Transit

Tickets, tips, ervaringen en vragen over internationale maar ook binnenlandse vluchten, kun je hier plaatsen.

Transit

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Augustus 6, 2016, 12:02 pm

Ik zit net te lezen want het lounge principe begrijp ik nooit, iedere vakantie sta ik van "mogen we nu gebruik maken van de lounge" en door de twijfel hebben we het nooit gedaan.

Nu snap ik er nog niets van of je nu wel of niet gebruik kan maken van. Maar tijdens mijn leestocht stuitte ik op iets wat ook interessant is.

Als je met Singapore airlines vliegt en je hebt een transit op Singapore airport dan mag je bij de balie
Changi Dollar Vouchers (CDV) ophalen ter waarden van $20 dit heet het Changi Transit Programme.
Dit mag je uitgeven in de winkels en restaurants, makkelijk als je tijdens etenstijd je transit hebt.

Er zitten een paar regels aan verbonden maar de voornaamste is dat je retour een transit moet hebben op Changi airport, en Singapore niet je begin of eindbestemming is.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Re: Transit

Ongelezen berichtdoor sinole » Augustus 13, 2016, 9:55 pm

Dit is bij veel luchtvaartmaatschappijen het geval: bij lange transit eetbonnen. Daar komen ze niet zelf mee.

Bij Turkish Airlines krijg je bij een lange transit (vanaf 6 uur) in Istanbul internationaal airport een gratis stadstour Istanbul aangeboden. En ik had een transit van 5,5 uur. Ik dus naar de balie, maar ze zeiden al dat ik te weinig tijd had. Ze waren niet heel hulpvaardig dus ik denk dat er net een weg was (of niemand vroeg erom) en de volgende is dan mss over paar uur en dan red je het niet meer.

Maar die 5 uur bleven en we kregen honger. Dus ik weer terug naar die balie met de vraag of we vouchers voor eten konden krijgen. De vluchten werden gecheckt en ja hoor, we kregen bonnen die we bij een stuk of 5 eettentjes konden besteden. Meerdere fastfood en een turkse tentje. Mijn kinderen kozen helaas voor een frituurhap en ik had gezegd dat we bij1 tentje iets gingen halen.

Maar bij het vragen van de stadstour werd ik dus helemaal niet geattendeerd op de eetbonnen. Altijd de moeite waard om te checken!
sinole

Terug naar Vliegtickets & transit