Ons reisje voor volgend jaar begint steeds meer vorm te krijgen.
Ik heb nu de Perhentians op het programma staan maar twijfel soms toch over evt Koh Tao of evt een ander eiland in Thailand of Maleisie. Ti's natuurlijk zomer dus het weer is niet onbelangrijk en we zoeken een erg hoog bounty gehalte.
Iemand nog tips?
Dit is tot nu toe ongeveer de bedoeling maar we kunnen nog alle kanten op natuurlijk (al lijkt dit me wel een geweldige route)
We vertrekken dan ergens eind juli tot ongeveer half augustus
1 vertrek richting Bangkok.
2 aankomst waarschijnlijk al vroeg dus de hele dag te besteden in Bangkok, 1 nacht in het Rambutri inn.
3 vandaag ook de hele dag in Bangkok te besteden en tegen de avond willen we de nachttrein naar Chiang mai nemen.
4 aankomst Chiang mai waar we de hele dag hebben (waarschijnlijk nemen we hier nu 1 nacht in een hotel dat ik verplicht ben om bij de vlucht te nemen zodat ik een pakketreis kan boeken en dus ook goed verzekerd ben bij een negatief reisadvies oid)
5 met de bus van Chiang mai naar Chiang rai of verhuizen naar het riversidehouse dat moet ik nog even bekijken.
6 Chiang rai Chiang rai homestay
7 Chiang rai
8 Chiang rai, we willen ergens deze dagen graag een tour maken naar de gouden driehoek, dit houdt in, 6 verschillende stammen waaronder langnekken, Chiang saen, gouden driehoek, longtailboot naar Laos, opium museum, Mae sai grens met Myanmar, apen grot. Deze tour wordt aangeboden door de homestay.
Daarbij willen we nog een fietstocht door Chiang rai gaan maken ook via de homestay.
Op dag 8 reizen we weer met de bus naar Chiang mai naar het riversidehouse.
9 Chiang mai in Chiang mai willen we natuurlijk naar de avondmarkt, de dierentuin en naar wat handycraft winkeltjes, parasolletjes enz.
10 Chiang mai en vandaag nemen we het vliegtuig naar Kuala lumpur, hotel nog onbekend.
11 Kuala lumpur, hier willen we een canopoly walk gaan maken (gewoon effe voor het idee)
12 Kuala lumpur, winkelen en de stad bekijken
13 Kuala lumpur en dan een vlucht nemen naar Kuching, waarschijnlijk het basaga hotel.
14 Kuching, Bako national park
15 Kuching, naar (moeilijke naam van het opvang centrum) de orang oetangs en de omgeving wat verkennen.
16 Kuching
17 vanuit Kuching een vlucht naar Kota bharu en met de boot door naar de Perhentians, abduls charlets
18 Perhentians
19 Perhentians
20 Perhentians
21 vandaag weer met de boot naar Kota bharu en met het vliegtuig naar Kuala lumpur en door vliegen naar Surat thani naar Arjen en Jai
22 Arjen en Jai en savonds de nachttrein nemen naar Nakhon pathom en door naar Kanchanaburi voor maar 1 nacht omdat de kinderen na 2 X nog steeds DE brug enz nog niet hebben gezien.
23 hier wil ik bij Xanadu 2008 verblijven.
24 met de trein terug naar Bangkok, Rambutri inn
25 weer naar Nederland
Zoiets dus, het lijken flink wat vluchten (is ook zo) maar bijv vanuit Kota bharu naar Kuala lumpur kost maar €37 voor ons vieren, dat ga ik over land natuurlijk nooit (in een paar uurtjes) redden voor dat geld daarbij is de trein route ook niet echt logisch in Maleisie.
Ik heb nu een vlucht gevonden voor €616 pp incl kortingen, dit is rechtstreeks vanuit Amsterdam naar Bangkok met China airlines, ik moet dan wel ergens tijdens onze reis een hotel van nrv boeken om er een pakketreis van te maken, anders kan ik ook geen vlucht bij hun boeken.