Combi Thailand/Maleisie

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Combi Thailand/Maleisie

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 4, 2014, 10:05 am

Ons reisje voor volgend jaar begint steeds meer vorm te krijgen.
Ik heb nu de Perhentians op het programma staan maar twijfel soms toch over evt Koh Tao of evt een ander eiland in Thailand of Maleisie. Ti's natuurlijk zomer dus het weer is niet onbelangrijk en we zoeken een erg hoog bounty gehalte.
Iemand nog tips?

Dit is tot nu toe ongeveer de bedoeling maar we kunnen nog alle kanten op natuurlijk (al lijkt dit me wel een geweldige route)

We vertrekken dan ergens eind juli tot ongeveer half augustus

1 vertrek richting Bangkok.
2 aankomst waarschijnlijk al vroeg dus de hele dag te besteden in Bangkok, 1 nacht in het Rambutri inn.
3 vandaag ook de hele dag in Bangkok te besteden en tegen de avond willen we de nachttrein naar Chiang mai nemen.
4 aankomst Chiang mai waar we de hele dag hebben (waarschijnlijk nemen we hier nu 1 nacht in een hotel dat ik verplicht ben om bij de vlucht te nemen zodat ik een pakketreis kan boeken en dus ook goed verzekerd ben bij een negatief reisadvies oid)
5 met de bus van Chiang mai naar Chiang rai of verhuizen naar het riversidehouse dat moet ik nog even bekijken.
6 Chiang rai Chiang rai homestay
7 Chiang rai
8 Chiang rai, we willen ergens deze dagen graag een tour maken naar de gouden driehoek, dit houdt in, 6 verschillende stammen waaronder langnekken, Chiang saen, gouden driehoek, longtailboot naar Laos, opium museum, Mae sai grens met Myanmar, apen grot. Deze tour wordt aangeboden door de homestay.
Daarbij willen we nog een fietstocht door Chiang rai gaan maken ook via de homestay.
Op dag 8 reizen we weer met de bus naar Chiang mai naar het riversidehouse.
9 Chiang mai in Chiang mai willen we natuurlijk naar de avondmarkt, de dierentuin en naar wat handycraft winkeltjes, parasolletjes enz.
10 Chiang mai en vandaag nemen we het vliegtuig naar Kuala lumpur, hotel nog onbekend.
11 Kuala lumpur, hier willen we een canopoly walk gaan maken (gewoon effe voor het idee)
12 Kuala lumpur, winkelen en de stad bekijken
13 Kuala lumpur en dan een vlucht nemen naar Kuching, waarschijnlijk het basaga hotel.
14 Kuching, Bako national park
15 Kuching, naar (moeilijke naam van het opvang centrum) de orang oetangs en de omgeving wat verkennen.
16 Kuching
17 vanuit Kuching een vlucht naar Kota bharu en met de boot door naar de Perhentians, abduls charlets
18 Perhentians
19 Perhentians
20 Perhentians
21 vandaag weer met de boot naar Kota bharu en met het vliegtuig naar Kuala lumpur en door vliegen naar Surat thani naar Arjen en Jai
22 Arjen en Jai en savonds de nachttrein nemen naar Nakhon pathom en door naar Kanchanaburi voor maar 1 nacht omdat de kinderen na 2 X nog steeds DE brug enz nog niet hebben gezien.
23 hier wil ik bij Xanadu 2008 verblijven.
24 met de trein terug naar Bangkok, Rambutri inn
25 weer naar Nederland

Zoiets dus, het lijken flink wat vluchten (is ook zo) maar bijv vanuit Kota bharu naar Kuala lumpur kost maar €37 voor ons vieren, dat ga ik over land natuurlijk nooit (in een paar uurtjes) redden voor dat geld daarbij is de trein route ook niet echt logisch in Maleisie.

Ik heb nu een vlucht gevonden voor €616 pp incl kortingen, dit is rechtstreeks vanuit Amsterdam naar Bangkok met China airlines, ik moet dan wel ergens tijdens onze reis een hotel van nrv boeken om er een pakketreis van te maken, anders kan ik ook geen vlucht bij hun boeken.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Re: Combi Thailand/Maleisie

Ongelezen berichtdoor aap » September 4, 2014, 10:36 am

Mijn eerste gedachten,

Je dag 8 in Chiang Rai, kan leuk zijn, maar het is echt "aapjes" kijken. Dat kan je in Surat-Thani ook, en dan kan je er nog mee spelen ook.....

Heb je ook gekeken naar de mogelijkheid om naar Langkawi te reizen, vandaar de boot naar Krabi, en vandaar over land oversteken naar Surat-Thani?

Het zou kunnen dat de boten niet varen die tijd van het jaar, dat weet ik niet.

Verder zou je ook nog kunne kijken om, of naar BKK te vliegen en vanaf KL terug naar NL, of andersom, naar KL, en vanaf BKK terug.

Vergeet in KL niet Chinatown! En een bezoek aan de Twin (petronas) Towers is ook een must!

Ik kan je wel adressen of telefoonnummers geven van betrouwbare chauffeurs in KL.

Succes!

Arjen.
aap

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 4, 2014, 11:30 am

Dag 8 is inderdaad een opgezet tourtje maar om de kinderen dan toch iets mee te geven van de cultuur zonder dat ze uren met waarschijnlijk een doodzieke moeder in de auto zitten lijkt dit me wel oké.
Het lijkt me echt geweldig om via Pai door te rijden naar MHS maar waarschijnlijk ben ik bij de derde bocht al misselijk, ik wordt al dizzy bij het lezen van al die reisverslagen die over dat weggetje gaan, wel jammer natuurlijk.

Ik denk inderdaad dat de boten niet varen of in ieder geval onder voorbehoud, we hadden een paar jaar geleden, eind april, op Koh Lanta ook de pech dat we eigenlijk geen tripje per boot konden plannen ivm het weer, wij hadden prachtig weer maar verderop zou de zee veel te wild zijn.

De Perhentians "lijken" me ideaal voor het bounty effect maar waarschijnlijk zijn er ook andere mooie eilanden in de omgeving, de Perhentians liggen een beetje van de route en het is best omslachtig en voor een paar dagen best duur om er te komen. Vlucht heen €37 dan de boot retour €70 dan weer de vlucht terug€37 om dan over de accomodatie nog maar te zwijgen, da's ook niet echt een koopje.
We zijn nu inmiddels op Koh Lanta en Koh Phangan geweest en de kinderen vinden het water nog niet blauw genoeg en het strand nog niet wit genoeg (hoezo verwend?) dus ik wil deze keer voor de optimale sfeer gaan :lol:

Wat jij zegt over de vluchten dat zou ideaal zijn maar dat geeft nu een verschil van zo'n €800 op de reis, best veel dus.

En natuurlijk nemen we de patronas towers en Chinatown mee in ons pakket :D

Vrienden van ons hebben trouwens ook al tickets naar Bangkok geboekt en aangezien ik hun reisje heb geplant :lol: komen ze ook nog langs jullie, hele leuke mensen hoor.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 4, 2014, 11:30 am

1 X plaatsen is wel genoeg, sorry!
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor aap » September 4, 2014, 11:41 am

Staat er toch ook maar een keer?

Wij accepteren alleen maar leuke mensen!

Hoe heten deze vrienden? zijn het dezelfde die vorig jaar ook geboekt hadden? (Antwoord maar via PB)

Ken niemand die jullie genoemd hebben in een boeking?

Zoek eens op "open Jaw" ticket, of vraag TF hoe dat te doen? Een vlucht van/naar BKK, met vertrek/aankomst op KL moet veel goedkoper kunnen. Of zoek eens op een "fictief" retour. Dan ben je vrij om een vlucht te cancellen of te veranderen, zonder dat de erna volgende vluchten geannuleerd worden.
aap

Ongelezen berichtdoor Torra » September 4, 2014, 1:48 pm

Zo!
Nou Daantje dat lijkt me een hele actieve reis! Maar ja jullie zijn nog heel jong en kunnen wel wat hebben :P

Onze jongste dochter vond Kho Tao echt het leukste eiland van de drie. Als je daar gaat duiken bij Impian Divers kun je er gratis in een huisje. Nederlandse leiding en heel relaxt allemaal. Veel restaurantjes en barretjes. Trouwens ook te bereiken van Surat Thani, maardat weet Arjen wel.

Wij vonden de stranden van Langkawi echt heel erg Bounty! Onze ogen deden pijn van het zonlicht dat weerkaatste op het witte strand. Ik weet niet of het er in jullie tijd erg regent.

Jullie gaan dus naar Sarawak, Borneo.
Wij zijn in het Hilton Kuching hotel geweest. Deze reis was een georganiseerde prive reis.
Daarna hebben we een hele leuke homestay gedaan bij locals.
Toen ook naar het BAKO park.
Vervolgens weer een super homestay bij een Nederlander getrouwd met een Maleisische. Zo leuk, we gingen mee naar vrienden en schoonfamilie.
Ook onvergetelijk was ons verblijf in het Hilton longhouse resort met aansluitemd een verblijf in een longhouse bij de Iban. De reis er naar toe alleen al was zo gaaf!!! Echt iets voor jullie kinderen. Vooral de activiteiten daar bij deze voormalige koppensnellers. Je bent dan echt midden in de jungle en je kunt daar allen met longtailboten komen.
Dit besloeg ongeveer 9 dagen.

Wij zijn ook nog op Sabah geweest, ook zo mooi. Vooral onze Sukau Wildlife Safari, zoveel wilde apenstammen van dichtbij hebben we nergens anders gezien.
Als ik moest kiezen met kinderen, zou ik deze als nummer 1 nemen. Wij willen dit nl nog wel een keer doen met onze oudste dochter, de apenliefhebber.
Wij verbleven in het Sukau Rainforest Lodge, super!!!
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 4, 2014, 8:11 pm

Sukau ziet er inderdaad geweldig uit Torra maar wat is dat duur!!! De prijzen voor 2 nachten zitten rond de €1500 en voor 7 nachten betaal je zelfs meer dan €4200, ik denk ook dat we dan malariapillen nodig hebben. Ik ben bang dat we toch rondom Kuching zullen moeten blijven, bij deze prijzen komen de vluchten ook nog bij.
Weet jij toevallig nog hoe die homestay heet? Misschien is dat leuker dan een hotel in Kuching, of is dat heel erg uit de richting?
En in Langkawi regent het inderdaad in die periode, wel jammer want dat ziet er ook wel heel mooi uit, had ik ook al wel na gekeken. We vinden een beetje regen niet erg maar ti's wel vervelend als dat net in je stranddagen valt :D
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Corrie » September 4, 2014, 10:05 pm

Daantje voor zover ik weet houd een pakketreis( om via de anvr verzekerd te zijn ) in dat er een transver en twee overnachtingen bij moeten zitten. Maar dat de nacht in het vliegtuig ook mee telt. Dus hoef je maar een nacht bij te boeken.
Zo is dat mij ooit vertelt bij het reisbureau.
Gebruikers-avatar
Corrie

Images: 0
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 4, 2014, 11:02 pm

Bij NRV is het inderdaad maar 1 nacht, ze hebben liever meer natuurlijk.
Buiten het feit dat ze met hun bouwstenen gewoon te duur zijn ( in ieder geval duurder dan waneer je het zelf regelt) is het voor ons ook al lastig om die ene nacht te boeken. Een aantal jaar geleden boekte we een 2 persoonskamer met een extra bed, omdat dit niet anders kan bij NRV, en dan sliepen de kinderen samen in 1 bed of de kleinste tussen ons in. Nu wordt de jongste ook alweer 10 dus met 3 bedden gaan we het niet meer redden. Voor een paar nachten vind ik het geen probleem om 2 kamers te boeken maar een hele vakantie met alleen mijn dochter op 1 kamer gaat me toch te ver. :D
Ik wil nu een hotel boeken bij NRV in Chiang rai en dat kost dan €13 pppn, valt nog wel mee dus.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » September 4, 2014, 11:04 pm

De eerste homestay was bij Matthew Ngau Jau en Candy, zijn vrouw. Toen wij er waren in 2008 was het huisje erg basic.

http://www.theborneopost.com/2012/11/18 ... e-kenyahs/

Als het goed is is dit een link naar een artikel over hen. Als die niet werkt moet je hun namen maar googlen. Wij werden van ons hotel opgehaald.

De tweede was een stuk luxer met een keus huisje of een kamer in het grote huis. Wij namen het huisje. Maar deze is niet meer te vinden op internet. Co Witte was al wat ouder, dus er mee gestopt of niet meer in leven. Maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn.
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Volgende

Terug naar Voorbereiding & Planning