Combi Thailand/Maleisie

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: Combi Thailand/Maleisie

Ongelezen berichtdoor Torra » September 5, 2014, 6:45 am

Toch vind ik het wel heel erg zonde dat je naar Chiang Mai gaat en dan niet eens naar Pai!!!!
Je gaat toch een auto huren? Als je voorin zit en je man rijdt rustig :D , dan wordt je toch niet wagenziek? Desnoods doe je er langer over dan normaal.

Mae HS is misschien een beetje saai voor je kinderen, maar van de nightmarket van Pai gaan ze gegarandeerd genieten!
En ook van het openbare zwembad met het lekkerste westerse eten!
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor aap » September 5, 2014, 7:09 am

Lekkerder dan de bruschetta van Sweet Kitchen?
aap

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 5, 2014, 8:32 am

Stel dat we dat doen....weet nog niet hoor.
Kan dit dan ook veilig zonder huurauto, dat doen we denk niet hoor, dit omdat we dan gezien de tijd niet langer dan 2 nachten daar naar toe zouden gaan. En wat kunnen we daar dan nog meer gaan doen? Behalve dan dat de omgeving mooi is en dat het dorp me zelf wel heel gezellig lijkt.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 5, 2014, 8:43 am

Wat vinden jullie eigenlijk van de prijs van de tickets? €616 pp, da's toch niet te duur volgens mij midden in de zomervakantie, en we vliegen dan rechtstreeks op Bangkok.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Corrie » September 5, 2014, 9:47 pm

In Pai een wandeling naar de Mae Yen waterval.
Je kunt er alleen lopend door en langs het water naartoe.
Een tocht van ongeveer 3 uur heen. En terug iets korter.
Wij hebben het einde niet gehaald te snel weer omgekeerd. Maar het was een heerlijke wandeling door de natuur. De Canyon bij Pai ook leuk om doorheen te wandelen.
Tuben door de Pai river.
Pai echt de moeite waard.
Alleen er rijden geen taxi's of tuk tuks.
De meeste toeristen doen daar alles met de scooter, maar dat ga ik natuurlijk niet aanraden als je geen motorrijbewijs hebt.

Euro 616 rechtsreeks en in de Nederlandse zomervakantie lijkt me een koopje.
Gebruikers-avatar
Corrie

Images: 0
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 5, 2014, 10:39 pm

Bedank, ik denk dat ik voor nu wel gewoon de vlucht boek en verder kijk ik zowiezo nog even, ik vond het ook wel meevallen, het kan natuurlijk altijd goedkoper maar ja nu zijn we wel zeker van een plekje.
Ik maak ook nog even een back-up plan want dat Maleisie/ Borneo verhaal loopt best wel in de papieren voor 4 personen, mochten we dus halverwegen nu en de zomer nog financiële tegenvallers hebben dan blijven we gewoon lekker in Thailand, ook leuk!
Ik denk dat ik uit en thuis voor 25 dagen doe, daar kunnen we toch wel wat mee?
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » September 6, 2014, 10:34 am

Zeker niet duur hoor die tickets!

En nog even over Pai.
Ik moet bekennen dat wij nog niet veel in de omgeving van Pai hebben gedaan. Maar gelukkig Corrie wel.
Wij worden heel lui en relaxt zodra wij in Pai zijn. Meestal hebben wij dan al een hele rondreis achter de rug.
Het enige wat wij daar doen is dus genieten van het openbare zwembad met lekkere muziek! O ja Arjen, die heerlijke bruschetta maken ze daar helaas niet, maar wel enorme verse salades, gezonde wraps en super lekkere potato wedges met mayo etc.
En dan voor het eten aperitieven in een van de gezellige barretjes, om daarna weer ergens lekker te eten in een restaurant of op de nightmarket. Deze is er iedere avond!
Het enige nadeel is dat wij daarna in Nederland flink moeten bewegen om weer een beetje in vorm te komen :P
Meestal gaan wij na een paar dagen naar Mae Hong Son en dan weer terug naar Pai. Als afsluiting van onze reis.

Natuurlijk kun je ook per busje gaan en bij die maatschappij boeken met vaste zitplaatsen. Dan kun je ook voorin gaan zitten.
Maar ja over de veiligheid is moeilijk iets te zeggen. De chauffeurs kennen de weg goed, maar ik zit toch liever naast mijn eigen rustige privechauffeur mr Torra :lol:
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » September 6, 2014, 11:26 am

Pai is leuk!!! Buiten het centrum zijn de volgende plekken binnen een kwartier (met auto-/scooter) te bereiken;

Pai Canyon

Pai hot springs (het water is er niet warm maar heet, alleen mensen die heet baden gewend zijn kunnen er in gaan zitten)

Pai waterval Mo Paeng

Chinees dorp

Het eten is super in Pai, beter dan in de grote steden vonden wij.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 6, 2014, 4:11 pm

Onze plannen zijn ietsje gewijzigd, we gaan nu op z'n Japans!
De kosten begonnen behoorlijk de pan uit te reizen dus even pas op de plaats, ik heb nu de dingen die we zeker wilden doen geplant en de goedkoopste mogelijkheid qua vluchten genomen.
We hebben voor nu nog even een voorboeking en krijgen pas eind september de bevestiging.

Het plan is ook eigenlijk ontstaan omdat we graag naar Maleisie wilden en dat graag wilden combineren met een bezoek aan Arjen en Jai, een paar jaar geleden had Arjen ons al aangeboden om met ons naar Maleisie te rijden maar dat vind ik toch wel een hele toestand voor Arjen, zeker na die gebroken rug dus vandaar dat we gewoon gaan vliegen.
Omdat ik het eigenlijk ook schandalig vind dat wij nog nooit in het noorden van Thailand zijn geweest vond ik dat die paar dagen er ook wel bij moesten kunnen en op Bangkok vliegen is zowiezo goedkoper dan dat je op Kuala lumpur vliegt. Nu was ik zo enthousiast aan het plannen dat ik het financiële plaatje een beetje uit het oog verloor, toen ik uiteindelijk alles op ging tellen kwam ik op bijna €7000 uit, best veel dus. Vandaar wat aanpassingen in het schema zodat we nu ruim onder de €6000 kunnen blijven.

We vertrekken nu op 11 Augustus vanaf Amsterdam met China airlines rechtstreeks voor €550 pp (da's niet veel hé) en we komen terug op zondag 30 augustus, op maandag moet de jongste wel weer naar school maar volgens mij vliegen we wel gunstig qua tijd, we vertrekken vanuit Bangkok om 1.50 en komen op zondagmorgen om 9.15 aan in Amsterdam, eigenlijk gewoon een nacht dus. Nadeel is wel dat we ipv 22 dagen nu maar 18 dagen hebben om in te plannen, ik moest dus wel een beetje strepen :(
We hebben de eerste dag een volle dag in Bangkok, verblijven in het Rambutri inn en de tweede dag nemen we de nachttrein naar Chiang mai.
Ook in Chiang mai hebben we een volle dag en verblijven hier in het wangbarupa grand hotel, de dag erna nemen we de bus naar Chiang rai waar we 3 nachten verblijven in de Chiang rai home stay. Vanuit de home stay maken we dus die grote trip naar de stammen enz en als we zin hebben maken we nog een fietstrip in de omgeving van Chiang rai.
Vanuit Chiang rai vliegen we naar Kuala lumpur waar we dan 2 nachten verblijven in een nog onbekend hotel. We gaan hier natuurlijk de stad verkennen incl de torens en we willen hier een canopoly walk gaan doen omdat we deze op Borneo niet tegenkomen en het lijkt me wel leuk om een keer te doen.
Vanuit Kuala lumpur vliegen we naar Kuching waar we dan 3 nachten in het Permai rainforest resort verblijven, dit is ook meteen aan het strand. Vanuit hier gaan we naar Bako park om de neusapen enz te kunnen zien en de dag erna gaan we naar de orang oetang opvang en misschien nog door naar het Sarawak cultural village zodat we kunnen zien hoe de mensen op Borneo leven.
Dan vliegen we rechtstreeks op Kota bharu waar we de boot naar de Perhentians nemen om daar 3 nachten bij abduls charlets te verblijven en om verder lekker niks te doen.
Dan gaan we weer met de boot naar Kota bharu om via Kuala lumpur door te vliegen naar Surat thani waar Arjen ons hopelijk op wil halen op het vliegveld, waarschijnlijk kan je dus 26/27 augustus al voor ons reserveren Arjen.
Ik hoop dat we 's avonds nog naar de vuurvliegjes kunnen gaan met Arjen en Jai en de dag erna zien we wel, misschien heeft Arjen nog leuke ideeën. 'S avonds nemen we de nachttrein naar Nakhon Pathom en de volgende dag de trein door naar Kanchanaburi zodat de kinderen dus DE brug enz nog kunnen zien.
Hier blijven we denk ik een nachtje bij Djo en Evelien in het oriental kwai resort om vanuit hier de dag erna weer naar het vliegveld van Bangkok te rijden, we vertrekken pas weer 1.50 naar Amsterdam dus tijd zat.

Volgens mij is dit wel te doen, ti's wel in een versnelt tempo maar ja ik ben eigenlijk al heel blij dat we zo'n reis kunnen maken, de meeste vrienden van ons zitten ergens in een tent.

Ik weet dat jullie ons meer in het noorden willen laten zien maar dat gaat nu echt niet meer lukken.

Wat denken jullie?
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » September 6, 2014, 5:28 pm

Tja Daantje, mooie prijs voor je tickets.

Voor mij persoonlijk is het een super druk programma. Ik begrijp je dilemma's. Maar om van bepaalde onderdelen goed te kunnen genieten is ergens 1 dag of zelfs 2 dagen heel kort.
Less is more zeggen ze wel eens.
Kiezen is moeilijk, zelf zou ik kiezen voor of alleen Maleisie, of alleen Thailand.

Kanchanaburi is bijvoorbeeld een heel gezellig stadje, maar die brug is m.i. veel minder indrukwekkend dan de Hellfire pas of het oorlogskerkhof. Dus om daar nou helemaal naar toe te gaan voor 1 nacht. :?

Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten......
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning