Combi Thailand/Maleisie

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: Combi Thailand/Maleisie

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 6, 2014, 6:31 pm

Ik begrijp wat je bedoeld hoor Torra maar ja, we willen alles zo graag zien. Ik moet wel zeggen dat we de dingen die we echt wilden doen wel wat langer doen, ik wil bijv graag naar de avondmarkt in Chiang mai dus dat doen we, dan vanuit Chiang rai maken we toch een tripje door het noorden (wel aapjes kijken en waarschijnlijk heel toeristisch) dan Borneo, het gaat me vooral om de orang oetans en de neusapen en natuurlijk de jungle. Ook over de Perhentians heb ik al zoveel gehoord dat ik dat toch wel eens wil zien onderhand, wij zijn geen strand mensen en zijn het na 2 of 3 dagen echt beu. Arjen en Jai daar was ik graag ook een nachtje langer gebleven maar helaas gaat dat niet lukken. Kanchanaburi zien we als laatste "rustpunt" hier zijn we al vaker geweest en het is er zo gezellig, we zijn hier toch nog 2 bijna volle dagen en we gaan ook heel het oorlogs rondje doen, dat hebben de kinderen nog nooit gedaan omdat ik ze te jong vond, nu moet dat wel kunnen denk ik.

Ik was echt het liefst de hele zomervakantie gegaan maar dat gaat hem helaas niet worden. :(
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » September 6, 2014, 11:05 pm

Tjeee Daan :o ik ga het programma opslaan voor als ik eens heel veel energie en weinig tijd heb.
Van de andere kant..met een reisorganisatie gaat het ook in dit tempo en dan zou ik er ook liever voor kiezen dit zelf te doen omdat me dit op de een of andere manier relaxter lijkt dan met een busje toeristen. Het zal zeker heel indrukwekkend en onvergetelijk worden.
Ik snap ook heel goed dat je er alles uit wilt halen wat mogelijk is en vertrek vanaf 7a8 aug.wordt gewoon honderden euro's voordeliger, die kans heb je nu dus ik zou hem ook nemen!
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 6, 2014, 11:33 pm

Het is inderdaad best een druk programma maar er zitten wel wat rustpunten in :lol:
Eigenlijk is dit ook wel een beetje hoe we zijn, druk! De kids krijgen zo ook niet de tijd om ruzie te maken.
Toen onze kinderen nog heel klein waren gingen we bijv een week naar Egypte, je weet wel zo'n all-in, wel handig hoor maar ik verveelde me dood, op dag 6 ging ik alweer mijn koffers inpakken, thuis dacht ik dan wel weer "de volgende keer ga ik er meer van genieten" maar ik ben de omgeving heel snel beu.
Afgelopen jaar zijn we ook wel in een rap tempo door Marokko gegaan maar eigenlijk heb ik maar bij 1 hotel zo iets gehad van waren we hier maar een nachtje langer gebleven en op het strand een nachtje korter. Ach we hebben weer een goede rede om nog eens een keertje terug te gaan.

Ik heb er al zo'n zin in maar het duurt gewoon nog een heel jaar!
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » September 7, 2014, 7:57 am

Goh, iedereen zijn eigen tempo zeker. Bij mij wordt het elk jaar een beetje trager, vooral na mijn langere reis ben ik er anders beginnen over denken. Vroeger sliep ik max. twee nachten op dezelfde plaats, nu verkies ik minstens drie nachten te blijven, om niet constant met mijn rugzak te moeten zeulen. En als ik de plaatsen ken, stad of strand is dat bij mij dan, dan blijf ik er gerust een week of langer hangen :-)

In Leh deze zomer zijn we bijna drie weken op hetzelfde adres gebleven (met uitzondering van een negental dagen trips, dus zo'n zes overnachtingen elders). Het was ook een superplaats en vond het eerst een beetje mak van mezelf, maar eigenlijk was het zalig! Daarna ook een week in Delhi op dezelfde plaats gebleven. Het was wel eens iets anders op die manier

Maar kom… even zien wat ik allemaal in Japan wil/moet zien ;-)

Geniet, over Maleisië kan ik je niet helpen, maar ik lees geïnteresseerd mee!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Hoeksie » September 7, 2014, 2:05 pm

Hoi Daantje,

Lekker dat jullie vluchten vast staan (of zo goed als :))
Ik lees dat je in Kuala Lumpur nog geen hotel hebt. Misschien is dit een optie voor jullie: http://www.rainforestbnbhotel.com/accommodation

Niet uit eigen ervaring, maar als wij die kant opgaan, verblijven wij zeker hier. Lianne van het VRMK forum verbleef hier, uit ervaring weet ik dat onze wensen op het gebied van accu's gelijk liggen en zij was hier erg over te spreken.
ALs je op de site kijkt, vindt je vast hun reisverslag nog wel over Maleisië. Zij waren ook op Borneo, dus misschien kun je uit hun verslag nog wat tips halen.

Groet

Christel
Hoeksie

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 7, 2014, 2:21 pm

Thanks, ik had het ook al gezien en het zou zeker een optie kunnen zijn.
Ik weet nog dat ik vorig jaar op booking.com keek voor hotels in Kuala lumpur en daar zat deze ook bij, ook andere voor best weinig geld. Ik ben nu nog een beetje te vroeg voor booking.com ze hebben nu nog te weinig in de aanbieding :D
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 9, 2014, 1:53 pm

De eerste veranderingen dienen zich al aan, ons rondje wordt steeds rustiger :lol:
Chiang rai valt er al af omdat dat eigenlijk geen doen was met de vlucht naar Kuching. We zouden dan om 09.45 vertrekken en om 16.00 aankomen in Kuala lumpur, dan moeten we dus nog door naar Kuching waar we dan pas om 19.20 zouden landen. Vanuit Chiang mai vliegen we om 9.10 naar KuLa lumpur, aankomst 13.00 en dan gaat de eerst volgende vlucht om 15.25 naar Kuching, we komen dan om 17.10 in Kuching aan, da's toch net weer wat vroeger.
We hebben nu dus 3 volle dagen in Chiang mai, iemand tips? Ik heb begrepen dat er in de omgeving van Chiang dao ook veel bergstammen te vinden zijn, heeft hier iemand ervaring mee? We kunnen een tour boeken naar 6 bergstammen rondom Chiang dao. Voor 900 bath pp maar misschien is het ook wel iets om een taxichauffeur te regelen voor een hele dag zodat we misschien ook nog andere leuke dingen kunnen zien.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » September 9, 2014, 4:00 pm

Hoi Daantje,
Let op: van KL naar surat tani vliegt air asia 3x per week.
Je kan ook bij aankomst Bangkok doorvliegen naar chiangmai en bangkok op het laatst doen.
Ik heb ook nog een leuk guesthouse voor je in KL, zal de naam even zoeken.
Orange pekoe guesthouse, wij hadden de familyroom
Afgelopen maand zaten we 1 nachtje in rumah putih bed and breakfast, in 1 woord geweldig, voor als je plannen veranderen en je iets in de buurt van het vliegveld zoekt.
Succes met plannen!
Oja let op met 2 vluchten op een dag plannen met air asia, bij ons waren afgelopen jaar bij 2 vluchten de tijden op het laatst veranderd.
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » September 9, 2014, 4:33 pm

Chiang Dao ben ik binnen een jaar 2x geweest, erg mooie omgeving en de grot is ook leuk om te bezoeken. Je kan er ook lekker eten en koffie drinken:) Van bergstammen heb ik niets gezien daar maar dat zou je ook kunnen boeken. Ik zou het met een chauffeur doen vanaf Chiang Mai als je zelf niet wil rijden. De entree van de Chiang Dao grot kost maar 40 baht pp dus daar ligt het niet aan dat het 900 baht moet kosten pp..

-Doi Suthep en Chiangmai Zoo liggen zowat naast elkaar en zijn daarom leuk te combineren op een dag.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 9, 2014, 5:03 pm

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het allemaal bekijken. Wat is die voorbereiding toch altijd gezellig hé?
Ik heb nu alle vluchten al opgezocht maar omdat ze nu geen aanbiedingen hebben boek ik natuurlijk niets :D
Ti's ook maar goed dat ik even keek want het is soms best een zoektocht om uit te vinden welke vlucht wanneer gaat, nu we 1 nacht korter in noord Thailand blijven kan ik wel vanuit Kuching naar Kota bharu vliegen, anders waren we gelijk een hele dag aan vliegen kwijt. Ook van Kuala lumpur naar Surat thani is nu heel gunstig qua tijd, we zouden dan om 11.05 landen in Surat thani, zijn we al lekker vroeg bij Arjen en Jai.
Ik heb nu maar 1 x 2 vluchten op 1 dag, ik vind het ook niet echt handig hoor maar ik hoop dat een overstaptijd van 2,5 uur voldoende is, wat denken jullie?
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning