Combi Thailand/Maleisie

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: Combi Thailand/Maleisie

Ongelezen berichtdoor Mojo » September 23, 2014, 7:24 pm

Ach Daantje dat is jammer van Rambuttri maar van de andere kant is Prince Palace met kids wel ideaal, de ruimte en de zwembaden maken veel goed, dat is ook zo! Fam.kamers gaan zo enorm hard dat probleem had ik ook tijdens onze laatste reis, zelfs die met connecting doors zijn snel geboekt.

Omvliegen ivm MH17? Ik hoorde juist dat de meesten altijd al iets omvliegen en Malaysian en oa Air France-KLM juist gerichter (dus die fatale route) vlogen en dat nu dus niet meer doen en weer gewoon de route vliegen die de rest ook vliegt Duurt maar een half uur tot drie kwartier langer vertelde zo'n luchtvaartexpert ten tijde van de ramp op tv maar scheelt uiteraard enorm in kerozine.
Dan zouden dus Malaysian en Air France-KLM kerozinetoeslagen moeten gaan berekenen? Denk dat juist die 2 blij zijn met voldoende reizigers..
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » Oktober 1, 2014, 9:40 am

Yes! Helemaal blij hier, de tickets staan nu definitief op onze naam!
Vertrek op 11 augustus en weer terug op 30 augustus, een vlucht van Amsterdam naar Bangkok met China Airlines, dus rechtstreeks voor maar €550 pp :lol:
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » Oktober 1, 2014, 10:14 am

Geweldig, Daantje! Wat een prijs voor een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam in augustus. China is inderdaad enorm aan het stunten!

Nu kan je lekker verder met plannen en boeken en voorgenieten!
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Oktober 1, 2014, 10:24 am

Dat is inderdaad een scherpe prijs!!!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Mojo » Oktober 2, 2014, 10:32 am

Gefeliciteerd Daantje dat voelt fijn hè!!! Moet dan meteen weer denken aan mijn score van 2010 vertrek 8 aug.rechtstreeks met Airberlin-Duss.-Bangkok. 509,-PP. Tja sorry, ik blijf er over opscheppen, love Thailand!
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » Oktober 2, 2014, 6:01 pm

Er kwam alleen nog 1 klein dingetje bij toen ik de rekening kreeg, een kleinigheidje van NRV.
Er blijkt een toeslag van €35 pp te zitten op reizen in het hoogseizoen :( maar ja, ik zal maar niet zeuren want volgens mij is het nog steeds een mooie prijs. Ik vind alleen dat ze dat wel even mogen melden vooraf, ik kreeg de rekening pas aan het einde van de dag, toen had ik het vorige bericht al gepost.
Ik heb nu voor Chiang mai het awana geboekt, het Riverside house heeft volgens mij geen familiekamers meer, ze zijn nieuwe kamers aan het bouwen maar deze zijn wel eens zo duur, 2400 bath, dit zijn dan 2 kamers van 1200 bath per kamer met connecting Doors.
Ik heb ze nog wel gemaild of er ook een mogelijkheid was om evt twee kamers naast elkaar te boeken maar ik heb tot op heden niks meer van ze gehoord, vandaar dat ik nu awana maar vast gelegd heb, die kwam ook goed uit de bus :D
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Oktober 2, 2014, 10:08 pm

Ik vraag me af of je dit moet betalen want het is verplicht om sinds 2008 (geloof ik) alle kosten vooraf te melden..Je kan het checken bij ANVR.

Awana House heeft leuke fam.kamers, hele grote, ruime stapelbedden voor de kinderen en een goed 2p bed. Je moet er wel trappen lopen, dus koffers omhoog en omlaag sjouwen.
Ik vond het voor kleuters minder geschikt maar daar heb je geen last van :D
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » Oktober 2, 2014, 10:56 pm

Awana zijn wij ook ooit geweest. Die matrassen!!!! Heerlijk, nog nooit zo lekker geslapen in thailand.
Wij hebben via hun ook een meerdaagse trip gedaan. De gids was super, het is alweer een jaar of 6 geleden maar toen vielen de prijzen reuze mee.
Stel je niets voor van het zwembad, dan valt het niet tegen. Is heel erg klein.
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » Oktober 2, 2014, 11:16 pm

Fijn om te lezen dat jullie zo positief zijn over awana, ik moet het toch maar doen met de Dingen die ik hier en daar lees, dan lees ik ze eigenlijk liever hier :lol:
Het zwembad was eigenlijk ook de enige rede waarom het riversidehouse onze eerste keus was ( verder vond ik ze allebei wel de moeite waard) maar ach, uiteindelijk zijn de kinderen waarschijnlijk de enige die er in gaan zwemmen, ik ben niet zo'n zwemfan.
Het begint nu echt op zijn plek te vallen allemaal, spannend! En het duurt allemaal nog zo lang :(
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Oktober 5, 2014, 12:24 am

Een mogelijk plus punt van Awana is dat het zeer centraal ligt.. ik bedoel dan zijn referentie van Thapei Gate ( Praa toe Thapei) Alle Thaise vervoertjes kennen dat en rijden er ook graag naartoe. Awana zullen ze wellicht niet direct "kennen" maar als je zegt ( Praatoe Thapei + 'Montrie' hotel ) dan ben je er zowat. Rest nog 80 meter in de smalle soi pal naast Montri hotel door te wandelen.
(Ik logeerde er nooit: wel herhaaldelijk in Montri)

Awana kan me niet bekoren ligt en dan nog (links) in de beschreven smalle soi en dan nog bij de achterburen. De overdekte pool is door zijn overdekte constructie vrij donker te noemen.
Maar de ligging en budget zijn O.K te noemen.
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning