Thailand planning zomer 2015

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Thailand planning zomer 2015

Ongelezen berichtdoor sinole » Oktober 31, 2014, 12:52 pm

Voor komende zomer heb ik een planning gemaakt maar ik blijf twijfelen (en heb daar gelukkig ook de tijd nog voor).

De eerste planning is als volgt:
dag 1 aankomst 7.00u Bangkok, door naar Kanchanaburi
dag 2-3 Kanchanaburi
dag 4 Kanchanaburi - Bangkok - nachttrein Chiang Mai
dag 5-9 Chiang Mai
dag 10 Chiang Mai - middagvlucht Surat Thani Monkeyschool
dag 11 Surat Thani Monkeyschool
dag 12 Surat Thani - Ko Phangan
dag 13-17 Ko Phangan
dag 18 Ko Phangan - trein/vliegen Bangkok
dag 19-21 Bangkok
dag 22 vertrek 1.50u Amsterdam

Maar ik vind het wel heel erg standaard, de geijkte route.. Bovendien ben ik niet helemaal gelukkig met Kanchanaburi meteen na aankomst. Mijn overweging is om Kanchanaburi te skippen en meteen naar het noorden te gaan. Dan maar een andere keer weer naar Thailand en dan Kanchanaburi doen.

En dan van Surat Thani naar wat relaxdagen..Ko Phangan
Van Arjen van de Monkeyschool kreeg ik de suggestie om vanuit Surat Thani naar Nakhon Sri Thammarat/Khanom te reizen voor het strandgevoel. En als het niks is kun je altijd nog naar de eilanden.

Ik wil graag op het einde Bangkok en zoek bij strandbestemmingen ook iets met zwembad omdat mijn kinderen dat wel erg leuk vinden en de jongste ook nog geen zwemdiploma heeft (zwembadje vind ik dan wat overzichtelijker).

Iemand ideeën voor het deel Bangkok - Chiang Mai en Surat Thani - Bangkok? Ik reis met twee kinderen van dan 8 en 5. Voordeel is dat ik redelijk flexibel ben omdat ik niet aan familiekamers vast zit. Ik hou van net wat anders en afwisseling, maar ook relaxed reizen. Dus niet thuis op de foto's zien waar je geweest bent.
sinole

Re: Thailand planning zomer 2015

Ongelezen berichtdoor Torra » Oktober 31, 2014, 2:44 pm

Mag ik mijn eerste indruk geven?

Kanchanaburi: Wat wil je daar gaan zien? Voor jonge kinderen is het oorlogskerkhof, Hellfire pass denk ik niet erg aantrekkelijk. De watervallen misschien wel, maar dat weet ik niet, niet geweest.

Je bent idd heel erg kort in Chiang Mai voor de lange reis die je gaat maken. Ik zou daar langer blijven. In Pai is het erg leuk.

Het strand rond khanom/Nakhon Si T is wel heel rustig, maar voor kinderen misschien te rustig. In die omgeving is eigen vervoer het handigst. En ook weet ik niet of dat in de zomer geschikt is qua weer.

Richting Koh Samui is in ieder geval wel mooi in juli augustus.

Hoe ga je overigens reizen? Per openbaar vervoer of huurauto? Met kinderen lijkt het me fijn om in ieder geval een zwembad bij de accommodatie te hebben. Of het strand natuurlijk.

Maar er zijn forumleden die met kleine kinderen in Thailand hebben gereisd. Dus die kunnen je wat meer details vertellen.
De apenschool zullen ze heel leuk vinden, dat is zeker!
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Oktober 31, 2014, 3:26 pm

Bedankt voor je reactie.

In Kanchanaburi dacht ik inderdaad aan de watervallen en aan olifantenopvang.

In de planning staat 5 hele dagen Chiang Mai, vind je dat erg kort? Ik denk dat je met meer dagen er ook best uit de voeten kunt, maar in 5 dagen kun je toch ook heel wat doen.

Ik ga met openbaar vervoer/taxi reizen.

Is het handig om bijv vanuit Bangkok naar Chiang Rai te reizen en dan naar Chiang Mai, of raadt je de combi Pai en Chang Mai aan? En wat zijn de plussen van Pai tov Chiang Mai?
sinole

Ongelezen berichtdoor Torra » Oktober 31, 2014, 5:53 pm

O sorry, stom maar ik heb over die 5 dagen heen gekeken :D
Ik dacht dus maar 2 nachten.
Ja 5 dagen is echt genoeg voor Chiang Mai. Wij komen er meestal 2x 5 dagen. Daartussen gaan we dan naar Pai en Mae Hong Son.
Tja waarom vinden we Pai zo leuk??

Allereerst de relaxte hippiesfeer met iedere avond nightmarket. De vele barretjes en restaurantjes en de toeristen en localen met wijde harembroeken, rastahaar en bijpasssende muziek.
Het openbare zwembad Fluid, waar je heerlijk Westers kunt eten.
Maar sommige mensen vinden dit helemaal niet leuk en zijn snel weer vertrokken. Het is in ieder geval een stuk rustiger en kleiner dan Chiang Mai en de omgeving is ook prachtig.

Je begrijpt al dat ik de voorkeur aan Pai geef. Wij vonden Chiang Rai veel minder dan Chiang Mai.

De watervallen en olifantenopvang is idd leuk voor je kinderen denk ik, zelf niet gedaan hoor.

Wat strand betreft zou ik niet voor Khanom em Nakhon ST kiezen, gezien je geen eigen vervoer hebt.

Wij gaan altijd in de Nederlandse winter naar ZO Azië. Dus cM en Pai ken ik ook alleen maar uit die tijd. Heerlijk weer, koele nachten en warm overdag.
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Oktober 31, 2014, 10:19 pm

Ik deel ook de beschreven 'eerste indruk' van Torra. Maar zou na landing op Bangkok- meteen aansluitend ( een dik uurtje) doorvliegen op Chiangmai. Dat extra beetje jetlag moeheid kan er nog bij. Die aankomstdag doe je niks anders dan wat acclimatiseren en uitpuffen en je 's avonds lekker in de Thailandsfeer laten verwennen in ' Old Chiangmai Cultural center' met kanthoke diner en traditioneel sierlijke dansopvoeringen ( prijs zowat 9€ p.p. diner en danskunsten inbegrepen en relax vervoertjes) Maar nu zijn we al bezig met de dagactiviteiten in te vullen…. :D

Pai zou me niet liggen en ben er dus nooit geweest ..Mae Hong Son echter is één en al idylle en ken geen liefelijker stadje. Verder kan Chiang Rai niet tippen aan Chiangmai. In zone Surat Thani zou ik me in Kanom en varia dik vervelen,dan nog liever naar het duurdere Koh Samui,dan kan je vandaar meteen op Bangkok vliegen in plaats van een hele reisdag onderweg te zijn.
In Bangkok zou je 4 dagen of meer moeten blijven indien je Ancient City wil zien en beleven.

Ho ja, in Chiangmai moet je zeker op een zondag zijn omwille van de straatacts en shopping.

http://www.oldchiangmai.com/
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor sinole » November 1, 2014, 12:02 pm

Dat is duidelijk haha, ik twijfelde al aan Kanchanaburi en na twee negatieve adviezen skip ik het. In Zuid Afrika gaan we waarschijnlijk naar olifanten dus hoeft niet perse in Thailand.

De combi CM en Pai lijken me wel wat. Voorlopig dan want wie weet wat er nog meer komt.
sinole

Ongelezen berichtdoor Mojo » November 1, 2014, 2:59 pm

oeee ik wil het niet moeilijker maken maar Kanchanaburi is in feite met kleine kids ook goed te doen hoor..de onze waren iets ouder, 9 en 11 maar we vonden het er leuk, mooie natuur, meer ruimte dan in de rest van Thailand, mooie watervallen en heetwaterbronnen, de drijvende markt vonden ze ook heel leuk om te zien. Het is inderdaad wel zo dat het oorlogsdeel hun nog niet zoveel aansprak dus dat hebben we versneld gedaan maar we hebben een paar mooie dagen gehad daar aan de River Kwai :D

Ik kan je plan van doorvliegen naar Chiangmai delen, dit hebben wij 5 van de 6x gedaan en is heel goed bevallen. Je bent toch al aan het reizen en moe van de vlucht dus zeker als je naar het noorden wil kun je dat beter meteen aan het begin van de reis doen en dan terug afzakken naar het zuiden met eventueel..Kanchanaburi :D

Het is met het oog op het wennen aan het klimaat en de cultuur voor kleine kinderen (en ook voor veel volwassenen) inderdaad prettiger om Bangkok als laatste doen en wij vinden het zowiso ook altijd handiger ivm inkopen en terugvliegen zo te plannen.

Mijn favoriete hotels met kinderen:
Bangkok-Rambuttri Village in de oudste wijk Kao San Road. Het ligt wat beschermd, niet direct aan een drukke weg en je hebt er in de omgeving genoeg te zien en doen én een zwembad op het dak!

In Chiangmai is onze grote favoriet http://www.laithai.com
Het is eenvoudig maar netjes en een geweldig zwembad en op loopafstand van de Nightbazar.

Ik ben nog nooit op de apenschool geweest maar wel veel positieve reacties in mn omgeving van gehoord en zeker met kleine kinderen een aanrader!
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » November 1, 2014, 4:12 pm

:oops: wij vinden Kanchanaburi ook leuk, met 2 kids van nu 10 en 14, de eerste keer waren ze 6 en 10.
We gaan er nu voor vierde keer heen, er is genoeg te doen, alle oorlogs dingen gaan we nu voor het eerst doen, daar vond ik ze voorheen ook nog te jong voor.
Elephants world is echt fantastisch! Maar ook de erawan en de drijvende markt zijn erg mooi en leuk om te doen.
Lastig hé? :lol:
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » November 1, 2014, 9:08 pm

Nog een perfect verblijf in Chiangmai met kleine kids is het www.awanahouse.com qua ligging nog beter dan Laithai maar stel je van het zwembad niet te veel voor, het is om af te koelen en hele kleine kids kunnen er wel een kort baantje in trekken. Awanahouse ligt wel direct aan de plaats waar de weekendmarkt gehouden wordt bij de Thapae Gate (stadspoort)
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Februari 13, 2015, 5:27 pm

Haha, ik lees dit topic even door en heb inmiddels al vele keren mijn plan gewijzigd.

De laatste versie is als volgt:

1 Nederland-Thailand
2 Chiang Mai (aankomst 14.00u, relax)
3 Chiang Mai (fietsen halve dag)
4 Chiang Mai (Eagle zipp line)
5 Soppong
6 Soppong (grotten)
7 Soppong (bergstammen)
8 Soppong (relax)
9 MHS
10 MHS
11 Pai
12 Chiang Mai
13 Surat Thani (vertrek vlucht 12.30u CM - Surat Thani)
14 Surat Thani (apenschool)
15 Kao Sok
16 Kao Sok
17 Ko phangan
18 Ko phangan
19 Ko phangan
20 Ko phangan
21 Bangkok
22 Bangkok hele dag, tegen middernacht inchecken vlucht
23 vertrek 1.50u

Nog niet ideaal..
- Soppong 1 dag minder?
- Pai of MHS er helemaal uit? dan 3 nachten MHS of Pai
- wat te doen in Pai en MHS? Waarom niet te missen?
- genoeg tijd voor Kao Sok?
- genoeg tijd voor Bangkok (denk het niet..)
- ik overweeg om Bangkok vrijwel te skippen (sorry...)

Tja, zoveel te zien maar wil niet van hot naar her vliegen. Ik verwacht dat we nog wel een keer naar Thailand gaan en dan zouden we Bangkok goed kunnen doen.

Graag uw ongezouten mening :lol:
sinole

Volgende

Terug naar Voorbereiding & Planning