Thailand planning zomer 2015

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: Thailand planning zomer 2015

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Maart 6, 2015, 9:14 am

Nee hoor enthousiast kan ook nu al :D het is alleen wat zoek je? Ik vind soppong heerlijk maar dan vooral voor de rust, de cave en toeren langs de authentieke dorpjes is heerlijk, genieten van je accommodatie en een boek het is gewoon even Relax stand. Vertier zoek je dan weer een aantal dagen op in pai.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Juni 1, 2015, 4:52 pm

ben er nog steeds niet over uit of en waarom ik Pai en MHS ga bezoeken? Waarom is dat leuk? Haha, weet wel redenen maar wil dus ervaringen horen. Pai de avondmarkt, de hippiesfeer, de drukte en MHS het mooie en lieflijke?

Waarom zullen mijn kinderen (dochters 8 en 5) blij worden om MHS en Pai te bezoeken?

Ik heb nu alleen de eerste 3 dagen Chiang Mai geboekt (Lai Thai), dan heb ik nog 8 nachtjes over voor het noorden. Laatste nacht Chiang Mai, dus 7 nachtjes nog te besteden. Ik denk nu om dat op de bonnefooi te doen, maar dan ga ik daar zitten bedenken waarom ik naar Pai of MHS ga. Dus toch liever nu bedenken haha dan heb ik daar vakantie :lol: . Neig nu alleen Pai te doen en niet MHS.

Van Chiang Mai nog wel naar Cave Lodge in Soppong. Als ik dat zat ben dan verder naar Pai. En als ik CM toch wel heel erg leuk vond, dan kunnen we ook eerder terug naar CM. Om één of ander parapluutje te schilderen ofzo :D
sinole

Ongelezen berichtdoor Mojo » Juni 2, 2015, 9:46 am

Waarom Pai en MHS? Beiden vonden wij in ieder geval meer de moeite waard dan Soppong want daar is buiten de natuur in de avonden niets te beleven. En dan bedoel ik niet dat er geen eetgelegenheden zijn of barretjes maar ook geen leven op straat, geen kraampjes niets. Ik ervaarde het als letterlijk donker vanaf 19 uur en zo ken ik Thailand niet. Het is echt een relax-rustoord. (ik spreek nu over 2008, miss.dat het in de tussentijd veranderd is)
Dus je idee om via Soppong verder te trekken naar Pai is een goed idee en doen heel veel mensen.

Kinderen van die leeftijd schikken zich overal maar ik weet zeker dat ze het verschil met Chiangmai of andere plekken niet echt zullen ervaren.
Pai is gezellig, kleinschalig en heeft sfeer. MHS heeft een mystieke sfeer rond het meer en is vooral bekend om de "echte" longnecks en hun leefomgeving.

Wij zijn 3x in Pai geweest en 1x in MHS gewoon omdat we het te ver rijden vonden maar we gaan er graag nog eens terug.

Kiezen is altijd moeilijk maar als het niet echt trekt of er is twijfel zou ik lekker rond Chiangmai blijven en niet de best lange bochterige reis gaan ondernemen.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Juni 2, 2015, 10:30 am

Bedankt voor je reactie!

Kinderen schikken zich idd prima, maar het is meer of het de lange rit waard is voor hun. De cave lodge van Soppong lijkt me gewoon heel leuk. Daarna naar Pai lijkt me mooie afwisseling.
sinole

Ongelezen berichtdoor Mojo » Juni 2, 2015, 11:23 am

Van de ene kant zeg ik-als je zeven dagen hebt doe dan het hele rondje, heel snel ga je het daarna misschien niet weer doen. Ik vind 2 a 3 dagen Pai altijd genoeg en MHS heb je aan een paar dagen ook genoeg. In onze situatie dan, als ik maanden op reis zou gaan en weken te verdelen zou hebben zou ik graag langer in Pai en ook MHS willen verblijven.
Ik dacht toen ik in MHS aankwam; hier kom ik misschien nooit meer dus ik ben blij dat ik het gedaan heb:) En tot nu toe zijn we dus nog 2x naar Pai terug geweest maar niet meer naar MHS.

Succes met de planning!
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » Juni 2, 2015, 12:21 pm

En als je in Pai geen zwembad hebt bij je guesthouse/hotel, dan zeker naar het openbare zwembad Fluid gaan. Wel diep dus zwembandjes mee? En daar heerlijk lunchen. :D
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Juni 3, 2015, 2:32 pm

Haha Torra, die heb ik al geregistreerd nav jouw berichten. Zelfs al gekeken wat daar dichtbij ligt.

Iig keus genoeg in Pai. Ik zie iedere keer weer iets anders leuks. Denk nu aan Pai Chan of Rainbow house.
sinole

Ongelezen berichtdoor Torra » Juni 3, 2015, 4:26 pm

Ooooh haha. Ze hebben net een foto op Facebook geplaatst. Zie hierbij.

Afbeelding

Wij hebben Rainbow house al gereserveerd voor januari 12 dagen :D

Ze hebben verbouwd dus we kunnen niet meer in onze fijne kamer, die hoort nu bij hun huis.
Als je daar komt moet je de groeten van ons doen hoor! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Juli 21, 2015, 3:31 pm

We zouden morgen vertrekken...
maar ik heb moeten annuleren omdat ik al drie weken ziek ben. Onderzoeken wezen niets uit. Dus ik weet niet wat ik heb, dus ook niet of het erger wordt of dat ik snel weer fit ben. Omdat ik alleen met mijn dochters van 8 en 5 reis vind ik het niet verantwoord om te gaan. Ik kan sowieso nu niks (en dat al drie weken..), maar ik liggend in de schaduw met de meiden in het zwembad zou dat nog kunnen. Maar als ik wel zieker wordt door nacht overslaan vd reis en vochtige hitte op mijn lijf of gewoon doordat wat er zit erger wordt dan hebben mijn dochters niemand om op terug te vallen. En dat weet ik voor vertrek al, dus het voelt naar hen niet goed om te gokken dat ik opknap. Helaas.
sinole

Ongelezen berichtdoor Torra » Juli 21, 2015, 4:55 pm

O wat een naar bericht Sinole. En dat je al zo'n tijd ziek bent! Ik hoop dat je snel opknapt en dat je er achter komt wat je ziek maakt.
Je hebt groot gelijk hoor, ik zou ook zeker niet gaan als ik jou was.
Eerst maar eens helemaal beter worden is nu het belangrijkst.
Ik wens je veel sterkte, beterschap en ik hoop dat je wel mensen om je heen hebt die de zorg voor de kinderen op zich kunnen nemen.
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning