Thailand planning zomer 2015

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: Thailand planning zomer 2015

Ongelezen berichtdoor Maikel » Februari 15, 2015, 4:29 pm

Ongezouten mening ?
Eigenlijk mis je in Chiangmai 2 hoofddoelen: de bergtempel Wat Suthep, wat je op eigen houtje in één draai kan combineren met op een 4 km verder gelegen commercieel bergstam dorp (ik noem het commercieel omdat het leeft van zijn toeristbezoek,dus vele 'goedkope' shops maar mooi in de vallei gelegen, al bij al heeft het charme) Dus dat zou een extra dag betekenen.
Het 2° doel is zonder twijfel de zondagnamiddag markt,ook hier mag je het niet zien als een uitgestrekte autoloze markt maar eerder als een reeks leuke verbazingen .

Soppong ken ik niet, dus kan niet zeggen er een dag minder te doen. Mae Hong Son blijft voor mij als de mooiste herinnering aan Thaialand .. het is kleinschalig- en rond het meer geflankeerd door zijn tempels, pure romantiek (aanbevolen is het Phya guesthouse dat eigenlijk aan dat meer ligt)
Maar vandaar kan je privé excursies doen naar de bekende 'Longnecks' en ook naar een kinderdorp als het ware in de wolken gelegen … hier komen geen toeristbussen dus je hebt de emoties voor jou alleen.

Nou Bangkok is voor mij 'de' favaoriet en het zou zonde zijn er zo weinig tijd aan te besteden dus liefst volwaardig in te plannen op een volgende reis.
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Februari 16, 2015, 11:33 am

Ik ken Soppong niet, maar ik zou die activiteiten proberen plannen in en rond Chiang Mai, Mae Hong Son. En wat een toer voor 1 dag in Pai te zijn. In je schema zet je best ook de reisdagen met de reistijden, dan heb je een realistischere kijk op de reis.
Ik ben ook een Bangkokliefhebber, dus zou het wel zonde vinden van jullie reis als jullie die stad overslaan.
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor sinole » Februari 17, 2015, 11:46 am

Bedankt voor meedenken!

Inmiddels zo bedacht om 1 nachtje minder Soppong te doen, en dan 2 nachtjes Pai.
Soppong heb ik een leuke acco gezien (cave lodge) vandaar dacht ik vanuit daar wat activiteiten te doen.

@Anneleen Ik had de reistijden voor mezelf al uitgeschreven en van Soppong naar MHS en van MHS naar Pai zal een aankomsttijd zijn van in de ochtend. Dus 1,5 dag daar. Van Soppong ben ik overtuigd, die blijft maar hoe ik met MHS en Pai omga is nog flexibel. Ik kan natuurlijk ook ter plaatse dat bedenken. Drie nachtjes MHS zou ook goed kunnen, of 4 en dan terugvliegen naar CM. Of dag eerder terug naar CM.

Kao Sok heb ik inmiddels geschrapt, zodat ik weer nachtjes Bangkok heb. Als we met de nachttrein gaan, hebben we 3 hele dagen Bangkok.

@molo Dag 12 is een zondag, dus dan kunnen we naar de markt! En na het fietsen of zippline kunnen we naar Wat Suthep. Dagen zijn niet volgepland.
sinole

Ongelezen berichtdoor Hoeksie » Februari 26, 2015, 9:44 am

Hoi,

Wij waren in Soppong in 2012 (kids toen 12 & 14) en vonden
een dag daar in de omgeving voldoende (dus 2 nachten). De omgeving is er erg mooi, maar het is er erg rustig. Iets te rustig naar onze zin. De acco waar we toen zaten, was geweldig maar het was er zeer klam. Pai vonden wij heerlijk. Lekker relax, het e.e.a. te doen in de omgeving (wel eigen vervoer).
Chiang Mai is onze favoriet. Wij verbleven er 4 dagen meen ik en dat had wel het dubbele mogen zijn.
In omgeving Chiang Mai heb je overigens Elephant Nature Park. Dit was voor onze kinderen het absolute hoogtepunt van de reis. Ze hebben het er nog over en willen er graag nog eens terug, maar dan voor meerdere dagen. Nadeel: het is ontzettend duur.
In Chiang Mai hebben wij 1 nacht in Laithai gezeten. Wij vonden dat geen geweldige acco. Zijn daarna naar het Riverside Guesthouse gegaan. Zeer simpel, maar kraakhelder en ook met een klein zwembadje. heerlijk.
Keken ook nog naar een andere locatie, maar dat vonden we te afgelegen. Must voor ons in Chiang Mai is dat je lopend naar het centrum kunt.

Wij zijn ten zuiden van Hua Hin naar het strand geweest met wisselende ervaringen. In de omgeving van Khao Sam Roi Yot viel nog wel het e.e.a. te beleven, maar in omgeving Ban-Krut was het totaal doods in juli/augustus. Denk dat dat naar het zuiden misschien ook wel zo is. Het was daarentegen wel weer echt thais wat erg leuk was.

Voor Bangkok hebben we eenmaal in Rambuttri Inn gezeten en eenmaal in de omgeving van MBK in een appartementje in een volledig thaise buurt (vlakbij Jim Thompson huis). Qua gezelligheid zou ik voor omgeving Khao San gaan een volgende keer, maar het thaise buurtje was ook wel heel erg leuk en voor het shoppen ideaal gelegen. 's avonds was er echter verder niet veel te beleven.
Met de kanaalboot of de skytrain (beide in de buurt) verplaatst je je echter overal zo makkelijk naartoe.

Veel plezier met voorbereiden.
Hoeksie

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » Februari 26, 2015, 10:50 am

Ik ben het met Hoeksie eens. Wij dachten de eerste keer ook aan Soppong,maar er is echt niets te beleven. Wij zijn er gestopt maar toen snel doorgereden.Ik zou het overslaan en voor Pai gaan. Maar daar gaan wij voor de sfeer en niet actief zijn.
En idd zonder eigen vervoer heb je meer mogelijkheden in Chiang Mai. Als je actief iets wil beleven.

Ik weet zeker, je komt nog wel een keer in het noorden, dus hoeft niet alles in 1x.n :D
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » Februari 26, 2015, 11:20 am

Ook ik ben in Soppong geweest. Gelukkig was er iets misgegaan met onze boeking en was er na 1 nacht geen plek meer en zijn we eerder naar Pai vertrokken. Toen wij er waren ergens in juli/aug was het ontzettend modderig/glibberig door de regenval. Ik zeg Soppong? Nee. verdeel je dagen over MHS en Pai.
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » Februari 26, 2015, 11:43 am

Ik moet wel zeggen dat Tempelflower het er volgens mij heel erg leuk vond.
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Februari 26, 2015, 3:51 pm

Nouja hahaha, was ik best overtuigd en ga ik toch weer twijfelen. De Cave lodge lijkt me zo een leuke accommodatie en van daaruit kun je naar de grot, maar ook de omgeving verkennen (met gids). De accommodatie is dus de basis van mijn Soppong wens.

@Hoeksie, waar zaten jullie in Soppong?
Wat betreft de olifanten..we gaan dit jaar ook nog naar Zuid Afrika waar we ook naar olifanten kunnen. Het wordt olifanten in Zuid Afrika of in Thailand. In Zuid Afrika ook zoveel leuke dingen om te doen/te ontdekken dus daar is het ook lastig kiezen.

Misschien in plaats van eagle zipp line de olifanten. Jongste dochter (5) lijkt hoogtevrees te hebben :shock:
sinole

Ongelezen berichtdoor Maliana » Februari 26, 2015, 9:20 pm

Hoeksie,TF en ondergetekende zaten bij toeval alledrie in Little Eden Guesthouse ( niet tegelijk :D )

Elephant Nature Park is zeker een aanrader met kinderen. Ook mijn kinderen hadden het hier ontzettend leuk, niet OP de olifant maar helpen met eten geven en met ze de rivier in.
Als je dochter echt hoogtevrees heeft zal ik de zip line zeker niet doen. Ik heb ook hoogtevrees, ik wordt al misselijk als ik er foto's van zie :o
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Februari 27, 2015, 12:08 pm

Haha als je het zelf niet hebt, kun je er zo weinig bij voorstellen.

Over dat Little Eden had ik ook veel gelezen. Voorlopig houd ik dat Cave Lodge er toch nog in. Misschien dan een enthousiaste reactie hier over een half jaar mbt Soppong :D

Elephant Nature Park ziet er wel erg leuk uit. De olifanten wassen in Zuid Afrika is qua te betalen bedrag goedkoper, maar dan ben je niet de hele dag bezig (2 uurtjes..). Dagje extra dan voor CM plannen (daar ga ik weer).
sinole

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning