(Zomer) vakantie 2016

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: (Zomer) vakantie 2016

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Mei 12, 2016, 6:55 am

Phuket is wel een eiland, verbonden door een brug met het vasteland. Omdat het zo een groot eiland is, heb je minder het eilandgevoel.
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Torra » Mei 12, 2016, 12:33 pm

Je hebt gelijk Anneleen, ik kon me geen boot herinneren er naar toe. Maar nu weet ik die brug weer :D

En idd TF zo goedkoop en lekker en gezond eet je zelden in NL!
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Mei 12, 2016, 7:59 pm

Koh Lanta zou ik absoluut niet in augustus kiezen als je kids niet meer met zand spelen..
De stranden zijn leeg, dus genoeg speelplek als je met kleine kinderen rust en overzicht wil. Maar het is er echt te rustig en uitgestorven en veel is zelfs gesloten in juli en aug.
In de avonden zijn veel restaurantjes dicht of er zitten maar een paar mensen. Juli en Augustus waren toen echt uitgestorven en dat was nog voor 2010, nu schijnen er nog minder toeristen te zijn in Thailand.

Ik zou met tieners me beperken tot 2 plekken en Bangkok. Gewoon Krabi en Phuket of Krabi en Koh Phi Phi (wij vonden dat heel leuk) dan zou ik als 2e "rondreis" iets kiezen in het noorden en dan maar wat meer uitgeven aan hotelfaciliteiten want daar gaan ze voor. Als je iets centraals zoekt kunnen ze lekker in het hotel blijven en jullie bijv.naar de houthandwerkmarkt :D
Met tieners is het zonde om hele schema's en planningen te maken die achteraf voor nog niet de helft waargemaakt worden omdat ze er gewoon geen zin maar ook vaak de puf niet voor hebben om allerlei trips te maken.

Lekker een keer makkelijk doen TF en maar zien waar je ter plekke op uit gaat. Ik denk dat je achteraf zal zeggen dat je net zoveel of misschien nog wel meer genoten hebt dan de reizen daarvoor.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » Mei 13, 2016, 6:04 am

Ook weer helemaal eens met Mojo.

En als je naar het noorden gaat, zou ik kiezen voor Chiang Mai en Pai. Daar wil ik ook nog een keer met onze kinderen heen.

Tegenwoordig kun je de minivan naar Pai via internet boeken, zelfs voor een prikkie je door hen op laten halen op het vliegveld van Chiang Mai. En aansluitend de Van naar Pai vanaf hun busstation nemen. Dat is echt een luxe.
Zo kun je ook de beste plaatsen vastleggen en niet achterin het busje komen te zitten :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 13, 2016, 9:27 pm

Chiang Mai kennen we al heel goed, geen ene vakantie overgeslagen daar het mijn favoriet in Thailand is. Alleen gaan we merken dat we al heel wat voetstappen hebben staan in de straten van CM en wordt het meer een gewoonte.

Pai en de Mae Hong son loop hebben we al twee keer gedaan, en pai is (klein) genoeg om te kennen.

Noord oost hebben we minder gedaan omdat de omgeving me daar wat minder trekt (meer plat) Chang Rai hebben we ooit met een dagtocht gedaan.

Inderdaad Mojo, daar had ik niet aan gedacht het is dan natuurlijk naseizoen; zouden we überhaupt nog wel ergens kunnen komen weet nog dat in augustus de ferry van Lang Kawi naar Koh lipe niet deed uitvaren in die maanden.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 13, 2016, 9:29 pm

Zat aan een weekje Myamar tussendoor te denken; ik zie dat er al veel veranderd is, meer hotels en betere reisverbindingen. Maar vind de visumkosten voor 4 personen niet normaal en dan nog de hogere hotel en reiskosten maken het toch minder interessant.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 22, 2016, 3:28 pm

We moeten gaan boeken want de ticketprijzen gaan langzaam omhoog. Helaas weet deze twijfelkont nog steeds niet wat we gaan doen. Hebben keuze uit een ticket naar Krabi. Of eerst naar Chiang Mai en vertrek Krabi. Daar ik nog geen invulling van de reis heb weet ik nog niet waar we moeten landen.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Mei 22, 2016, 4:46 pm

Gevoel volgen, wat is je eerste ingeving?
Of reis in stukjes knippen en ieder een stukje laten invullen? Al is dat mss een grote uitdaging.

Ik zou anders retour krabi doen. Dan ben je niet 'verplicht' van het noorden naar het zuiden te reizen.
sinole

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juni 7, 2016, 9:51 pm

Natuurlijk was ik door mijn getwijfel te laat....... tickets van 650 zijn nu 1021. Kan alleen maar boos zijn op mezelf.
Maar we hebben denk een goed alternatief, alleen vertrek vanaf dusseldorf, we gaan een keer met Singapore airlines voor 50 euro pp meer. Ik ben benieuwd uiteraard veel over deze maatschappij gehoord maar zelf nog nooit mee gevlogen.

We landen en vertrekken vanaf Phuket, nu is dat ondanks dat ik er nog nooit ben geweest niet mijn favoriet. Zag wel dat er voor die jongens leuke resorts staan en omdat het laagseizoen is voor een aantrekkelijke prijs, maar daar ga ik me na mijn examen (zaterdag) op storten.

Zit er aan te denken om 3 dagen phuket te doen en dan afreizen naar Krabi of omgeving en daarna ???

Tips zeker welkom!!!!! ;)
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » Juni 7, 2016, 10:45 pm

Nou fijn dat je geboekt hebt! Even laten rusten tot na zaterdag en dan komt het vanzelf.
Ben je van plan om toch maar je acco's van tevoren te boeken? Of zie je wel al reizende?
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning