(Zomer) vakantie 2016

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: (Zomer) vakantie 2016

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juni 7, 2016, 11:54 pm

Planning en hotels van te voren, zoals altijd :D Al zal dit met eventueel het weer een uitdaging worden.
Maar ik wil niet nadenken tijdens de vakantie, en vind dat het stiekem best veel tijd kost.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juni 8, 2016, 4:09 pm

Singapore airlines is alvast een pluspunt in je programma het staat niet voor niks hoger op de ranglijsten. Ik weet en lees dat Phuket niet hoog meer ingeschat door reizigers ( al blijf ik zijn 'Thai touch' en diversiteit 'Phuket' toch nog een zuiderse parel vinden voor wie verder kijkt dan liggen te liggen op nochtans leuk Patong beach.

Drie dagen is veel te kort. De aankomst dag is op zich al een dikke jetlag inhaalmanoeuvre en de vertrekdag is quasi ook een verloren dag en de tussenliggende dag is een zwalpende dag.
Nee, blijf er minstens een miniweek. Excursies bij de vleet al of niet georganiseerd en s' avonds zijn er ook attracties in regelrechte Las Vegas stijl ( vb Phuket Phantasea en Simon Cabaret )
Maar het belangrijkste is nu te kiezen tussen zone Kata beach /Karon of zone Rawai beach of toch Patong.
http://www.katavilla.com/ is heel goedkoop te noemen en heeft qua ligging een dik pluspunt .

Krabi (Ao Nang) kan ook met de lokale bus vanaf Phuket City .. je bent dan wel een halve dag onderweg.
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Corrie » Juni 8, 2016, 11:29 pm

Wij zaten op Phuket in manohra cozy resort.
10 minuten lopen naar het strand fijn zwembad schoon en super goedkoop.
Geboekt via agoda.
Karon beache volgens sommige een te druk gebied maar dat hebben wij zo niet ervaren.
Zaten ook niet in het hoogseizoen.
Gebruikers-avatar
Corrie

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Juni 9, 2016, 8:51 am

Ik las het al TF dat je geboekt had maar ooh wat een verschil in prijs..
Ik vind dat ze de laatste tijd zo enorm stunten de maatschappijen, zo erg dat je er als geregelde zoeker/vergelijker zelfs geen overzicht meer in krijgt.
Sterker nog ik zag twee weken terug tickets voor nog net geen 700 euro met Singapore Airlines maar dat zal ongetwijfeld dan niet in onze zomervakantie zijn.

Maar goed je hebt ze en je gaat dat is het belangrijkste. Wat minder "intern" reizen zoals je al aangaf drukt natuurlijk ook flink de kosten.

3 dagen Phuket is inderdaad wel erg kort zoals Maikel al zegt maar ja je moet je tijd verdelen. Wij zijn er 2x 4 dagen geweest en 1x 4 dagen was wat ons betreft ook genoeg geweest en dan hadden we voor Kata Beach gekozen, is toch net wat leuker dan Karon Beach (vonden wij althans)

Succes, ook zaterdag ;)
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » Juni 9, 2016, 10:14 am

@TF je hebt gelijk dat het uitzoeken en boeken onderweg veel tijd kost. Ik vond het ook heerlijk in Nieuw Z dat ik alles geregeld had van tevoren. Ook omdat het zo druk was in die tijd.
In Australie gaan we met een camperbusje en dan is dat niet nodig. Altijd een plek om te slapen :mrgreen:

Veel succes met studeren en scoren zaterdag!
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » Juni 11, 2016, 11:40 am

Fijn dat je de tickets hebt TF. Voor mijn man die met heel veel maatschappijen gevlogen heeft is Singapore Airlines nr. 1 dus dat zit wel goed!
Ik hoop dat je examen goed gegaan is.
Hoe en wanneer weet ik niet precies maar ik zag net een mail voorbij komen dat air asia weer een gratis ticket actie heeft.
Succes met plannen :-)
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juni 12, 2016, 10:21 am

@ Mojo: tickets waren 50 euro duurder als Thai air (de goedkoopste prijs) alleen vertrek dusseldorf en minder keuze in aanvlieghavens in Thailand. Dus inderdaad voor de prijs die jij hebt gezien.

Ik had drie dagen Phuket omdat ik bang ben dat het zoveel tegenvalt na onze eerdere ervaringen in Thailand. Maar misschien voor de jongens een paradijs. Dus eens kijken wat we daar allemaal kunnen doen.

We willen inderdaad met de bus naar Krabi, heb begrepen dat de rest van het vervoer super prijzig is in Phuket. Ik las 3 a 4 uur met de bus (wel koffers beschermen dus we kopen wel vershoudfolie), ik ize zoiets ook altijd wel als een excursie door landschap dus heb er geen hekel aan.

Welke eilanden zouden we beter aan kunnen doen vanuit Phuket en welke vanuit Krabi? of maakt het niet veel uit?

Wow Kata villa ziet er super uit, of zijn het de lekkere thaise gerechten die voorbij komen? en dat voor die prijs. Ik zie 20 meter van het strand; klop dit wel?
Is dit een centrale plaats een een plek waar we makkelijk vandaan excursies kunnen doen?
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Juni 12, 2016, 10:57 am

oke TF dan had ik het verkeerd gelezen. Gelukkig dan heb je een mooie prijs voor SA en Dusseldorf vinden wij een fijne luchthaven, niet zo massaal. Weet even niet of je er al ooit van vertrokken bent.

Ik denk dat de afstanden niet uitmaakt waarvan je vertrekt maar wij hadden toen de ervaring dat het vanuit Krabi allemaal soepeler en sneller verliep met de transfers naar de eilanden, ook meer verrtrekmogelijkheden. Maar ik praat nu over 6 jaar geleden..
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juni 12, 2016, 11:10 am

Dat zou dan goed uitkomen, want na een paar dagen kunnen we dan naar Krabi; hier heb ik gezien dat je mooie excursies in Krabi zelf hebt en daarna kunnen we dan naar de wat rustigere eilanden en dan afsluiten op Phuket.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juni 12, 2016, 6:12 pm

Leuk hé al die verschillende ideeën over Phuket stranden… terwijl ze allemaal onderling op boogscheuten van elkaar liggen. Dus je kan zowel in Rawai , Nai Harn (zijn juiste uitspraak is Nai Haan ) Kata ,Karon, Patong … logeren. Er is ook voor de freaks nog Kamala en verder andere rustigere beaches palend met als pluspunt de nabijheid van de luchthaven.

De " strand traject" frustratie begint als je noodgedwongen die rode jeeps (meestal verkeerdelijk als tuk tuk genaamd) inschakelt .. zeg maar aan maffiaprijzen. Maar er zijn ook rode jeeps al of niet als Suzuki cabriolet - die klantvriendelijk zijn en zelfs een discrete tegenstroom proberen te zijn op zeg maar de maffia. Hoe ze te onderscheiden… neem geen waar er tientallen geparkeerd staan( ze hanteren afspraakprijzen) vraag raad en advies aan je hotel … enkel zij kennen de spelers op het terrein. ( Ik gebruik het lokale thaise vervoermiddel 25 bath ..maar dat kan niet van strand naar strand, er is altijd een omdwaling van 16km x 4 via Phuket city waar je moet overstappen)

Concreet 3 dagen is te kort!

Minstens 2 leuke dag trips in petto .. je leest die nog wel .. zonder rekening te houden met Kho Phi Phi. Je maakt er een miniweek van en keer naar Phuket enkel dienend als aansluiting op je Europese vlucht. ( Is echter Krabi geen beter alternatief.. kwestie van geen 2x een zone aan te doen?)

( Ik vind Krabi /Ao Nang ietwat saai ..leuk voor een paar dagen resto en shopping en als je de zee mist .. is er altijd de verkeersvrije strandzone rond Last Fisherman' s Café en de apenrots.)
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Nationale Vlag:
Belgium

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning