(Zomer) vakantie 2016

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: (Zomer) vakantie 2016

Ongelezen berichtdoor Mojo » Juni 26, 2016, 7:44 pm

Denk dat MaIkel en ook Torra dat zeker weet. Wij zijn niet in Old Town geweest met de (jonge) kinderen.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juni 26, 2016, 7:58 pm

Wat Phuket betreft denk ik dat het voor tempelflower Kata beach of zijn aangrenzende Karon Zuid zal worden ( beide op korte wandelafstand gescheiden door een heuvel) Op Karon zuid ligt dus het reeds vermelde goedkope Kata Villa en enkele passen verder het duurdere Marina Phuket Resort waar Maikel het al vaker over had .( uitgestrekt Karon beach kon me niet bekoren)

Kata beach is volgens mij uniek. Het wordt een kilometer lang niet gestoord door enig commercieel gedoe, er is gewoonweg niks dan de beach omrand door zijn in toom gehouden exotische vegetatie en bomengroei . Links van 'de hoofd strandtoegang zijn een paar leuke strand terrasjes /restaurants en look outs.
Nee voor de wirwar van bars en restaurantjes winkels en hotels moet je op de parallelweg heil zoeken . Vooral eer je een hotel boekt doe je er goed aan zijn exacte ligging ten opzichte van de beach te verifiëren om geen nodeloze blaren op je voeten te krijgen….

Het dichtste hotel bij de beach blijft: Sugar Marina Resort - Fashion - ( naamsverandering van Sugar Palm gemeld met dank aan Mojo)

Ik zou voor Phuket 5 dagen
1) jetlag aanpassing
2) zone en strandverkenning
3) Sim's namiddagtoer naar James Bond Island (inbegrepen de apengrot met liggende Boeddha en paaldorp) (namiddag toer is het minst druk en bent rond valavond terug in het hotel)
4) eigen dagexcursie - Karon Viewpoint - Nai Harn- Rawai- zonsondergang Promthep Cape
5) facultatieve reservedag voor bv. Phuket town -de prachtige Wat Chalong- Big Boeddha
6) start doorreis naar Krabi?
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juni 26, 2016, 8:14 pm

hmmmmm Maikel ziet er weer heerlijk uit. Daar wij nu met 2 grote jongens toeren en ze hebben gekozen voor relax willen we een wat luxer hotel maar wel kleinschalig.

Karon lijkt me leuker daar er meer winkels zitten, heerlijk relax in de middag en 's avonds na het eten shoppen dat vinden de boys super, en mama mama een lekkere massage. Tevens vind ik het ook prettig om een tempel in de buurt te hebben voor mijn eigen Zen momentjes.

Ik zag dat Kata minder winkels heeft en de winkels meer verspreid liggen.

Zaterdag en zondag zijn al bezet door de weekend market en walking street in Phuket old town. Daar het relax is kunnen we de dagen aanpassen maar wil er wel rekening mee houden dat we op het eind van de vakantie ook nog een paar dagen Phuket kunnen doen.

Zou james bond eiland niet beter te bereiken zijn vanuit Krabi?
eventueel kunnen we het dan combineren met kanoen in Tham Lod (als ik het goed heb want ben me nu nog aan het concentreren op Phuket)
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juni 26, 2016, 9:00 pm

:? Tham Lod ligt dat niet ergens rond Mae Hong Son?
Gebruikers-avatar
Maikel

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juni 26, 2016, 10:26 pm

Maikel schreef::? Tham Lod ligt dat niet ergens rond Mae Hong Son?

Nou zeg je hebt gelijk hoe kom ik daar nu bij, we zijn er zelfs geweest :oops:

Ik bedoel: Phang Nga Bay
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Juni 27, 2016, 9:55 am

Onze ervaring was ook dat in Karon meer winkeltjes waren dan op Kata..
Dus dan zou ik voor Karon kiezen als je dat zeker wil hebben.
Kata is meer restaurantjes, fijner strand/boulevard.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juni 27, 2016, 7:37 pm

tempelflower schreef:Is phuket old town makkelijk bereikbaar vanaf Karon beach of wordt dat een prijzig geheel met 4 personen?

De afstand is ongeveer 18 km. Je wuift een naderend houten busje aan en stapt op en ook "af" waar je wil ( dus niet noodzakelijk aan haltes) Je betaald 40bht p.p. enkele rit. Afhankelijk van het aantal in en uit stappende Thais - en aan sappig tempo rijdend moet je rekenen op nagenoeg drie kwartier.

Het is een leuk avontuur zonder airco maar met geuren open deuren en ramen. Heel waarschijnlijk zal de chauffeur je vertellen dat je er bent .. of iedereen doen uitstapppen= ergens rond de grote rotonde. Die rotonde is je referentiepunt op je degelijk plannetje dat je bij moet hebben.Wimpel vriendelijk de te behulpzame toek toek gidsen weg. Opgepast Phuket City is heel uitgestrekt.

Om terug naar Karon te rijden: blijft de referte het rond punt en zoek hierop Ranong rd ( Thanon Ranong)(Het is een vrij druk uitziende straat met na 100 meter een moderne overdekte markt )
Maar al snel zul de kleurrijke busjes links zien staan, op het front zie je hun strand bestemming.
Ik denk dat het Karon busje ter hoogte van het Thai airways kantoor vertrekt…
Gebruikers-avatar
Maikel

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Torra » Juni 27, 2016, 10:04 pm

O ja TF, van Phuket Old Town herinner ik me die vervelende Tuktuk chauffeurs. Je kunt makkelijk alles lopend bezoeken. Terwijl wij op ons plattegrondje keken kwamen die bemoeials er steeds tussen kletsen.
Ik kreeg toen moordneigingen :D

Een oud Chinees huis, mooi ingericht zoals vroeger hebben we daar bezocht o.a.
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juni 28, 2016, 8:35 pm

Dank je wel allemaal, zo krijgt de planning meer vorm.

Maikel: met houten busje bedoel je dan een soort song teaw?
We willen in het weekend naar phuket old town om aansluitend de weekend markt te doen.

Weet iemand van jullie een betrouwbare ferry maatschappij (site) ik heb er een aantal en ze geven verschillende maatschappijen weer. Ik zit namelijk met een leuke uitdaging; de route zou eerst:
Phuket-krabi- Phi phi -Koh Lanta- Phuket zijn. Maar zie dat er geen ferry's van Koh Lanta naar Phuket gaan in onze periode. Tevens is het niet voor niets dat vele maatschappijen niet varen tot oktober dus 4 uur op het water vind ik dan niets.

Eventueel zouden we Phuket --> met de bus naar Krabi --> met de bus naar koh Lanta --> Phi Phi en dan van Phi phi naar Phuket (zover ik heb gezien 2 uur varen)

Eventueel kunnen we Koh lanta eruit halen maar ik moet nog even bekijken wat hier te doen is en of het de moeite is.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juni 29, 2016, 11:09 am

Ik heb volgens mij een goede site gevonden: https://www.thaibeachtravellers.com/

Koh Lanta is een twijfel zo te zien is er weinig te doen, nu gaan we voor relax maar met Phi Phi erbij wordt het misschien saai.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning