(Zomer) vakantie 2016

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: (Zomer) vakantie 2016

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juli 16, 2016, 2:19 pm

Dank je wel Maikel.

het eerste hotel staat vast voor Krabi; http://www.krabithaivillage.com/
ik was verliefd op een klein hotelletje met prachtige kamers maar een klein (zwem) bad. de keus voor dit hotel heeft er voornamelijk mee te maken dat het een privé strand heeft. Het stand van Ao Nang is volgens mij niet spectaculair en dit zag er wel mooi uit.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juli 16, 2016, 8:49 pm

Wow :o templeflower weet ons weer te verrassen …en de prijs valt ook best mee.
De afstand tot het strand valt ook mee reken toch maar op dik 15 minuten en 30 minuten voor Last Fisherman . Onderweg kom je de aanrader Banana Leaf restaurant tegen. Als je wil zet ik hier wel de juiste locatie want de lezer van Tripadvisor situeert het kilometers verkeerd.
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juli 16, 2016, 9:27 pm

Ja wilde een wat groter resort (voor het zwembad) voor de jongen. Wat mij vooral aantrok was het prive strand toen ik beelden van het strand van ao Nang zag. ;)

en vreemd genoeg nu ik dieper in de prijzen zit en meer zie, zijn tot nu de boekingsites duurder als de eigen hotelprijzen. Ik heb dus opgemerkt dat er bij boekingsites dus vaak verborgen kosten zitten, de kamerprijs per nacht hoeft niet per definitie de totaalprijs te zijn. Vaak komen er nog belastingen etc bij.

Als banana leaf een orgineel thais restaurant is heel graag. Dan moeten we het zeker een keer kunnen vinden.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juli 17, 2016, 12:07 am

tempelflower schreef:en vreemd genoeg nu ik dieper in de prijzen zit en meer zie, zijn tot nu de boekingsites duurder als de eigen hotelprijzen. Ik heb dus opgemerkt dat er bij boekingsites dus vaak verborgen kosten zitten, de kamerprijs per nacht hoeft niet per definitie de totaalprijs te zijn. Vaak komen er nog belastingen etc bij.
.

En via eigen hotelprijzen lees je soms dat bv.airporttransfers of diners inbegrepen zijn. Soms steken ze de bookingsites gasten op minder onderhouden kamers. Al bij al kost het maar een kleine internetmoeite om beide te vergelijken. Zelfs indien het hotel verwaarloosbaar duurder uitvalt geef ik de voorkeur om rechtreeks met het hotel te onderhandelen .. je voelt je meer 'hun' klant …als er een mogelijk probleempje opduikt.

Dat de beach dus wat afgelegen is voor jullie helemaal geen probleem .. enkel de beach atmosfeer rond Last Fisherman en de ietwat verdere "apenrots' mag je niet missen.

Banana Leaf.
Is een heerlijk Thais familiaal gerunde 'straatrestaurant' Kom er rond valavond eten onder de strooien paviljoentjes ..door de avondsfeer heb je niet het gevoel op de straatstoep te zitten. Die straatstoep is quasi verlaten omdat alle toeristen langs de parallel van "Walking shoppingstreet " slenteren. Tripadvisor zette zijn situeringspijltje wat te diep landinwaarts op de map. Een vriendelijke eetgast wou dit herstellen en lokaliseert het kilometers verkeerd richting luchthaven en zijn Tesco. Kijk betreffende rubriekje op Tripadvisor en map eens na. Het volstaat (in verbeelding) de pijl horizontaal te verschuiven naar "beachroad 4203.

Als je de straat waar je hotel gelegen is en richting 'beach' = hoge berg naar links wandelt, ligt het aan de overkant op ongeveer 200 meter.
Gebruikers-avatar
Maikel

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juli 19, 2016, 10:41 pm

Toch effen de link http://www.bangkokpost.com/ neerzetten .
en ja lees ook de lezers reacties.
Zie 4° item Maya Bay
Gebruikers-avatar
Maikel

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juli 20, 2016, 12:10 am

Ik kom uit op de voorpagina van de bangkok post; maar ik denk dat het hetzelfde bericht is als die ik vanmiddag heb gedeeld op Facebook. was een foto met heel veel mensen op het strand

Het schijnt als je 's morgens vroeg gaat je misschien het strand voor jezelf hebt, daar we op phi phi don verblijven wil ik proberen om iemand daarvoor te charteren maar ja ik ben natuurlijk niet de enige met dat idee

@@ ik heb het toch gevonden inderdaad hetzelfde artikel
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juli 22, 2016, 10:05 pm

Op de een of andere manier kan ik het toch niet laten er ligt er weer een planning van 31 blz. (tot nu)
Maar ik ben er bijna :lol:

Maikel de laatste dagen in Phuket willen we jouw route doen: Karon Viewpoint - Nai Harn- Rawai-zonsondergang diner Promthep Cape

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Corrie » Juli 22, 2016, 11:57 pm

Oo!!! TF Ik zou er helemaal gek van worden.
Wij en in oktober alleen ik kijken wel waar we terecht komen.
Grofweg wel iets in ons hoofd. En als er niets te doen is trekken we snel weer verder.
Onderweg naar een stad of dorp toe kijken we op internet waar we eventueel willen overnachten.
En soms zelfs dat niet eens.
Maar daar zou jij waarschijnlijk helemaal gek van worden.
Och ieder zijn ding. En het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn, zou zo maar saai zijn op de wereld.
Welke datum vertrek je?
Gebruikers-avatar
Corrie

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juli 23, 2016, 12:28 pm

haha ja daar zou ik gek van worden; op de een of andere manier geeft dit mij rust. Alles staat dan beschreven en is al uitgezocht. Ik vind dit persoonlijk zonde om op mijn vakantie te doen, want dan kost het me toch veel tijd. Kijk nu in de planning en weet welke bus ik moet nemen en hoe laat we moeten vertrekken uit het hotel etc. Niet nadenken gewoon doen. Al ben ik er in de loop der jaren wel achter gekomen dat het zichzelf ook oplost in Thailand, op afstand lijkt het allemaal toch ingewikkelder
Maar ja wij zijn dan ook met 4 personen. Al heb ik dit jaar niet alles onder controle want als het weer niet mee zit kunnen we niet vertrekken op de dag die gepland staat, maar ja ik heb 3 dagen om dan nog het vliegtuig te halen :lol:
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » Juli 23, 2016, 12:42 pm

Nou, het liefst reis ik altijd net als Corrie. Heerlijk spannend om nieuwe plekken te ontdekken en ook nog een verrassing waar je gaat slapen.
Maar helaas kan dat niet altijd. Ik was maar wat blij dat ik onze laatste reis naar NZ helemaal gepland en geboekt had. Anders waren we vast vaak heel duur uit geweest of gedwongen op een slaapzaal te moeten slapen.
En als je "maar" 5 weken hebt is het fijn om niet de hele tijd te hoeven speuren op internet.
Daarom voor onze volgende reis een campertje omdat dit een tamelijk drukke route is is Australie. Hebben we altijd een privé bed :mrgreen:
De reis volgend jaar daarna gaat door rustiger gebied van Zuid Australie en dan huren we weer een auto en gaan op de bonnefooi.
Alleen hotels bij aankomst en vertrek bij de vliegvelden boek ik wel.
Trouwens via Jetstar een hotel in Melbourne 25 euro goedkoper dan bij Booking.com :o
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning