(Zomer) vakantie 2016

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: (Zomer) vakantie 2016

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juli 23, 2016, 10:54 pm

Als je gasten op een feest etentje uitnodigt dan zeg je toch niet we zullen wel zien.

Nee je doet aan voorbereiding al was het maar door een boodschappen lijstje en timing op te stellen … en dan kan het nog fout lopen.. Een reis plannen en in uitvoering brengen is in de eerste plaats LEUK! Men is als het ware REEDS op reis, komt daarbij nog dat men door de voorbereiding en opzoeking meer te weten komt van wat aldaar "op het menu" staat. Daar is toch niks verkeerd aan?
Het is tot hier toe maar 1x fout gelopen … ik had 5 dagen in Chiangrai voorzien en wou na 2 dagen reeds weg …wat ik dan ook gedaan heb. :mrgreen:
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Torra » Juli 24, 2016, 7:23 am

Haha Maikel, natuurlijk is er niets verkeerds aan. Ieder doet het op zijn eigen manier, gelukkig maar.

Ik bereid ook de reis voor en lees me een ongeluk, voor mijn vragen ga ik naar een forum waar deskundigen uit het land zelf, of frequente bezoekers antwoord op geven.
De route die ongeveer gevolgd gaat worden komt zo tot stand, maar niets staat vast.
Ter plekke gaan wij naar de toeristen info zoals in NL de VVV.
Daar krijgen we gratis kaarten van de stad en omgeving en tips over wandelingen.
Ook ontmoeten we onderweg mensen die ons tips geven over plekken en accommodaties.
Trouwens zie ik me geen reis met alles erop en eraan plannen voor 4 maanden. Pffff wat een werk zou dat zijn, daar ben ik veel te lui voor.

Wij vonden Chiang Rai ook echt veel minder leuk dan Chiang Mai.
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Juli 24, 2016, 12:38 pm

Ik ben heel wisselvallig geworden wat dat voorbereiden en plannen betreft. Ik zie voortaan het hoofdstuk "voorbereiden en plannen" als zorgen dat mn koffer niet te vol zit met kleding die ik toch niet aan doe of nodig heb en al mn documenten en pasjes op orde hebben, de rest van het menu daar laat ik me liever door verrassen. Ik lees me wel in maar mijn ervaring voor Thailand is dat alles toch altijd anders is dan het lijkt en alles zich ook oplost. Veel makkelijker en sneller dan in Europa. Ik heb tochtjes gemaakt die ik vooraf helemaal in geuren en kleuren gepland heb maar betrap me er dan op dat ik tijdens het reizen constant een stapje sneller zet om dat te zien en te herkennen wat ik al weet van internet...vaak valt het zelfs wat tegen dan en ik "vergeet" dan meer te genieten van "het zijn" en dat vind ik dan eerder jammer en wat minder avontuurlijk. Mijn ervaring van de afgelopen 6 Thailandreizen is toch wel dat al de onverwachte en ter plekke bedachte acties of trips die we ondernamen de leukste ervaringen en opvolgend de leukste herinneringen opgeleverd hebben.

(ik zorg wel dat ik in elke stad 3 hotels noteer)
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Juli 24, 2016, 12:56 pm

Ik heb teveel (1 is al veel) negatieve impulsen meegemaakt door niet te plannen; verkeerde bushalte, slecht weer malediven waardoor we niet op tijd voor onze vlucht konden zijn (oke niet onze schuld) maar had het graag van te voren willen weten dat dit kon gebeuren waardoor ik niet zo'n krap schema had gehad. Maar wat ik vervelender vind is als je thuis komt dat je dan achteraf zegt ohhh was dat ook in de buurt, had ik eigenlijk wel willen zien??? Ooit hebben we eens op de bonnefooi een auto gehuurd en zouden onderweg naar een hotelletje kijken, nou dit was een tegenvaller alle hotels zaten vol of we mochten het doen met een aftands kamertje voor veel te hoge prijzen; walk inn is meestal duurder en toen nog geen boekingsites in ieder geval nog geen smartphones of tablets. Uiteindelijk een fijn hotel gevonden maar toen we 's avonds op zoek gingen naar een restaurantje was er niets in de omgeving te bekennen, wat blijkt de hele buurt zat vol met all inclusive hotels waardoor de gewone winkeltjes en restaurants verdwenen waren.

2 jaar geleden nog; de nachttrein zat vol dagen achter elkaar; we hebben toen een hele avond (met thaise wifi) gedaan om vluchten te boeken bij nok air. Tig keer net na de CC gegevens te hebben ingevoerd liep de pagina vast. Na een hele avond zitten eindelijk tickets maar gauw een mail erachter aan gestuurd of we niet toevallig een heel vliegtuig hadden gereserveerd. Ik vind dit zonde van onze vakantie tijd, nee dan maar even flink aan de bak thuis maar voor mijn gevoel iets meer zekerheid.

En ja ik ben een beetje precies (thorra weet hoe de planningen van mij een beetje in elkaar zitten) maar dubbel denken thuis zorgt voor mij tot weinig tot geen denken tijdens de vakantie en genieten.
Wat Mojo zegt herken ik wel; soms het ik zoveel voorwerk gedaan dat als ik op de plek zelf kom het gevoel heb er al eens te zijn geweest, dat is weleens jammer.

Nee ooit misschien nog met zijn tweetjes het avontuur afgaan maar niet met de kids en dan een peu nerveuze moeder.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Juli 24, 2016, 1:08 pm

TF wat je zegt over die vluchten missen, treintickets etc. daar ben ik wel heel georganiseerd in hoor. Zo kan ik echt niet op de dag van mn vertrek nog van te voren met een zelf geplande vlucht van bijv.Chiangmai afkomen, nee ik moet minstens 1 dag van tevoren alweer in Bangkok zijn en het liefst in een hotel zo dicht mogelijk bij de airport. De stress begint al als ik in de taxi stap en op de snelweg zit bang dat er een file ontstaat. Ik word altijd uitgelachen dat dit helemaal niet nodig is. Onze vrienden die in CM wonen vliegen een paar uur vooraf van CM naar BKK en dan door naar AMS. nou dan zou ik al 2 dagen vooraf niet meer slapen.

En dus wat ik al zeg ik zorg dat ik 3 goede hotels op mn lijstje heb staan voor de weken dat we vrij rondreizen. Ik heb natuurlijk makkelijk praten want we beperken ons meestal tot het noorden. Als we weer eens naar het zuiden gaan zal ik denk ik ook wel meer vast (moeten) leggen en plannen omdat het daar nu eenmaal drukker is.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Juli 26, 2016, 2:18 pm

tempelflower schreef:Maikel de laatste dagen in Phuket willen we jouw route doen: Karon Viewpoint - Nai Harn- Rawai-zonsondergang diner Promthep Cape
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Leuk dat je dit mooie stukje Phuket de 'eer ' geeft als afsluiter van je reis. Er zijn geen parkingproblemen en de route is rustig sight seeing - dus je zou een huurwagen kunnen overwegen ..zo ben je meester van je timing. Na de sublieme zonsondergang in Prompthep Cape valt de nacht rap in en ik zou niet graag in Thaise eenzame nachten .. of zonder GPS rijden..

Maar heel prettig zijn die rode open taxi's ( leuker dan een gesloten aircowagen die je geen contact met de natuur geeft)
Gebruikers-avatar
Maikel

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Augustus 3, 2016, 1:26 am

Iemand bekend met kamala beach en of Nai Harn??
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Augustus 3, 2016, 7:28 pm

Kamala beach: behalve zijn Phuket Phantasea is er weinig of niks te beleven …ideaal voor wie echt gepensioneerde rust zoekt - Het nabije Patong beach kan je enkel bereiken met de rode taxis.(tenzij je omslachtig via Phuket City pendelt)

Nai Harn : is het voorkeurstrand van de Thaien. Het ademt overal hun vlotte levensstijl. Er zijn een paar hotels ( ook enkele zeer dure) en een tiental strandwinkels met voornamelijk... strandartikelen
Het bosstrand is wel uniek en ligt vlak nabij Prompthep Cape en Rawai.
Gebruikers-avatar
Maikel

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Augustus 3, 2016, 7:56 pm

Dank je wel Maikel; wat wel leuk is is dat er in Kamal op woensdag en vrijdag een avondmarkt is een kleine weekendmarket.

Ik had op deze strandentwee accommodaties:
http://www.kamalabeach.com/

Nai Harn: http://www.baankrating.com/

:D :D :D haha lekker tegengesteld

Nu ook eentje binnen gehad op Kata beach 1200 bht voor de luxere bungalow wel wordt er 1 zwembad verbouwd. Maar wel een leuke prijs.
http://www.katacountryhouse.com/eng/index.php

tevens zijn deze twee nu gunstig geprijsd
Andaman Cannacia Resort & Spa
Kata Sea Breeze Resort

Ik weet het gewoon niet meer lijk wel of ik me er gek op staar.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Vorige

Terug naar Voorbereiding & Planning