(Zomer) vakantie 2016

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: (Zomer) vakantie 2016

Ongelezen berichtdoor Corrie » Februari 8, 2016, 9:30 pm

In 2012 waren we in Laos. Voor mijn gevoel viel het wat tegen.Ben nu even mijn reisblog terug gaan lezen om het me allemaal weer voor de geest te halen en het was eingelijk best wel leuk.
Ik heb het toen we er waren iets te veel met Thailand vergeleken.
Mijn verhaal staat op waarbenjijnu helaas zonder foto's omdat er maar 150 op de site kunnen dus wis ik ze om elk jaar er nieuwe op te zetten.
Of Vietnam duurder is weet ik niet,in ieder geval is het ticket wel een stuk duurder.
En moet je een visum aanvragen 20 euro pp voor een autorisatie brief en 25 dollar stempelkosten.
Wij gaan er in drie weken van zuid naar noord.
Gebruikers-avatar
Corrie

Images: 0
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Februari 9, 2016, 12:57 pm

Zijn jullie al eerder in Vietnam geweest?

Ik heb nu al dat ik heel veel vergelijk met Thailand, dus ben bang als ik er eenmaal ben dat niet over is :D

Zag wel dat je in Vietnam heel goed met de (nacht) trein kan reizen, alleen met 4 personen schijn je voor dezelfde prijs prive vervoer te hebben. Je kunt wel een hele mooie route samenstellen.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Februari 9, 2016, 2:10 pm

Ik heb in 2014 in 3 weken van zuid naar noord gereisd, bijna alle trajecten met de trein. Er is ook leuk strand hoor!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Corrie » Februari 9, 2016, 7:48 pm

Het is voor ons de eerste keer Vietnam.
We vliegen op Ho Chi Minh en terug vanaf Hanoi.
We reizen met een openbusticket van zuid naar noord.
Nachtbussen waar je languit kunt liggen.
Je koopt een ticket voor de hele reis en geeft 24 uur vantevoren door waneer je verder wil reizen.
Deze wijsheid heb ik van internet, of het werkelijk zo gaat zullen we ondervinden.
Over een kleine 8 weken vertrekken we.
Ik ga je verhaal over vietnam lezen Anneleen
Gebruikers-avatar
Corrie

Images: 0
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Februari 9, 2016, 11:00 pm

Ik zit er aan te denken om van noord (Hanoi) naar zuid te reizen (saigon) zag dat er ook een mooi eiland was.

Ik ga eens naar dat openbus ticket kijken, al heb ik het niet zo op bussen maar kan in Vietnam anders zijn. Het concept ziet er wel heel mooi uit.

@ Anneleen: hou zijn de prijzen in Vietnam? en heb je misschien een link naar je reisdagboek?
En hoe vond jij Vietnam

Ik zag ook mooie tempels op bergen, nu moet ik me nog verder verdiepen want ik weet niet of je hier makkelijk kan komen.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Februari 10, 2016, 9:48 am

Dit is de link naar mijn verhalen over Vietnam:
https://www.onder-andere-wolken.be/viet ... sverhalen/
De foto's vind je via:
https://www.onder-andere-wolken.be/vietnam/reisfotos/

De meeste toeristen reizen er met dat openbus ticket. Zou een goede verbinding geven, veel comfort en niet duur zijn. Dus alleen maar voordelen! Waarom koos ik er dan niet voor: omdat ik wou treinreizen, er een spoorverbinding loopt van Ho Chi minh naar Hanoi, en ook nog eens van Hanoi naar Sapa. Omdat met de bussen alleen toeristen reizen, en met de treinen ook de lokale bevolking...
Ik heb eenmaal ook een stuk met de bus afgelegd, omdat ik anders een te grote omweg moest doen en dat viel zeer goed mee. Ook veel veiliger dan in Thailand, leek me. Ik had gelukkig een zitje aan het raam. Je hebt ook een middengang. Ook netjes. Je moet vooraan je schoenen in een plasticzakje stoppen en zo meenemen.
Afbeelding

Ik vind de prijzen gelijkaardig aan Thailand. Heb geen herinnering aan dat ik het er duur vond. Ik doe wel geen dure activiteiten.

Ik bleef voorlopig redelijk langs de kustlijn. Met de bussen kan je ook het binnenland intrekken. Dat hou ik voor een volgende keer! Ik ben wel naar Sapa en Halong Bay geweest. Ik was er in het koude regenseizoen. Maar er zal in Vietnam wel altijd een regio zijn die minder goed is op het moment dat je er reist.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor sinole » Februari 14, 2016, 11:41 pm

Check idd wel het weer in je reistijd. Geloof dat deel regentijd is. Een buitje op eind vd dag kan geen kwaad maar als het hele dagen hoost scoor je geen punten bij je jeugd.
sinole

Ongelezen berichtdoor Maliana » Februari 15, 2016, 1:17 pm

Wij waren in juli/aug in Sapa, Hanoi, Halong en Tam Coc.
In Sapa hebben we volgens mij iedere dag van die vieze miezerregen gehad maar dat had wel iets mysterieus vond ik en de rijstvelden waren prachtig groen op dat moment.
Ik vond het daar zo mooi en zo erg ver van de wereld.
Als je Vietnam met Thailand voor strand wil combineren vind ik noord en zuid wel erg veel voor 3 weken.
En bovenstaande plaatsen moet je echt niet overslaan :D
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Februari 15, 2016, 2:49 pm

Ja dat is zeker te veel voor 3 weken, enkel Vietnam in drie weken en daar een leuk strandje zoeken? Of een deel van Vietnam kiezen en naar het vertrouwde strand in Thailand :-)
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Torra » Februari 16, 2016, 5:08 am

Wij hebben van Hanoi het noorden naar Sapa gereisd en daarna naar het midden en zuiden dus naar Saigon (HoCM) en toen ook nog naar Dalat. Dit in 7 weken in de wintermaanden
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning