(Zomer) vakantie 2016

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: (Zomer) vakantie 2016

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Februari 17, 2016, 3:32 pm

@ Torra; wat een tijd en leven hebben jullie toch ;)
Ooit hoop ik dat dat voor ons ook is weggelegd.

Haha zag de ticketprijzen voor Thailand; zo op het eerste oog mooie prijzen. Liet vallen we kunnen ook Island hoppen (dan is er wel wat meer relax, waar ik ook wel naar verlang) Gaan er hier ineens een paar Jaaaaaaaaa gillen. we zijn nog nooit aan de kant van Phuket geweest vanwege het weer, wie weet.

Ach zoals je ziet we zijn er nog niet uit.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Maart 23, 2016, 10:53 pm

Weten jullie misschien een mooie eilanden route aan de kant van Phuket?
Wij zijn nog nooit aan deze kant geweest vanwege het regenseizoen, maar ga toch twijfelen om dit toch nog een keer te doen. Wij gaan in augustus.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Maart 23, 2016, 11:50 pm

Er is voldoende "eilandgevoel" op het eiland Phuket.
Ik bedoel er zijn heerlijke stranden voor elk wat wils vb Kata - Karon - Nai Harn - Promthep Cape - Rawai. Zeg maar dat deze lus de mooiste kant van Phuket (nog) is. Logies zou ik nemen ofwel in relaxt Rawai of Kata.
Nabij Phuket City is er een heel mooie tempel met op zijn plein een toeristmarkt. Verder wemelt het van dagexcursies naar o.a het zogenoemde James Bond eiland in combinatie van de apentempel (ondergrondse grot tempel) en zeezigeuner paalddorp . Ko Phi Phi is met de boot excursie bereikbaar maar heeft na de tsunami zijn glorie verloren.
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Maikel » Maart 24, 2016, 12:03 am

Misschien interessant : Ethiad Airways vliegt via tussenstop in Abu Dhabi (zijn thuishaven) op Phuket en je moet daardoor niet via Bangkok.
Gebruikers-avatar
Maikel

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Mojo » Maart 24, 2016, 4:14 pm

Voor Phuket zou ik uit het rijtje van Maikel voor Kata gaan en verder zijn wij toen een weekend naar Phi Phi gegaan, nooit eerder geweest dus wij vonden het supermooi. En inderdaad ook richting James Bond Eiland geweest, de apentempel (ondergrondse grot tempel) en Panyee Island bezocht (zeezigeuner paalddorp). Dit alles was ook in augustus. Op Phi Phi is ons de verse visvangst/ uitvarende vissers het meest bijgebleven. Alles elke dag supervers!
Wij hebben het verder gecombineerd met Krabi-Ao Nang waar wij het beter naar onze zin hadden dan op Phuket.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Maart 24, 2016, 4:47 pm

Voor een korte, niet al te toeristische tussenstop op Phuket is Nai Yang Beach ook heel leuk! En dichtbij de luchthaven als je maar kort blijft, altijd handig. Niet-toeristisch wil ook zeggen niet veel vertier natuurlijk (misschien niet handig voor de jeugd). Ik weet het je binnen een paar dagen te zeggen!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Maart 28, 2016, 10:35 pm

Zelf zit ik te denken om dan 3 weken die kant te doen, of zou dat teveel zijn.
Nadeel is wel dat als het slecht weer is, je weinig aan het strand kan doen.

He ik ben er helemaal nog niet uit, ik wil een gave vakantie maken omdat dit misschien de laatste is met zijn vieren, maar de jongens willen niet teveel reizen wat ik kan begrijpen en eigenlijk heb ik ook wel weer eens zin in een relaxvakantie. Deze route lijkt me wel wat: Krabi, Koh Lanta, Phi Phi en Phuket maar ik moet eens verder kijken wat er nog meer in die buurt is. Krabi lijkt me wel heel erg leuk.

We hebben nog geen tickets en ik ben af en toe aan het kijken maar als we die kant op gaan; zou het ticket Europ - krabi retour Phuket - Europa iets zijn? of beter een andere aankomst en vertrek haven vanuit Thailand
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » Maart 29, 2016, 3:29 pm

Op papier lijkt me de aankomst Phuket verkieslijk - vervolgens ter plaatse de bootcombinatie
Phi Phi + Koh Lanta regelen - als laatste naar Krabi (Ao Nang) en retour vlucht Europa. ( Als je eerst aankomt in Krabi moet je na Koh Lanta terug op Krabi en zo verder)

Als je echt wil genieten van relax en trips is 3 weken prima. Zeker 1 week in Phuket en 1 kleine week in Lanta en een 3 tal dagen in Ko Phi Phi en viertal dagen in Krabi. (Ao Nang strand) Van alle bestemmingen is Krabi het minst exotisch behalve het korte stranddeel nabij de apenrots en Last Fisherman Café.

Het weer.. niks om zorgen over te maken, het pletst er wel eens een 'verkoelend' uurtje - alleen de zee richting Phi Phi en Lanta is soms woelig te noemen. (Ik reisde met de locale bus die erg braafjes ;) reed op een paar uur van- Phuket City naar Krabi busstation )
Gebruikers-avatar
Maikel

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Mojo » Maart 31, 2016, 9:14 pm

Leuk idee TF, ik wil wel mee :D
Inderdaad wat Maikel zegt zou ik ook op Phuket aanreizen en vertrekken kiezen, vandaar af is alles mogelijk. Wij moesten van Krabi luchthaven nog een flink eind reizen naar Koh Lanta.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » April 12, 2016, 10:59 am

Ja mojo , gek genoeg zou ik niet weten waar we anders naartoe moeten, Europa is best duur met de landen die overblijven voor een zorgeloze vakantie
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning