(Zomer) vakantie 2016

Een verre reis naar het land van de glimlach. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: (Zomer) vakantie 2016

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Mei 11, 2016, 11:11 am

Haha, geen idee eigenlijk. Ik stelde me Phuket altijd voor met veel volk, jetskilawaai, of bananenboten enzo. Parties op het strand... dat is er bijvoorbeeld allemaal niet. Wat voor mij iets heel positief is. Er is wel een duikcentrum. Je kan er ook excursies boeken.

Zo'n hotels vind je er zeker, en als je een familiekamer ofzo vindt, is het altijd heel voordelig. Voor mijn singlebudget is het altijd veel te duur!

Groetjes
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 11, 2016, 11:16 am

ah ja dat soort vertier zijn wij niet naar op zoek. Al is het wel fijn om dingen zoals uitstapjes in de buurt te hebben.

Weet jij daar misschien een accommodatie aan het strand met zwembad.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 11, 2016, 11:17 am

Tevens zit ik te twijfelen om niet eerst Krabi te doen. Volgens mij is daar ter plekke heel wat te doen en is het misschien lekker om later meer te relaxen.

Ehh volgens mij weet Maikel heel veel van die kant van Thailand, weet iemand misschien tot wanneer hij weg is?
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Mei 11, 2016, 11:30 am

Accommodaties die op het strand uitkomen, met zwembad heb je daar niet, je moet sowieso altijd een straat oversteken. Dus ze hebben wel een zwembad, maar geen ligzetels op het strand (ligzetels mogen trouwens niet meer).

Nai Yang Beach Resort
Dewa Phuket
Indigo Pearl (heel chique)
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Mei 11, 2016, 11:31 am

Ik zou in jullie plaats daar dan miss 1 nachtje blijven, na de vlucht?
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 11, 2016, 11:34 am

De jongens willen juist minder reizen en meer relaxen dus 1 nachtje is te kort, anders krijgen de mannen weer het gevoel van haasten :lol:

Ik zal eens naar je accommodaties kijken, dank je wel.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Mei 11, 2016, 11:38 am

Ik heb er zelf nog niet gelogeerd hoor! Zijn de resorts die ik elke keer voorbij wandel en die het dichtst bij het strand liggen.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Mojo » Mei 11, 2016, 1:02 pm

Voor Krabi vonden wij Ao Nang Sunset hotel heerlijk (let op er zijn meerdere Ao Nang Sunset hotelaanbiedingen maar in de link is de echte. Wij willen hier zeker terug. We hadden (in 2009) geboekt bij Greenwoordtravel en hadden een mooie kamer met balkon en zitje voor 4 dagen/3 betalen. Omdat we nog met gezin op 1 kamer mochten hadden we een kamer voor een prikkie (met opklapbed)
De prijzen op de eigen site van het hotel liggen hoger dan die op Greenwoodtravel.

http://www.aonangsunset.com

http://www.greenwoodtravel.nl/hotels/th ... =krabi&t=0
Laatst gewijzigd door Mojo op Mei 11, 2016, 1:13 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 11, 2016, 1:13 pm

@ Hoi Mojo dank je wel; hoe vond jij Krabi ten opzichte van de rest aan die kant van Thailand?

Lijkt mij dat er best wel wat te doen is daar, dan is het misschien leuker om dit aan het begin van de vakantie te plakken??
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Mei 11, 2016, 1:33 pm

Tja ik vind Krabi fijner en mooier dan Phuket, de omgeving trok ons meer terwijl het vlakbij elkaar ligt. We houden van natuur en niet teveel drukte en dat is voor ons gevoel in Krabi meer dan Phuket terwijl er in Krabi toch ook van alles te doen en te zien is net als op Phuket. Misschien dat ook de veel goede restaurantjes in Krabi en het fijne hotel en het type reiziger wat je er tegenkomt ook meegewerkt hebben dat wij zeggen; als we moesten kiezen tussen Krabi en Phuket dan kiezen we voor Krabi.

Ik plan strand altijd als laatste, dus kan ik moeilijk over oordelen. Maar als je op Phuket landt en vertrekt zou ik eerst naar Krabi gaan. Ik zou eerlijk gezegd Phuket alleen voor landen en vertrekken plannen maar ook dat is heel persoonlijk, je moet het wel een keer gezien hebben en wij zijn in totaal 8 dagen op Phuket geweest dus voor ons is het mooi geweest!

http://www.thevillageresortandspa.com (superduur maar spotgoedkoop geboekt via Latestays, 3 weken voor vertrek) Karon Beach wel 10-15 minuten lopen naar centrum)

Op Kata Beach was Sugar Palm ons aanbevolen door Maikel, idem Latestays geboekt. Luxe hotel, straat over ligt het strand

http://www.booking.com/searchresults.nl ... &tfl_cwh=1
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding & Planning