We zijn weer thuis (Thailand, Maleisië en Borneo)

Reis mee met onze bezoekers. Spannende reisverhalen van onze eigen globetrotters.

Re: We zijn weer thuis (Thailand, Maleisië en Borneo)

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 12, 2015, 12:24 am

Ik mag ook weer in een "oude"reisgids bladeren :lol:
Ik heb vandaag weer vliegtickets gekocht voor Marrakech!
Ik ga van 9 tot 13 maart met 4 vriendinnen (voor FB vrienden beter bekend als ons wandelclubje) daar naar toe.
Ik heb er weer zo'n zin in!
En ik mag natuurlijk alles plannen :lol: dus als jullie nog leuke ideeën hebben dan hoor ik het graag.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » September 12, 2015, 10:01 am

Zalig!!!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » September 14, 2015, 12:00 pm

Nu eens eventjes op mijn gemak je verhaal lezen. Heerlijk om weer in gedachten terug te zijn, wij hebben in tegenstelling enorm veel neusapen gezien, op werkelijk een armlengte afstand. Vanaf het strand naar het hoofdkwartier liep een lange brug het was laag water en de apen zaten naast de brug in de bomen.

Ik krijg spijt dat wij niet naar de Perhentians zijn afgereisd ons werd afgeraden omdat het op dat moment regenseizoen was. wij hebben toen langkawi (een prachtig resort) en Penang gedaan. zeker minder Idyllisch.

Dank je wel voor je mooie verhaal.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 20, 2015, 12:15 am

De Perhentians zijn echt prachtig, we zijn in Thailand op Koh Phangan en Koh Lanta geweest maar dit is totaal niet te vergelijken met de Perhentians, je moet hier echt aan zoiets als de Caribean denken het is echt zo blauw, echt niet normaal!
Ik vond het ook zo jammer van die neusapen, we hebben er wel behoorlijk goed kunnen zien maar dan vooral van de achterkant, via de voorkant zaten ze gewoon achter de takken en bladeren, als ze dan even in beeld waren en je wilde een foto maken dan zaten ze weer achter de bladeren, jammer dus.
Ik hoop dat we volgend jaar weer de mogelijkheid krijgen om terug te gaan, dan willen we Sabah gaan bezoeken, wel weer Kuala lumpur en dan natuurlijk weer de Perhentians, Redang is evt ook nog een optie. Voor nu eerst maar even sparen :D wel frustrerend hoor als er dan ineens een leuke ticketprijs langs komt :x
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » September 20, 2015, 8:00 am

Hoe zit het met de regentijd in Maleisië tijdens juli en augustus?
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Torra » September 20, 2015, 10:10 am

Info via Outsight:

Borneo (Sabah en Sarawak)
Borneo kun je in principe het gehele jaar bezoeken maar als beste reistijd wordt de drogere tijd aanraden van mei t/m oktober. De meeste regen valt in de periode van oktober t/m maart, met een hoogtepunt in december en januari rondom Kuching in Sarawak. Het regent hier dan echt vaak en ook een lange tijd achter elkaar. In het noordelijker gelegen Sabah valt in de periode van mei tot november de meeste regen. In Sabah regent het over het algemeen minder dan in Sarawak.

Wij gaan begin maart voornamelijk naar Sabah.
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » September 23, 2015, 9:11 am

Wij hebben gelukkig super mooi weer gehad maar we spraken ook veel mensen die vertrokken toen wij aankwamen en die hadden echt heel veel regen gehad.
Het is natuurlijk een tropischregenwoud dus het is te verwachten maar ik heb toch liever dat het overdag droog is :lol:
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » September 23, 2015, 8:25 pm

Volgens mij is het ongeveer hetzelfde seizoen als in Thailand. Je kan ook heel makkelijk van Langkawi naar de mooie eilandjes van Thailand uit mijn hoofd een boottochtje van een uur. Ik had wel het idee dat Maleisië duurder is als Thailand. De foodcourts vind ik wel weer super.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » Oktober 12, 2015, 8:50 am

De kant van Langkawi kan je in juli/augustus beter niet doen, dan kan je beter voor de andere kant kiezen ivm het weer.
Verder is Juli/augustus wel echt het hoogseizoen qua weer in Maleisië, ik geloof dat de beste reistijd tussen maart en november is, dus da's dan toch weer anders dan in Thailand.
De prijzen liggen op bepaalde punten wel weer wat hoger dan in Thailand maar het viel me wel op dat bepaalde dingen ook wel weer uitzonderlijk goedkoop waren.
Ik denk dat het uiteindelijk niet eens zo'n groot verschil zou maken op een paar weken.

Wat ons ook opviel was dat er dit jaar ineens heel stiekem werd gedaan in Thailand wat betreft namaak merkartikelen. Normaal gesproken was dit op elke hoek van de straat te koop en nu werd het verstopt voor de "politie" zeiden ze dan, ook was dit allemaal wel weer duurder dan in Maleisië, ik kocht bijv een Michael Kors horloge voor 1050 Bht, hier in was Maleisië dan wel weer gevarieerder en goedkoper, hier koste de G-shock voor mijn dochter omgerekend maar €4,50. Tripjes in Maleisië vond ik wel duurder, vooral op Borneo weten ze hun prijzen wel, zeker georganiseerde trips en trips vanuit je hotel, deze kan je dan ook beter zelf regelen, ook dit is heel goed te doen. Ook een minivan vanuit je hotel nemen is 5X zo duur dan wanneer je deze op straat neemt.
Al bij al zal het wel op hetzelfde neerkomen dus.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Vorige

Terug naar Reis mee......