Een herhalingsreis november 2012 , niet meteen mijn beste.

Reis mee met onze bezoekers. Spannende reisverhalen van onze eigen globetrotters.

Een herhalingsreis november 2012 , niet meteen mijn beste.

Ongelezen berichtdoor Maikel » Mei 24, 2013, 1:59 pm

Phuket - Pattaya- Kanchanaburi- Ayutthaya- Lopburi- Bangkok.

Ik keek nochtans uit naar deze reis - maar de wet van Murphy was nooit ver weg..
Ja, de vlucht met het nieuwe Thai airways toestel was prima en aangenaam ogend met zijn mauve interieur. Het lande zoals voorzien om 05:00 in slapend Bangkok. Plots begon mijn buik te grollen en voorvoelde dat ik de uitgang niet netjes zou bereiken en zocht toevlucht naar het eerste beste toilet. Toen ik deze verliet was het vliegtuig leeg en weg was ook de overstapslurf en zag niets dan de tarmac, de maan en een rolstoelpatiënt.Een kooi zoemde plots omhoog en de rolstoelpatiënt werd er door de begeleider op geplaatst en deed mij teken dat ik mee moest opstappen. Het ding zakte naar beneden en reed snel weg. In de eerste bocht kantelde grootmoeder uit haar stoel en ik lag bijna ook op grond, het platform kantelde van voor naar achter en van links naar rechts.

Aangekomen in glazen gangen besloot ik zoals gewoonlijk via de emigratie naar buiten te gaan om een paar sigaretten te gaan roken - de vlucht naar Phuket was toch maar om 08:00. De emigratieofficier leek druk in mijn paspoort te bladeren en wenkte me bij hem en wou mijn reis ticket en adres in Phuket zien. Uiteindelijk verkreeg ik geen inreis stempel omdat dit via de transit balie zou gebeuren. Dan maar de vertrek gate A37 opgezocht en nergens gevonden .. en stond voor een raadsel tot ik mijn instapkaart eens beter bestudeerde: A37 bleek mijn seatnummer te zijn! Ik werd boos op mezelf en de jetlag en gebrek aan nicotine. Uiteindelijk via gate A3 in Phuket airport geraakt. Het was er een lekker weertje en pafte er nu op los wachtend op de privé limo (650 bht) aanvankelijk wilden ze me met dat geboekte ticket bij een shared minivan van 150 bht duwen.
Bij de aankomst in Patong beach viel het op hoe vreemd rustig de omgeving was en dacht dat het omwille van het ochtenduur was. Verkreeg in het hotel onmiddellijk mijn lievelings kamer met poolzicht. Keek onbewust op mijn digitale horloge en de batterij was plat. Wou dan meteen naar een shop om een vervangbatterij, maar de kamerdeur wil niet open gaan! De opgeroepen technicus slaagt het ding van buiten af te openen. De nieuwe batterij is nu op papier 10 jaar probleemloos, tot ik 81 jaar zal zijn…

De rest is een moeilijk weer te geven beeld van de voelbare veranderingen.
Opvallend is de algemene mineurstemming van de Thais die doelloos met hun Ipad en aanverwanten liggen te spelen en gene bal begrijpen waarom het toerisme achteruit loopt. Oplossingen zoeken door de prijzen omhoog te duwen en een loopje nemen met de voedselkwaliteit gaande tot stinkend voedsel . Voor de rest heb ik bijna nergens nog een wai begroeting gezien en liggen ze onder elkaar ook niet meer gezellig te babbelen. Pattaya kent echter nog een drukte maar de bediening in restaurants is vlak tot onverschillig ( Pay en go) Kanchanaburi kent wat drukte rond de brug als de toerbussen even halt houden nadien is het een dode en saaie stad. Ayutthaya was nooit mijn favoriet en na het bezoek aan Wat Mahattat verkreeg ik tempelmoeheid. Lopburi had nooit veel toerisme dus het verschil is nu niet opvallend ondanks dat het apenfestival op til was. Bangkok ( zone Suriwong-Silom) is het zoeken om overdag een toerist te vinden en daar valt de verandering het meest op.
Ook politiek roerde er onrust zo was er een betoging en ontleen de titel uit de Bangkok Post "20.000 police troops go on alert"
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Re: Een herhalingsreis november 2012 , niet meteen mijn best

Ongelezen berichtdoor Annelies » Mei 24, 2013, 3:19 pm

Maikel, je zou bijna naar een ander land gaan he :-)
"Wie verre reizen maakt kan nooit zijn mond erover houden"
Gebruikers-avatar
Annelies
Moderator

Nationale Vlag:
Netherlands

Terug naar Reis mee......