Thailand 2012

Reis mee met onze bezoekers. Spannende reisverhalen van onze eigen globetrotters.

Thailand 2012

Ongelezen berichtdoor John1970 » April 9, 2013, 7:06 pm

Mijn laatste reis (zal niet de laatste zijn),zou een lange reis zijn, ik was werkloos geworden en ik dacht, het is nu of nooit en boekte voor 2 maanden met mijn gezin (mijn vriendin en ons zoontje, bij vertrek 2 jaar in Thailand 3 jaar) naar Bangkok. De eerste 3,5 week legde ik vast en de rest regelden we zelf (met de Lonely Planet en Samsung Tablet).

Kort voor vertrek begon ik toch wat zenuwachtig te worden en begon te twijfelen als ik hier wel goed aan gedaan had. Een reis van 2 maanden door Zuidoost-Azie, met mijn jonge zoon. Was ik nu egoistisch, hoe doet hij het in het vliegtuig enzovoorts en veel vragen kwamen bij me op. Uiteindelijk op 16 augustus vlogen we met Eva Air naar Bangkok. Het werd een fijne reis en alles verliep voorspoedig. Na aankomst op Suvarnabhumi airport een public taxi gepakt op level 1 naar Prince Palace hotel. Daar aangekomen een douche genomen, beetje uitgepakt en wat geslapen. 's Avonds rustig aan begonnen op de Khao San road.

De dag erna een transfer naar Baan Duankaew resort Hua Hin, ik zou normaal niet snel kiezen voor Hua Hin, maar ging hier vooral naar toe zodat mijn zoontje kon acclimatiseren, we hadden er een heerlijk kleinschalig resort met maar 19 bungalows, met een lage bezetting, dus het was heerlijk rustig. 's Avonds naar het centrum met zijn leuke avond markt en in het weekend naar de Cicada market op 5 minuten lopen van ons resort. We hebben er verder rustig aan gedaan en alleen de Tham Khao Luang bezocht, een leuke tempel in een grot met een liggende boeddha. Het mooiste van de tempel is als de zonnestralen door een groot gat in de wand komen.

Na 8 dagen Hua Hin een taxi genomen naar Chumpon, het werd een rit van 5 of 6 uur omdat onze chauffeur het Cabana Beach resort niet kon vinden. Was overigens wel een mooie rit, nog nooit zoveel palmbomen gezien. Hier 1 nacht verbleven in dit erg sobere resort.

Met de boot van Chumpon naar Koh Tao, daar hadden we het Sensi Paradise resort geboekt, aan een mooi, klein, paradijslijk strand met grote rotsen in de zee. Overdag met een longtailbootje naar Mango bay, waar je heerlijk kunt zwemmen en snorkelen en het paradijs Koh Nang Yuan, 3 eilanden verbonden met een zandbank met helder blauw water. Met een pick-up ook nog naar de mooie stranden van Shark beach en Ao leuk geweest. 's Avonds is het goed vertoeven in Sairee Village (waar veel backpackers zitten) en Mae Haad Village.

Van Koh Tao naar Koh Phangan met de Lomprayah, waar we verbleven bij het Haad Salad Beach resort. Vanuit hier hebben we een mooie Chinese tempel bezocht, een Thaise tempel, Wat Phu Khao Noi genaamd en 2 watervallen zonder water, want het had al maanden niet geregend op Koh Phangan. En we hebben nog een paar uurtjes de bekende Fullmoon party meegepakt op Haad Rin beach, waar iedereen in fel gekleurde kleding rond liep,
John1970

Re: Thailand 2012

Ongelezen berichtdoor Anneleen » April 9, 2013, 7:34 pm

Leuk om lezen, John, en je hoeft de passages in Maleisi
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Maliana » April 9, 2013, 8:35 pm

Zeker leuk om te lezen John! En inderdaad,reisverhalen over andere landen vinden we ook leuk :lol:
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor John1970 » April 10, 2013, 1:17 am

Anneleen en Maliana, bedankt voor jullie reactie!

Komt hier het stukje Singapore, Maleisie en Bali nog:
Met Bangkok Airways vlogen we van Koh Samui naar Singapore. Ik had beste nog wel een week kunnen blijven bij het Como resort op Koh Samui, zo relax daar, maar anderzijds was ik ook een beetje strandmoe. We kwamen 's avonds laat aan in Singapore, na de grensformaliteiten (wat snel verliep) met de taxi naar ons hotel, Ford Canning lodge, een prima hotel. De buurt nog wat verkend en we eindigen bij MacDonalds, waar ons zoontje meteen werdt aangehaald door een Singaporese man en werd getrakteerd op een ijsje. Ons gevoel in Singapore was meteen goed, net als Thailand!

De volgende dag een taxi gepakt, eerst met deze man bus kaartjes gekocht voor de bus naar Melaka, daarna Chinatown bezocht, ik heb iets met Chinatown, overal waar ik kom in Azie wil ik altijd even deze wijk bezichtigen. Daarna wat sightseeing gedaan bij de Skyline, Marina Bay Sands en de Singapore flyer (levensgroot reuzenrad), over de bekende Orchard road gewandeld met zijn vele shopping malls en de dag beeindigd bij Bugis street, een soort van overdekte markt van een aantal verdiepingen waar je voor weinig geld kunt shoppen.

Nog even een positief punt over de taxi chauffeurs in SG, ik heb het idee dat ze je niet willen bedonderen en ze geven je heel veel informatie wat je allemaal kunt doen en zien in SG, zonder bij bedoelingen!

Na Singapore met de bus naar Melaka, een rit van 4 uur. Een grote touring car met maar 12 mensen in de bus. Ook hier weer een snelle grens overgang. Hier hadden we het Renaissance hotel, erg sjiek hotel. Te sjiek voor mij. Maar goed voor een paar dagen. 's Avonds gelijk een rickshaw tour gedaan door het historische centrum en Chinatown. De dag erna een beetje van hetzelfde, Christ Church Melaka, A-Formosa (oud Portugees fort) bezocht en een mooie tempel in Chinatown genaamd Cheng hoong teng temple bezocht en de dag beeindigd met een boottocht over de Melaka river.

Vanuit Melaka met de bus ( 2 uur) naar Kuala Lumpur, hadden ze ons eerst bus kaartjes verkocht met de verkeerde datum, beetje stressen en het probleem was opgelost. Na aankomst in Kuala Lumpur op het bus station een "foute" taxi gepakt met een te snelle meter. Och ja, dat hoort er af en toe bij! In KL verbleven we in Royal Bintang hotel op Jalan Bukit Bintang. Omdat bij ons zoontje hier de koorts weer terug kwam wat hij in Melaka ook al had, hebben we er een dokter bij gehaald, maar na een kuurtje ging alles weer beter. Daarom hebben we ons in KL ook maar beperkt tot Petronas Twin Towers (sightseeing), natuurlijk weer Chinatown en wat rond gedwaald op Bukit Bintang en omgeving.

Vanaf Kuala Lumpur had ik niets meer vaststaan, dus we hadden de keuze, nog wat rondtrekken in Maleisie of wat rust brengen in het reizen en naar Bali gaan. We kozen voor het laatste omdat Bali toch wat compacter is dan Maleisie waar alles wat verder uit elkaar ligt. Maar we gaan zeker nog eens terug naar Maleisie! Al is het maar alleen voor de Perhentian Islands!

Dus bij Air Asia tickets geboekt naar Bali, na een vlucht van ongeveer 3,5 uur arriveerde we op Bali. Na wat vermoeidheid, geen zin om lang te zoeken naar een guesthouse in Kuta, hebben we een te duur guesthouse/hotel genomen, hier voor 2 nachten geboekt en daarna door naar Ubud.

Een rit van 2 uur bracht ons in Ubud, de omgeving van Ubud is echt het paradijs, overal waar je maar kijken kan zijn rijstvelden en palmbomen, echt prachtig om te zien, zo mooi groen allemaal. Ubud voelde ook meteen goed aan, niet als Kuta met al die Australi
John1970

Ongelezen berichtdoor Torra » April 10, 2013, 7:21 am

Dat doen wij ook in elke grote stad die speciale wijken bezoeken, China town, klein India etc. Maar ik moet bekennen dat in BKK nog niet te hebben gedaan.
Leuke verslagen trouwens, weet je alles nog zo precies of heb je aantekeningen gemaakt :D
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor John1970 » April 10, 2013, 1:12 pm

Hoi Torra,

Dan kan ik de Chinatown in Bangkok echt aanbevelen!

Ik wist het eigenlijk nog precies, alleen sommige namen moest ik even terughalen. Maar ik had de reis al maanden van te voren gepland op papier en in mijn hoofd. We zijn ongeveer een half jaar terug nu en ik neem de reis nog vaak in gedachten door. En tevens ziet ik de nieuwe reis al te plannen, maar dat duurt nog even.
John1970

Ongelezen berichtdoor Maikel » April 10, 2013, 4:23 pm

Beste John,
Ja hoor je reisverslag is boeiend verteld en wat een cocktail van belevenissen en bestemmingen! Geen wonder dat je met de 'thailand blues' zit. Begin maar de volgende avonturen te plannen, dat helpt een beetje aan de heimwee.
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Daantje » April 10, 2013, 6:38 pm

Wat leest zo'n forum toch lekker weg! Ik heb het er maar druk mee, volgens mij zijn we al aardig op weg om een volwaardig forum te worden.
Leuk om je belevenissen te lezen John, en inderdaad, andere landen vinden we ook leuk!
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor John1970 » April 10, 2013, 7:16 pm

Bedankt Maikel en Daantje! Ik moet zeggen er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan Thailand of de omliggende landen denk!
John1970

Terug naar Reis mee......