Vakantie in eigen land, Mei 2014

Reis mee met onze bezoekers. Spannende reisverhalen van onze eigen globetrotters.

Vakantie in eigen land, Mei 2014

Ongelezen berichtdoor aap » Mei 10, 2014, 10:44 am

Op verzoek van Marinus nog wat aanvullingen gedaan (In Rood) En een foto toevoegevoegd.

Misschien voor de meeste lezers een beetje een misleidende titel, maar ik woon in Thailand, dus een vakantie in Thailand is vakantie in eigen land. Het vervoer deden we met mijn eigen auto, wat natuurlijk een hele hoop vrijheid geeft.

Ik neem aan dat Marinus hier en daar wat aanvulligen geven zal

De vakantie deed ik niet alleen, maar met een goede Nederlandse vriend (Marinus op dit forum) We zouden eerst de westkant van Thailand aandoen, daarna moest ik naar huis vanwege bezigheden, en daarna een paar afsluitende dagen aan de oostkant.

Gezien de vluchttijden was het het handigst als Marinus op Krabi zou vliegen. Dat is vanuit mijn woonplaats (Surat-Thani) ook niet zo heel ver om te rijden. Het idee was om de eerste nacht in Trang te verbljven, we hadden hier veel leuke dingen over gehoord.

De luchthaven van Krabi is klein. Maar heeft wel twee aankomst gebouwen. "Gebouw 1" en "gebouw 2" genaamd. Toen ik daar aankwam zag ik alleen "gebouw 1" Maar op de aankomstborden stond gewoon de vlucht waar ik op wachtte met Marinus aan boord. Kort na zijn landing kwamen er ook wat mensen de aankomsthal binnen. Dit waren zo weinig mensen dat ik dacht dat dat de business class passagiers waren. Maar na 45 minuten kwamen er nog geen passagiers. Toen ben ik het maar eens gaan vragen. Wat blijkt? "gebouw 1"is voor de internationale vluchten terwijl "gebouw 2" voor de binnenlandse vluchten is. Op zijn Thais staat dit verder nergens..... Marinus stond dus al 45 minuten op mij te wachten, en ik op hem in het gebouw ernaast.

Eigenlijk was de beslissing om eerst naar Trang te gaan niet zo handig. We hadden Trang beter kunnen schrappen. Het was een kleine twee uur rijden naar Trang, en we hadden moeite het geboekte hotel te vinden daar de locatie op google maps op een heel andere plek in de stad is dan waar het hotel zich werkelijk bevind (http://www.thailandkenners.nl/viewtopic.php?f=16&t=390)

We kwamen begin van de avond aan in Trang,(overigens een heel lief stadje en zeker een volgend bezoek waard), en gingen de volgende dag weer op tijd weg, want we wilden naar Koh Lanta Yai.Maar eerst hebben we nog ontbeten bij Trang beach. Een heerlijk rustig strand dat eigenlijk alleen door locals wordt bezocht.

op Koh Lanta hadden we "Twin Bay Beach resort" geboekt heel erg mooi. Mooie ruime bungalow.(http://www.thailandkenners.nl/viewtopic.php?f=16&t=417) Met zwembad. Koh Lanta Yai is eigenlijk verdeeld in twee aparte zones. Het noordelijk deel is het meest georganiseerde deel waar de resorts zitten met restaurants en winkeltjes, hoe zuidelijker je gaat op het eiland hoe minder georganiseerd is met leuke zogenaamde vrijplaatsen ( dan wel “hippielike” comminities)
Op het eiland hebben we Animal Welfare bezocht. Ze doen goed werk met zwerf honden en -katten. Maar ik heb ook wel een beetje mijn bedenkingen. Het is goed dat ze zoveel mogelijk dieren castreren en steriliseren, en ook de nodige vaccinaties geven. Het feit dat ze de dieren echt opvangen en proberen mensen te vinden die de honden en katten mee naar hun thuisland nemen..... Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Het einde lijkt mij een beetje zoek. De plaats was heel erg schoon. Alle honden waren verbazingwekkend vriendelijk. Afbeelding

Helaas hadden we hier maar één nacht geboekt. Maar dit eiland staat zeker op ons lijstje om nog eens te bezoeken en wat langer te blijven.

De volgende dag ging de reis naar Krabi, Ao Nang. Hier hadden we Emerald garden Resort geboekt (http://www.thailandkenners.nl/viewtopic.php?f=16&t=448)
Afbeelding

De eerste avond wilden we graag eten bij de "The last Fisherman" Het was helaas dicht vanwege een personeels uitje. Dus hebben we bij de buurman van ons resort gegeten (The Carnivore) een steak restaurant. Heel lekker, en aardig aan de prijs (ruim 2.000 Baht voor zijn tweeen, maar wel erg lekker)

De volgende dag een boottochtje naar Railay beach (strand is alleen per boot bereikbaar) gemaakt, en lekker aan het strand gelegen. Het zwemmen in deze baai is een unieke ervaring daar je aan weerszijden van de baai fantastische krijtrotsen hebt die bijna loodrecht omhoog steken.
Afbeelding
Die avond weer een poging gedaan om bij de "last Fisherman"te eten. Het was nu open, maar uitgestorven. De staf zag ons niet lopen of staan, dus we zijn maar weer weg gegaan. Dit vond ik heel jammer, want ik heb er lang geleden wel eens gegeten en gedronken. Het was toen enorm druk, gezellig en heerlijk. Toen we terugliepen kregen we een flinke bui op ons dak, net toen we een Mexicaans restaurant voorbij liepen. Er speelde een afgrijselijke Filippijnse band, maar we hebben er lekker gegeten en ook lol gehad met de staf.
Afbeelding

In tegenstelling tot de meeste Thailand reizigers (en tot verdriet van Marinus) ben ik, indien mogelijk, een fan van Westers eten. Dat is vooral omdat ik dat nooit eet (bijna nooit), dus als ik de kans heb, dan neem ik die.

De volgende dag zouden we de terugreis naar Surat-Thani al weer doen.

De weg naar Surat-Thani hebben we onderbroken voor een bezoek aan de Tiger Temple (ook wel Tiger Cave genoemd, daar zitten geen tijgers, maar hij is wel beroemd) Ik vond het een beetje tegenvallen. Marinus heeft een zware klim naar boven ondernomen. Ik was blij dat ik er niet aan begonnen ben, hij kwam meer dood dan levend weer beneden, terwijl hij toch een zeer actief sporter is.

In Surat-Thani aangekomen dadelijk begonnen met gras maaien en de bungalows schoonmaken voor de gasten die zouden komen.

Het vervolg van onze vakantie zou via de oostkust noordwaarts zijn, het einddoel was HuaHin, waar ik Marinus op de bus naar Bangkok zou zetten.

De eerste stop was Chumphon, we verbleven daar in Cabana Diving resort Voor marinus een heerlijk 25 meter zwembad.(http://www.thailandkenners.nl/viewtopic.php?f=16&t=373)

We hebben lang langs het strand gelopen, ergens een veel te dure, Thaise lunch genomen. Met etenstijd 's avonds hadden we nog steeds niet echte trek, maar het eten in ons resort was toch heel erg lekker, en verbazingwekkend goedkoop.

De volgende dag, zoveel mogelijk langs de kust blijven rijdend naar Prachuap Khiri Khan gereden. Deze route was echt heel erg mooi. Het was een krappe 200km, en we hebben er 5 uur over gedaan. Het was zeer de moeite! In Prachuap verbleven we in: http://www.thailandkenners.nl/viewtopic.php?f=16&t=450

Het is een verlaten plaats, je hebt eigenlijk eigen vervoer nodig om er te komen en om er weer weg te komen. Er is geen restaurant, dus we moesten weg om te eten. We zijn naar het strand/boulevard van Prachuap gereden, en hebben heerlijk aan het strand vers Seafood gegeten. Werkelijk onovertroffen.en voor een zeer schappelijke prijs.

De volgende dag was onze bestemming Sam Roi Yot, (letterlijke vertaling is 300 bergen) een hele beroemde grot is daar. Om hier te komen moesten we een steil moeilijk begaanbaar pad beklimmen Volgens zeggen was de lengte 1,5km. Marinus en ik denken dat 1km dichter bij de waarheid lag, maar het was wel heel zwaar. Maar eenmaal in de grot werd de inspanning wel beloond!
Afbeelding
Dit lijkt me ook zeker iets wat past in de reis van TF. En aangezien TF ook een auto wil huren is er komen geen probleem.

Onze laatste nacht samen was in "Namaste"aan een strand een paar km noordelijker dan de grot in Sam Roi Rot. (http://www.thailandkenners.nl/viewtopic.php?f=16&t=450) We wilden lunchen in het resort (dat is wel wat optimistisch benoemd) maar dat kon niet. We zijn toen uitgeweken naar een plaats 600 meter zuidelijker. De lunch smaakte zo goed (het restaurant heette iets als "standard restaurant"? dat we ook besloten daar het diner te nemen. Sommige menu's waren heel erg duur, en andere waren heel goedkoop. Bijvoorbeeld, verse oester waren slechs 150 Baht, voor zeker 20 stuks, terwijl een standaard menu als Tom Gah Kai 350 Baht kostte.

De volgende ochtend vroeg heb ik Marinus nog wat noordelijker naar HuaHin gebracht, en ben zelf weer omgekeerd naar Surat-Thani, waar ik 15.30 weer aankwam. Nog net op tijd om dieren te voeren, wat ijs te maken en wat andere kleine werkzaamheden te doen.

Arjen.
Laatst gewijzigd door aap op Mei 16, 2014, 12:08 pm, in totaal 6 keer gewijzigd.
aap

Re: Vakantie in eigen land, Mei 2014

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 10, 2014, 11:00 am

Zo te lezen hebben jullie het enorm naar je zin gehad. Verbaasd dat je tekst toch toeristisch aandoet , een verschil, je hebt het ook over eten maar dan het westerse eten. :D

De grot was inderdaad al aan mij voorbij gekomen, als we een auto gaan huren zullen we dit zeker aandoen. Van prachap kiri khan had ik een meer drukkere voorstelling. Schijnt wel dat ze daar in de buurt andere apen hebben. :D
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor aap » Mei 10, 2014, 11:13 am

Het westers eten was The Carnivore, en de Mexicaan. Verder toch merendeels Thais gegeten. Zeker op de rit aan de oostkust was het alleen maar Thais.

Het centrum van Prachuap is wel druk, en is dicht aan de kust. Dit in tegenstelling tot Chumphon, waar het centrum vrij ver van de kust is. Maar waar wij zaten in Prachuap was vrij ver van het centrum, en dus van de drukte af. De plek was wel heel mooi! (overigens door Torra aangedragen)
aap

Ongelezen berichtdoor Torra » Mei 10, 2014, 1:10 pm

Ja leuk dat je daar geweest bent Arjen. Wij vonden het daar mooi en jammer dat we op weg waren naar ons gereserveerde guesthouse in Phetchaburi.
Maar we gaan er zeker ook een paar dagen genieten eind dit jaar. :D
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Mei 10, 2014, 1:54 pm

Zalig… intussen lijkt mijn reis al weer lang geleden, zeker toen ik in Prachuap Khiri Khan enzo was….
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Mojo » Mei 10, 2014, 6:55 pm

Heel leuk verhaal Arjen!

En Anneleen..mijn reis lijkt alweer een jaar geleden..4 maanden terug was ik er nog.. :shock:
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » Mei 11, 2014, 1:27 pm

Als ik het zo lees heb je behoorlijk genoten van je vakantie, jammer dat het weer voorbij is, het gaat allemaal zo snel.
Het klinkt allemaal weer erg leuk, ik hou de route even in gedachte.
Leon heeft ook genoten van de autorit in Marokko dus wie weet dat waneer we weer naar Thailand komen we dan wel weer een auto zullen huren.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor aap » Mei 15, 2014, 11:51 am

Op verzoek van Marinus nog wat aanvullingen gedaan (In Rood) En een foto toevoegevoegd, in het originele verhaal.

Arjen.
aap

Ongelezen berichtdoor Torra » Mei 16, 2014, 8:21 am

Leuk die aanvullingen, Marinus!

Wij vonden Trang ook best wat hebben. Zijn jullie nog op de nightmarket geweest, dichtbij het hotel?
Wij hebben het hotel met onze GPS gevonden. Maar soms werkt G maps idd beter.
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor aap » Mei 16, 2014, 9:25 am

Mijn GPS heeft al lang geen update gehad, en dat hotel stond er niet in. En Waze kende het ook niet.

We zijn er zeker twee keer langs gereden, en hebben wel zes keer vlak voor we er langs zouden rijden weer net een andere straat genomen.

Nee, de nachtmarkt hebben we niet gezien. Nog een reden om er naar terug te gaan dus!

We hebben er overigens wel een heel goede massage gehad. Dicht bij het station, als je op het station afloopt naar links. Tot je niet verder kan. Daar zat een soort Western bar, en meteen ernaast een massage plaats. Ik was bang voor een volledige masage dus opteerde voor een voetmasage. Die is me heel goed bevallen.

Arjen.
aap

Terug naar Reis mee......