Mijn droomreis!

Reis mee met onze bezoekers. Spannende reisverhalen van onze eigen globetrotters.

Mijn droomreis!

Ongelezen berichtdoor 12345 » April 10, 2013, 10:50 pm

Maikel vroeg mij om mijn verslag hier te plaatsen. Ben benieuwd of t gaat lukken. Ben namelijk niet zo technisch! :) Zal deze week even kijken of ik misschien wat foto's kan uploaden, want ze zijn zooooooooo leuk! En het zijn er maar 5000! ;)

Na een zeeeeeeer vermoeiende reis van 25 uur (!) kwamen we doodmoe aan in BKK. Vlogen met Qatar, dus dat was prima. Lekker meteen ingechecked in een airporthotel en genoten van onze eerste kennismaking met het lokale eten. Heerlijk!
Dag daarna meteen vertrokken met Bangkok Airways naar Changmai waar we een taxi gepakt hebben richting Pai. Wat een leuk dorpje is dat! Zaten in het Family House, wat echt top was. Ik vond het dorpje geniaal! Lekker relaxed rondgelopen, scootertje gehuurd en de dagen gevuld met rondtoeren. De canyon gezien, de watervallen, hotsprings en piranha gevist hahaha. Wat een omgeving! En zo relaxt!
Dag daarna zijn wij op de scoot richting Soppong gegaan. Was erg blij dat ik uiteindelijk besloten had daar niet te slapen. Er is inderdaad heel weinig. Halverwege onze trip naar Soppong kreeg onze scooter kuren en konden wij niet harder dan 20 km per uur de berg op. Zag er niet uit! Twee gekke buitenlanders op een scooter die amper vooruit kwam! In Soppong heerlijk gekajakt door de Thamlod Cave en natuurlijk meerdere keren in het water beland. Wat een gave grot is dat zeg! Prachtig!
In Pai hadden we geregeld dat we al raftend naar Mae Hong Son konden en dat zij onze bagage meenamen. Top! Niet heel erg wild water, maar een heerlijk relaxte manier om naar je volgende bestemming te komen. Bleven slapen in het prachtige Fern Resort. Wat een luxe!

Dag daarna onze fantastische George ontmoet! Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zoooooo snel spreekt en zo veel lacht! Wat een man! Nam ons op een prachtige trip naar alle lokale dorpjes. Was enorm onder de indruk. Vooral omdat we geen toerist hebben gezien daar en het leek of de tijd had stilgestaan. George ondertussen maar ouwehoeren (verstond de helft niet!) en maar lachen!
Toen kregen we in een keer een mailtje (2 dagen vtv) dat onze vluchten MHS-ChangMai-Mae Sot gecancelled waren! Shit!! Want we hadden een trekking geboekt en moesten daar op tijd zijn. Maar onze redding was natuurlijk George die ons helemaal met de auto naar Mae Sot heeft gebracht. Superlange rit wel. Hebben we 10 uur over gedaan met hier en daar een stopje om eventjes wat te eten.
Voor de mensen die het stuk ooit eens willen rijden en twijfelen over de conditie van de weg: tot aan Mae Sariang in de weg prima en ook daarna goed te doen. Er zitten misschien twee keer 15 minuutjes tussen dat je langzaam moet rijden vanwege de potholes, maar als je het op je gemakje doet is het makkelijk te doen.Overal worden controles uitgevoerd, maar heb me geen minuut onveilig gevoeld.

En toen Umphang! Wij werden heel luxe opgehaald in de songthaew die we voor onszelf hadden. Dus wij languit gelegen op de bankjes en genoten van de 4 uur durende rit naar Umphang. Reispilletje voor de zekerheid toch ingenomen!
En daar begon de trekking die we hadden geregeld via Activethailand, maar werd uitgevoerd door Trekkershilll. Wat een ervaring was dat! Geweldig gewoon! Eerste dag in een raft de rivier af. Prachtige omgeving gezien, supermooie watervallen. Na een paar uurtjes stopppen ze de raft aan de kant van de rivier om ons kamp op te bouwen. Geweldig! Je voelt je als een kind in een speelparadijs! Tentje opzetten, hout zoeken en vuurtje maken. De guides kookten een heerlijke maaltijd voor ons van de vis die we smiddags met netten hadden gevangen. Dus daar zaten wij dan bij kaarslicht te genieten. Snachts heeft het me wel twee uur gekost voordat ik mezelf overtuigd had dat ik best wel alleen durfde te gaan plassen in het pikkedonker haha. Je zit namelijk echt in de middle of nowhere.
Dag daarna begon de hike en na een goede (ahum!) 10 minuten dacht ik al dat ik het loodje ging leggen. Het was echt non stop uphill. En nou is mijn conditie niet briljant maar zeker niet slecht. Maar met wat motivatie en wat pauzes toch de berg opgekomen (rafts was al weg, dus ik moest wel hahah) en bij het kamp van de Tilorsu watervallen aangekomen. Supermooie watervallen! Heerlijk gezwommen en een beetje rondgeklauterd
daar.
Savonds kwam daar de rest van een groep bij waar we eigenlijk wel blij om waren. Daarvoor waren we met zijn tweeen en de gidsen, nu met 4 meer. Is toch gezellliger en iets minder ongemakkelijk aangezien de gidsen niet heel erg goed engels spreken.
Dag daarna weer naar de watervallen gegaan en weer op pad voor een paar uurtjes naar het Karendorp in de buurt. FANTASTISCH!! Wat leuk om dat mee te maken. Super schattig dorpje waar alle varkentjes, kippen en vee los loopt. Waar alle kinderen meehelpen met de kleintjes verzorgen en waar we meteen welkom werden gemaakt. Gingen ons heerlijk douchen in de rivier daar, want na 3 dagen begonnen we toch een beetje te rieken!
Laatst gewijzigd door 12345 op April 11, 2013, 8:57 am, in totaal 1 keer gewijzigd.
12345

Nationale Vlag:
Netherlands

Re: Mijn droomreis!

Ongelezen berichtdoor Anneleen » April 11, 2013, 7:38 am

Hey 12345, ik ben beginnen lezen maar vind de bloktekst moeilijk om op mijn scherm te lezen. Is het mogelijk om af en toe een witregeltje tussen te voegen zodat ik beter kan volgen? Ziet er in elk geval al een leuke trip uit,
alvast bedankt,
groetjes
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor 12345 » April 11, 2013, 8:59 am

Hi Anneleen,
Je hebt helemaal gelijk. Had t gekopieerd vanaf het oude forum en het zag er inderdaad enorm lullig uit. Hoop dat t zo beter is! :)
12345

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » April 11, 2013, 9:04 am

Bedankt, idd veel beter!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor John1970 » April 11, 2013, 2:58 pm

Hoi 12345, je hebt een mooie reis gemaakt! Tilorsu watervallen en Koh Lipe heb ik ook nog op mijn lijstje staan!
John1970

Ongelezen berichtdoor Hoeksie » April 11, 2013, 5:42 pm

12345, de volgende keer dat ik naar Thailand ga, pak ik jouw schema als route. Wat heb jij een mooie reis gemaakt zeg.
Hoeksie

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » April 11, 2013, 6:28 pm

Wat een gave reis zeg! Helemaal leuk om het zo terug te lezen, het is weer even net of dat ik er zelf midden in zit!
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » April 12, 2013, 11:32 am

Leuk om nogmaals te lezen! en haha daar doen we het toch voor, veel tips en hulp geven en er een mooi reisverslag voor terug krijgen :lol:
Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd wat er nu precies gebeurt is in Rambuttri.
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Annelies » April 12, 2013, 11:45 am

Wat heb je een leuk verhaal geschreven. Zo enthousiast! Ik ben blij mijn steentje te hebben bijgedragen en jammer van Rambuttri Inn. Want wij zijn er al 6 keer geweest en nooit geen klachten gehad. Ik ben ook wel benieuwd wat er aan de hand was.
"Wie verre reizen maakt kan nooit zijn mond erover houden"
Gebruikers-avatar
Annelies
Moderator

Nationale Vlag:
Netherlands

Terug naar Reis mee......