Sie Daeng - verhaaltje.

Reis mee met onze bezoekers. Spannende reisverhalen van onze eigen globetrotters.

Sie Daeng - verhaaltje.

Ongelezen berichtdoor Maikel » April 12, 2013, 7:43 pm

Thailand is nu eenmaal geen voorbeeld van veilig verkeer, de weggebruikers beschouwen de verkeersborden als louter wegversierselen dus ook de rode verkeerslichten...

Ik moest een pakje afgeven ergens in onbekend Nasamran / Esan.
Nooo ploblem!! De hotelchauffeur uit Udon Thani wist het gat liggen en zou me in een dagtrip heen en terug brengen en ik verheugde me op dit landelijk avontuur. Wat ik niet wist dat ik daarbij 'nabije doodservaringen’ zou meemaken.

Het was een vrolijke kerel die al even vrolijke race stuureigenschappen bezat. Sie daeng!! gilde ik toen hij op het kruispunt het rode verkeerslicht straal negeerde. Ik verstijfde en hij begon echter te lachen en steeds maar ‘sie daeng’ te herhalen alsof het de mop van het jaar was, intussen wees hij op zijn vele amuletten op het dasbord ontweek daarbij met een ruk aan het stuur amper de vangrail. De 2 vaksweg werd landelijker zijn snelheid echter niet, met het restje plankgas poogde hij op de helling een even snelle Toyata voorbij te steken. Net op de kam doemden plots 2 paralel rijdende tegenliggers op. Dit wordt de onvermijdelijke botsing tussen 4 wagens. De tijd leek stil te staan en bedacht intussen hoe stom het was om hier zomaar te gaan sterven … was dit dan de planning van het noodlot? Anderzijds zou niemand me missen.. wellicht mijn kippen. Ik wachtte op de finale knal die maar niet kwam. Toen ik uit mijn mijmering ontwaakte zag ik hem snuiven aan een potje tijgerbalsem.

Even later sloegen we door stofferige landwegen langs ontroerende Esan armoede, maar het arme haantje op de weg had hij kunnen ontwijken! Nu vond ik het echt welletjes, eenmaal aangekomen beweerde ik dat hij ‘leeg’ naar het hotel kon terugkeren en bood hem de afgesproken reissom aan + royale fooi … immers ik leefde nog. Hij vertrok. Maar daar zat ik dan ergens op het eind van de wereld, al kon me dat nu helemaal niet schelen al sliep ik tussen de vuilbak. Intussen kreeg ik een discreet feest, de omwonenden kwamen kijken en riepen falang falang! Ik leek in hun ogen wel koning Bhumibol. Smulde lekkere som tam en fier nam de gastheer me mee naar een watertonnetje en tilde er een eenzaam flesje Singha uit. Niemand leek me te verstaan dat ik nog naar Udon Thani moest, niemand had vervoer. Een tiener sprong op iets dat op een brommer leek en vertrok, even later stopte een gammele auto met de tiener aan het stuur. Udon! beval hij triomfantelijk. Ik keek onbewust naar zijn versleten schoenen, het waren er twee verschillende. We werden uitgewuifd en hij reed zwijgzaam richting nachtelijk Udon Thani, reed geen kippen omver en stopte spontaan aan de rode verkeerslichten.

De volgende ochtend zag ik de vrolijke hotelchauffeur zijn auto wassen en hij wees met de spons naar een deuk in de carosserie ‘sie daeng’ grapte hij.
Laatst gewijzigd door Maikel op Mei 1, 2013, 9:09 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Re: Sie Daeng - verhaaltje.

Ongelezen berichtdoor Daantje » April 12, 2013, 7:59 pm

:lol:
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » April 13, 2013, 12:57 am

:lol:
sorry Maikel maar ik moet er weer om lachen.
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » April 13, 2013, 9:06 am

Prachtig :D je weet het levendig te vertellen :D
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » April 13, 2013, 10:21 am

Afbeelding
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » April 13, 2013, 11:21 am

Als je Maikel zijn verhalen leest, reis je echt mee!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Doo » April 29, 2013, 5:41 pm

Maikel hetzelfde gevoel had ik toen we 2 jaar geleden in de late middag aankwamen in Bangkok (vanuit Nederland)en ik toch nog diezelfde avond even naar het mkb wilde
voordat we de andere dag verder zouden gaan richting zuiden.
Hadden soort gelijke tuk tukker als jouw taxi chauffeur.
Zat me bijna de haren uit het hooft te trekken hoe ik zo stom had kunnen zijn om op de EERSTE dag van de vakantie nog wel zulke idioot van een chauffeur uit te kiezen !!
Zag al de hele vakantie in duigen vallen met ons erbij!!
Doo

Images: 0
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mieke » Juni 3, 2013, 10:16 am

Wat een verhaal! En heel erg leuk verteld :D
Mieke

Nationale Vlag:
Netherlands

Terug naar Reis mee......