Mijn Azie reis 2011.

Reis mee met onze bezoekers. Spannende reisverhalen van onze eigen globetrotters.

Mijn Azie reis 2011.

Ongelezen berichtdoor John1970 » April 13, 2013, 4:31 pm

Deze reis naar Zuidoost-Azie zou ik 3 landen aandoen, Thailand, Vietnam en Cambodja. Mijn vlucht vertrok vanaf Dusseldorf, met AirBerlin (wat toen nog rechtstreeks vloog naar Bangkok), het ideale vliegveld voor mij wat maar 35 minuten rijden is vanaf mijn woonplaats.

Na aankomst in Bangkok een taxi gepakt naar het Check Inn hotel in Chinatown, wat een beetje verschuilt ligt in de achter straatjes. Een douche genomen en wat uitgepakt en daarna meteen de straat opgegaan. De Wat Traimit tempel bezocht met zijn gouden Boeddha en Chinatown verder ontdekt. De Yaowarat road met zijn vele chinese uithangborden, tempels maar vooral de drukke chaotische sfeer!

Normaal heb ik nooit zoveel last van een jetlag, maar deze keer wel en besloot even wat te slapen op mijn kamer. Na 2 uurtjes rust wilde ik een taxi pakken in Chinatown naar het Ratchadamnoen boxing stadium voor een avondje Thaiboksen. Maar was nog steeds erg vermoeid. Elke taxi bleek bezet te zijn, daarom Chinatown uitgelopen en daar vond ik eindelijk een lege taxi die mij naar het boks stadion bracht. Hier een VIP kaart gekocht en nam plaats, de wedstrijden waren al begonnen. Ik bestelde een biertje en de sfeer in het stadion was meteen geweldig. De honderden Thai op de tribunes die schreeuwden en joelden bij elke actie wat de vechters deden, de trainers met aanhang die hun vechters aanmoedigden. Heerlijk wat een sfeer. Dit was de reden dat ik weer in Thailand was. Ik kreeg gewoon kippenvel, zo mooi. En ik was gelijk van jetlag af.

De dag erna had ik een fietstocht geboekt bij Co van Kessel tours, Co Classical tour nr. 2. We begonnen in Chinatown, met zijn vele achterstraatjes, verborgen tempels, straatjes met motor blokken, bomen versierd met gekleurde linten enzovoorts. De Chao Phraya overgestoken en Thonburi aangedaan, waar we werden overvallen door een flinke regenbui.

's Avonds een tijdje doorgebracht in de Sirocco Sky bar, met 2 mojito's genieten van het prachtig uitzicht over Bangkok!

Vandaag had ik een wandeltocht door Chinatown op het programma staan, Co Walking tour nr. 4, weer een heerlijke tocht door Chinatown, op plaatsen waar je normaal nooit komt, achterstraatjes, zijstraatjes, steegjes, open plaatsen waar mensen aan het koken waren, echt genieten. Ik heb er nog ergens echte Chinese ijsthee gehad. Na deze tour zou ik een Klong tour doen, maar omdat ik de enige was die geboekt had, ging deze niet door. Mijn gids regelde voor mij een alternatief, maar deze Klong tour was niet de tocht die ik voor ogen had.(Dit was inmiddels mijn 2de Klong tour) Ik miste de echte smalle kanaaltjes. Volgende keer maar weer opnieuw proberen!

Morgen vlieg ik met de vroege ochtend vlucht van Air Asia van Bangkok naar Hanoi Vietnam!

Dit was alvast het 1e gedeelte! ;)
John1970

Re: Mijn Azie reis 2011.

Ongelezen berichtdoor Daantje » April 13, 2013, 8:45 pm

:lol:
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Terug naar Reis mee......