Japan 2015

Thailand is de favoriet. Maar onze globetrotters zijn gek op reizen. Nog meer vragen, tips en ervaringen over andere landen, kun je hier plaatsen.

Japan 2015

Ongelezen berichtdoor Anneleen » November 12, 2014, 9:45 am

Ik ga hier een rubriekje open over Japan. Op die manier heb ik ook een opstapje om aan mijn planning te beginnen. Wie weet duikt er hier nog een Japankenner op die wel enkele tips heeft!

Wat al vastligt: ik land in Fukuoka en ik vertrek terug van Tokyo, ik heb 35 dagen om in te vullen.

Afbeelding

Dit kaartje kopieerde ik van een Japanreis van Sawadee reizen.

Ik heb al betaalbaar logement gevonden in Fukuoka: Sharely Style Hakata, 23 euro/nacht voor een appartementje (ahum, lees kamer) met eigen sanitair. Iets buiten het centrum, maar aan een metrohalte.

Dit is spotgoedkoop voor Japan. Ik zal me echt aan de prijzen moeten aanpassen. Voor dit bedrag vind ik meestal een bed op een slaapzaal met gedeeld sanitair. De eerste nachten - na de lange vlucht - wil ik toch wel even bekomen met wat meer privacy!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Re: Japan 2015

Ongelezen berichtdoor Torra » November 12, 2014, 1:41 pm

Yes Anneleen! De eerste stappen heb je gezet. Ik neem aan dat je in de zomervakantie gaat?
En het lijkt me idd spotgoedkoop wat je hebt gevonden.
Net als jij moeten wij ons voorbereiden op het prijspeil in Nieuw Zeeland. Doen ze daar ook mee met Airbnb? Want dat willen wij gaan proberen.
Of ga je zoveel mogelijk vastleggen of juist niet? En reizen met trein en bus zeker? Veel plezier met voorbereiden, ik ben heel benieuwd. :D
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » November 12, 2014, 1:48 pm

Ja, de zomervakantie … dat wordt de komende jaren terug mijn vaste reisperiode.

Ja, in Japan doen ze ook aan airbnb! Mijn verblijf staat er ook bij, maar heb het geboekt met gratis annuleren via booking.com. Ik heb zo'n vermoeden dat er nog veel accommodatie niet zo vroeg boekbaar is (zou zogezegd allemaal al volzet zijn, dat kan denk ik niet).

Ik maak een planning op, maar laten alles - denk ik toch - open. Ter plaatse zal ik dan tijdig mijn treinen moeten reserveren. De maximum treinpas is ook maar 21 dagen. Eentje van een week bij kopen, wordt heel duur. Daarvoor denk ik dat een route uitstippelen wel belangrijk is. De bussen moet ik nog eens checken.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Hoeksie » November 13, 2014, 8:40 am

Wauw top Anneleen, ik ga je zeker volgen. Japan wordt wordt voor ons vier waarschijnlijk toch te duur en stellen we uit tot we denk ik weer met ons tweetjes gaan reizen.

Veel plezier met de voorbereiding.
Laatst gewijzigd door Hoeksie op November 23, 2014, 11:55 am, in totaal 1 keer gewijzigd.
Hoeksie

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » November 13, 2014, 8:56 am

Wat leuk!!! We lezen mee :D
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » November 13, 2014, 12:08 pm

Je route lijkt redelijk op de route die gevolgd heb in 2006.

Route uitstippelen is inderdaad wel van belang financieel gezien.

Ik heb ondertussen nog wat tips ergens bewaard dus die zal ik eens opzoeken. Op de www.columbus-reismagazine.nl site zul je ook tips vinden. Zij hebben Japan on a budget gereisd in dacht ik 2013.
sinole

Ongelezen berichtdoor Anneleen » December 16, 2014, 8:40 am

Volgende week start ik ook met het plannen. Ik heb gemerkt dat de les Japans niet alleen goed is om de taal te leren (zal trouwens zeer beperkt zijn wat ik na 1 jaartje zal kunnen), maar ook om mensen te ontmoeten die al vaak naar Japan zijn gereisd en dus heel veel tips hebben. Dat is dus zeer handig :D
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Torra » December 16, 2014, 9:18 am

Ik kijk er al naar uit Anneleen, stiekem staat Japan ook op ons lijstje. Maar niet binnenkort :P
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » December 17, 2014, 2:35 pm

Als voorpret en gevoel voor de japanse cultuur kan ik je van harte het boek 'Een gajin op de fiets' van Josie Dew aanbevelen.

Beetje gek mens, grappig geschreven en de gekste dingen blijken in praktijk echt waar te zijn.

En japans...zou ik zeker doen. Leek me makkelijker dan chinees maar nog steeds geen makkie hoor. Ik had een vertaalcomputertje mee, gekregen van collega die dat grappig vond. Maar daar ging ik meer de gekste zinnen mee maken als entertainment. Ter plaatse pak je zo een ding niet snel.
sinole

Ongelezen berichtdoor Anneleen » December 17, 2014, 3:20 pm

Leuke tip, sinole.
Ik volg al Japans. Maar het eerste jaartje, ik zal nog niet veel kunnen tegen volgende zomer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Volgende

Terug naar Around the globe