Japan 2015

Thailand is de favoriet. Maar onze globetrotters zijn gek op reizen. Nog meer vragen, tips en ervaringen over andere landen, kun je hier plaatsen.

Re: Japan 2015

Ongelezen berichtdoor Torra » Maart 26, 2015, 5:37 pm

Mmmmm, wij gaan eerst nog naar het Zuidereiland van Nieuw Zeeland in jan/feb 2016.
We hebben al 1 vlucht geboekt, van BKK naar CM. We gaan dan twee weken chillen in Pai voor we naar NZ gaan.

Maar als jij mooie enthousiaste verhalen over Japan schrijft Anneleen, dan is het wellicht wat voor 2017 :mrgreen:
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Maart 26, 2015, 5:59 pm

Haha, ik zal mijn best doen!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor sinole » Maart 27, 2015, 10:52 pm

Schema ziet er goed uit! Mooi de tijd in Tokyo en Kyoto. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet alle plaatsnamen meer herinner waar ik geweest ben haha.

Mis ik het plaatsje van de vele onsen? Daar is ook een mooie brug waar je over kan fietsen.
Ga vooral naar de vismarkt in Tokyo 's morgens vroeg; de gekste vissen zie je. De prachtigste foto's kun je maken en het is heel heel lekker eten. Ja ook 's morgens vroeg aan de vis!

Mijn ervaring is dat des te zuidelijker, des te meer contact. In Tokyo vrijwel geen contact, echt bizar om dan in de spits in metrostation te lopen. Iedereen loopt snel, niemand botst tegen iemand en niemand die je ziet.

In de baden gaan ze er nog wel eens uit als je erin stapt want ze vinden ons heel vies haha. Je kookt bijna levend in zo een bad, dus wees gewaarschuwd!

Je kan alles uit de automaat krijgen, van warme chocolademelk tot patat mayonaise. De bento's zijn superlekker.

Als je wilt shoppen, ga dan eens een 100 yen winkel. Ik vond het verslavend. Alles voor 100 yen van eetstokjes tot pantoffeltjes, eten, mondmaskers, oorkrabbers.. Belevenis op zich. En je struikelt er over de Hello Kitty en andere katjes. Belevenis op zich zijn ook de wc's, al die knopjes en mogelijkheden. Geluid aanzetten zodat je buurvrouw je niet hoort plassen bijv.

Nou ik kom er weer helemaal in met mijn herinneringen. Was mijn eerste reis (2006) met digitale camera, maar heb nog steeds fotoboek niet gemaakt.

Het is echt een bizar land, echt niets is wat het lijkt. Echt bijzonder om dat ervaren te hebben, zo anders dan elk ander land. Ben dan ook heel benieuwd hoe jij het ervaart.
sinole

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Maart 28, 2015, 8:36 am

Leuk Sinole!

Ik heb Beppu geschrapt, het onsen dorpje, en Unzen (een klein dorp met onsen) in de plaats gezet omdat het niet ver van Nagasaki is. Ik heb me ook laten vertellen dat het heel heet is en ik kan daar eigenlijk niet zo goed tegen ;-)
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor sinole » Maart 29, 2015, 5:31 pm

Ja, Beppu was het! Ander dorpje lijkt me ook prima. In Beppu heb je nog wat geisers. Maar de Japanners knappen alles zo op dat het soms net lijkt of het nep is of bedacht. Die baden zijn ook overal.

Ik ben ook niet van de hete baden, maar ben er toch in enkele geweest. En bij kleine (bij de acco) kon ik wat koud water erbij gooien.

Nog een tip: makkelijk uit te trekken schoenen. Overal en voor elke ruimte worden weer aparte slippertjes (badslippers) gebruikt die klaar staan. Dus je gaat het huis in met bepaalde slippers. Voor de wc staan dan weer andere klaar die alleen in de wc mogen enz. Melig wordt je ervan!

Oh en het gaat vaak om het mooie, ook bij het eten. Het leek een keer of ik appelmoes met kers erin kreeg :lol: zoals vroeger bij vdValk. Nou, die 'kers' was een hete peper :oops: , niet bedoeld om op te eten maar het zag er leuk uit. Dat wist ik dus achteraf..
sinole

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Juli 3, 2015, 2:53 pm

Voor wie het nog niet wist... ik ben dus vertrokken!!
Te volgen op http://www.onder-andere-wolken.be en de Facebookpagina Onder Andere Wolken https://www.facebook.com/pages/Onder-Andere-Wolken/468666406615033?ref=bookmarks
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Corrie » Juli 3, 2015, 10:13 pm

Had dit lijntje niet gevolgd, ik ga je verhalen weer met veel plezier lezen.
Gebruikers-avatar
Corrie

Images: 0
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Juli 4, 2015, 11:50 pm

Oh leuk, ik ga meelezen. Ben eigenlijk al meteen begonnen haha.
sinole

Vorige

Terug naar Around the globe