Zuidwest USA in 2015?

Thailand is de favoriet. Maar onze globetrotters zijn gek op reizen. Nog meer vragen, tips en ervaringen over andere landen, kun je hier plaatsen.

Re: Zuidwest USA in 2015?

Ongelezen berichtdoor Maikel » December 23, 2014, 12:15 am

Leuk het is dus 'gereset' :D Denver -Los Angeles + circuit en dan huiswaarts via Los Angeles.
- Is het nog altijd zo dat je op dag 3 op LA landt … op welk uur heb je de mobilhome besproken?
Gaat de eerste overnachting nog altijd in Malibu?
Ik vermoed dat het oppikken van de mobilhome via de shuttle van het rental bedrijf gaat.
- Is het nog altijd zo dat je op dag 18 de caravan in de airport zone aflevert ?

Eigenlijk lijkt het me toch beter om Zion / Las Vegas/Death Valley /Los Angeles op het eind van het circuit plaatsen … dus na LA beginnen met een overnachting in Josua Tree zelf ( Jumbo Rocks) enz. Ik zal proberen in de drukte van volgende dagen een dagplanning op te stellen ...
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Hoeksie » December 27, 2014, 11:04 am

Hoi Maikel,

Dat dachten we zelf ook inmiddels : het rondje omdraaien. De impact van de Grand Canyon lijkt ons dan groter.
We halen de camper op zaterdagmiddag op en moeten hem 13 dagen later op vrijdagochtend weer inleveren (in Augora-LA, ten noorden van Malibu. Laatste nacht met camper plannen we op Balboa RV park in Van Nuys, zodat we de volgende ochtend nog maar 30 km hoeven te rijden naar het verhuurbedrijf en vooraf nog een huurauto kunnen ophalen voor de laatste dag. De laatste nacht hebben we Hilton AirPort vastgelegd.
Hoeksie

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maikel » December 27, 2014, 4:32 pm

Dus vanaf oppik camperwagen op de middag (ik noem dat gemakshalve als dag 1) tot het inleveren op de ochtend van dag 14...
-------------------------------------------------

1- LOS ANGELES (AGOURA) - JOSUA TREE ( overnachten in de natuur van Jumbo Rocks)
3:15 / 296km via de eerste toegang en dus niet via 29 Palms.

2- JOSUA TREE - WICKENBURG ( aangenaam en sympathiek westernstadje)
4:00 / 360km

3-WICKENBURG - SEDONA via panorama van Oak Creek Canyon op Chapel road + Tlaquepaque
2:15 / 210km

4 - SEDONA - GRAND CANYON SOUTH
2:10 / 185km (via de mooie klimmende route 89A)

5 - GRAND CANYON - MONUMENT VALLEY + zijn loop drive en valavond trail naar Sentinel Mesa
3:20 /293km

6 - MONUMENT VALLEY - CANYON DE CHELLY + circuit naar Spider Rock o.a.+ White House trail
2:00 / 156 km

7 - CHINLE - PAGE ( Lake Powel) (relax)
3:00 / 268km

8 - PAGE - PAGE met indiaanse gids naar subliem Antelope Canyon / Horse Shoe Bend
-- / --

9 - PAGE -BRICE CANYON = Inspiration Point - Brice Point e.a. + Queen Garden Trail
2:40 /245km

10 - BRICE CANYON -ZION (Springdale) Checkerboard Mesa - Zion overlook trail -
1:45 / 136km

11 - ZION -LAS VEGAS ( de voormiddag nog in Zion blijven = shuttle buscircuit)
2:45 / 265km

12 -LAS VEGAS - DEATH VALLEY via Dantes View -Zabriskie Point-Badwater via paralel Artist Drive
4:15 / 300km ( rijtijd voor het beschreven circuit tot Furnace Creek Ranch zonder zijn sightseeing )

13- DEATH VALLEY - RED ROCK CANYON STATE PARK ?? via Sand dunes - Panamit Springs -
2:50 / 270km

14 RED ROCK - AGOURA ( voormiddag = tijdig inleveren mobilhome)
2:00 / 211km. ( het ochtendgloren is rond 06:30)
Alternatief: je suggestie om het Balbaopark als finale te nemen, dat maakt dan van Furnace Creek Ranch via de beschreven suggesties op 4:20 / 475km. + viewstops
----------------------------------------------------------------------------
Alle beschreven tijden zijn non stop rijtijden maar geven voldoende de mogelijk om relax van de reis en vooral van zijn fabuleuze views te genieten.
If the facts changes - I change my mind
Gebruikers-avatar
Maikel

Images: 0
Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Hoeksie » December 30, 2014, 5:42 pm

Hai Maikel,

Dankjewel. Dit wordt dus onze route alleen zullen we niet helemaal naar Chinle gaan. Dat bewaren we voor een andere keer. Zo hebben we iets mer ruimte/tijd om ergens een nachtje extra te blijven.
Ik ga nu uitzoeken wat er zoals te doen is onderweg naast de highlights.
In de omgeving Wickenburg wil ik bijvoorbeeld kijken of we op een ranch kunnen overnachten (met onze RV, geen flauw idee of dat mogelijk is).
In Monument Valley willen we graag paardrijden.
Hoeksie

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » December 31, 2014, 6:26 pm

Leuke reisplanning is het geworden! Ik krijg er gewoon plaatsvervangend zin in haha.
sinole

Ongelezen berichtdoor 12345 » Januari 1, 2015, 8:36 pm

Ha hoeksie!
Wat super leuk dat je die kant op gaat! :)
Als je ergens een nachtje langer wilt blijven zou ik voor Zion gaan. Je kunt zo 2 dagen vullen met de prachtigste wandelingen. Ik kan je Angels Landing en The Narrows echt aanraden! Overnachten in Springdale en optimaal genieten van het prachtlandschap. En na je hikes niet meer hoeven rijden, maar een verfrissende plons in het zwembad. Zucht... paradijs! :)
12345

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » Januari 3, 2015, 7:14 pm

Hoeksie ik kom je overal tegen :D
Voor je ouders kijk eens naar hotel 31 in NY
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Hoeksie » Januari 4, 2015, 10:38 pm

@Maliana, dankjewel. Heb het gelijk doorgezet. Goede locatie, goede prijs :)
@12345, Angeles landing staat genoteerd. Van de week een Youtube filmpje van gezien. In een woord ' wauw'. The Narrows zal ws nog wat koud zijn (eind april/begin mei).

Helaas zijn we niet ingeloot voor de wave, dus die vervalt. Antelope Canyon komt ervoor in de palats.

Zoeken nog een 'ranch' ervaring met RV mogelijkheden. Route is nu wel lekker definitief.

Iemand ervaring met Toronto? Daar zoek ik nog een hotel voor mijn vader en zijn vrouw voor 2 nachten.
Hoeksie

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Maliana » Januari 5, 2015, 1:04 am

Geen dank Hoeksie, graag een uitgebreid verslag van je ouders hoe het hotel was :D
Let wel op met boeken, je hebt kamers met prive en met gedeelde badkamer!
Maliana

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Hoeksie » Augustus 27, 2015, 11:43 pm

Oh jee, veels te lang afwezig geweest hier en nog totaal niet teruggegeven dat we een waanzinnig mooie reis hebben gehad waarop we enorm hebben genoten.

Onze uiteindelijke route na Colorado:
LA - Death Valley - Las Vegas - Zion Np - Bryce NP - antelope Canyon - Lees Ferry - Grand Canyon - Phoenix - Joshua Tree np - Malibu.

Gr
Christel
Hoeksie

Nationale Vlag:
Netherlands

Vorige

Terug naar Around the globe