Australië 2016

Thailand is de favoriet. Maar onze globetrotters zijn gek op reizen. Nog meer vragen, tips en ervaringen over andere landen, kun je hier plaatsen.

Australië 2016

Ongelezen berichtdoor Torra » April 1, 2016, 7:45 am

Zo langzamerhand wordt het steeds duidelijker wat wij willen en kunnen:

35 dagen ongeveer met een Campervan van Brisbane naar Melbourne. Op ons gemak via de kust en met veel afstekers naar leuke plekken landinwaarts.
We vliegen vanuit Bangkok half oktober naar Goldcoast, omdat dat een goedkope optie is. Dan met OV de 80 km naar Brisbane om de camper op te halen.
Dit wordt een automaat, met wc maar zonder douche. Niet heel groot zodat we makkelijk in een stad kunnen parkeren. Waarschijnlijk de Jucy Condo, super lelijk groen/paars van buiten, maar wel praktisch.

Dan vanuit Melbourne naar Thailand tot half december. December in Nederland en dan waarschijnlijk in januari weer naar de warmte.

We zijn nu naar tickets aan het zoeken, zodra we die hebben gaan we de camper boeken.

We kiezen misschien voor een flexibele ticket zodat we eventueel langer in Australië kunnen blijven.

Iemand tips of ervaringen te delen?
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Re: Australië 2016

Ongelezen berichtdoor Torra » April 3, 2016, 8:16 pm

Tickets niet via Bangkok, maar van Kuala Lumpur geboekt naar Australië, Goldcoast (80 km van Brisbane) en terug van Melbourne naar Kuala Lumpur met Air Asia.

Omdat we nog niet weten hoe lang we na Australie in Azië blijven, hebben we de vluchten Schiphol>KL en retour nog niet geboekt.
Dit is afhankelijk van het feit of we de Kerst etc. op Corsica gaan doorbrengen. Wat ik alleen wil als ik daar een comfortabel huisje heb. Wil ik ook wel eens meemaken daar.
En of we dat huisje hebben en het al op zijn plek staat met riool etc.daar heb ik een mail over gestuurd naar de camping.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor we antwoord krijgen. :lol:

Geen huisje in december op Corsica? Dan waarschijnlijk langer in Azië. Ik zie toch wel op tegen die kou en grauwheid in NL.....
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » April 12, 2016, 11:19 am

Volgens mij ontvluchten jullie gewoon de kou en grauwheid, in Nederland meer vaak als soms. En gelijk hebben jullie. ;)
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » April 17, 2016, 9:26 pm

Nou nou, na de derde mail eindelijk antwoord van de camping. Ze zijn druk aan het werk :D en denken het huisje in mei te verplaatsen :shock:
Inmiddels hebben we besloten toch te gaan ergens eind mei tot begin juli. We hebben waarschijnlijk kopers voor de camper en die komen in juni langs.

Ook hebben we een Jucy Condo gereserveerd in Gold Coast voor 5 weken. We hebben erg getwijfeld, maar toch maar gedaan. Als we het niet proberen, weten we nooit of het bevalt.
Zo zijn we heerlijk vrij om ergens zo lang te blijven als we willen!

Nu nog beslissen hoe lang we daarna in Azië blijven dan kunnen we de internationale tickets boeken, maar zeker geen Turkish Airlines :evil:
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » April 17, 2016, 10:50 pm

Oh deze had ik nog niet gezien! Gaaf Australie!!! Lijkt me ook een mooi stukje, vooral de zuidkust en Melbourne (foodie stad!!! ;) ). Ik heb ook nog een plan liggen voor Australie, dat zou dan 6 weken juli-aug worden in de zomervakantie van school. En dan is het helaas in het zuiden geen goed weer. Maar gelukkig hebben ze ook een noorden, oosten, centrum en westen :lol:

Ben ook wel benieuwd hoe de ugly camper bevalt. Je hebt ook auto's met wat ombouw van een tent. Die zijn sneller en nog handiger bij parkeren, maar dan moet je wel iets meer doen waarschijnlijk om te kunnen slapen dan bij een camper. Uit mijn hoofd kost het geloof ik iets van 30 euro per dag.
sinole

Ongelezen berichtdoor Torra » April 22, 2016, 12:56 pm

Nou, de Jucy Condo is wel wat duurder en toch makkelijk voor in de stad.
Maar.....het is een automaat (wil manlief graag) en heeft een porto potti toilet zodat je mag kamperen waar geen sanitaire voorzieningen zijn. Op natuurcampings en in Nationale parken. Niet dat we die veel gaan gebruiken, want je moet het ook weer schoonmaken. Maar vooral dat je midden in de nacht niet eruit hoeft voor een plasje :P dat is fijn.

Ik denk dat we om de paar dagen op een luxe camping gaan staan met elektra. Om te wassen en uitgebreid te douchen.

Ik hoop op die andere dagen andere douchevoorzieningen te vinden, want zonder dagelijkse douche kan ik echt niet.
Ik denk aan tankstations, zwembaden etc. In Nieuw Zeeland zagen we er genoeg.
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Torra » Mei 15, 2016, 12:52 pm

Wij zijn alweer een stukje opgeschoten met voorbereiden.

Ik heb de RoughGuide Australie nu op mijn I pad.
Op tripadvisor wat vragen gesteld over de route en daar hele handige tips gekregen.
We leggen niets vast want dat is natuurlijk de grootste reden om te reizen met een campertje.
Maar het is natuurlijk wel handg om te weten via welke wegen we langs leuke plaatsjes komen en mooie natuur.
Qua grote steden wordt het in ieder geval Sydney, Canberra en Melbourne.

De internationale vluchten hebben we ook geboekt. Met Etihad via Abu Dabi dus naar Bangkok op 9 december.
Op 11 oktober doorvliegen naar Goldcoast en dan toeren maar! Heb er echt zin in!

We vliegen 17 november terug naar Thailand en gaan dan 3 weken naar Pai, Mae Hong Son en Chiang Mai.
9 december naar Schiphol. Dit keer dus even de feestdagen in Nederland. Maar we willen niet zo lang in de kou blijven. :D

Op 17 jan 2017 vliegen we daarom met Eva Air (geboekt)rechtstreeks naar Bangkok. Dan na 1 nacht vliegen naar Chiang Mai (geboekt met Thai Airways)om daar een auto te huren en een ritje richting oosten Phrae, Nan, Chiang Khan en Nong Khai te doen voor we voor een tweede keer naar Australië vliegen. Dan willen we namenlijk vanaf Melbourne richting Adelaide rijden.. Misschien ook naar Tasmanië of richting Perth vliegen dat weten we nog niet.
Terug 4 april naar NL dat staat vast.

We willen ook graag eens een rechtstreekse vlucht meemaken en om dat voordelig te kunnen moet je erg ver van tevoren boeken, jullie vinden het vast heel raar :lol:
Ik moet goed nadenken terwijl ik dit schrijf want ik ben nu bezig met twee reizen voorbereiden.
En over een week naar Corsica :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 15, 2016, 2:42 pm

hmmmmmm ik ben de datums halverwege al kwijt, hoop voor jullie dat je ze niet door elkaar zult gooien.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Mei 17, 2016, 12:59 pm

tjee Torra, jij zou een hoofdplanner bij een reisorganisatie ondertussen zijn, pfff je moet je tickets straks nog gaan rangschikken in een speciale map :lol: :lol: :lol:

Eva Air, hele fijne maatschappij maar oohh die nachtvlucht vanaf hier die ze de laatste jaren voortaan hebben, voor mij is het 3x niks, nog meer geradbraakt als ik normaal al ben de eerste dagen na landing :mrgreen:
Maar ja jullie hebben wel erg lang om bij te komen dus EVA is een goede keus .
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Mei 18, 2016, 2:47 pm

Torra hou eens op met heerlijke vooruitzichten.Jullie zijn een voorbeeld voor velen hier qua reizen (en eten). :lol: Gelukkig ben ik geen jaloers ingesteld persoon, anders had ik vast de banden doorgeprikt van jullie auto.

Wat een heerlijk vooruitzicht! En ook best lekker om Oz en Azie in tweeen te delen. De lonely planet heeft via Grupion ook aanbiedingen voor ebooks (5,95 per titel, mss niet alle).

Ik boek altijd een jaar van tevoren voor de beste prijzen, maar zit dan ook aan schoolvakanties vast. Dan komt er zelden een mooie aanbieding voorbij. In het begin moest ik er aan wennen, maar het geeft ook wel rust als er tickytes zijn geboekt. Kun jer langzaamaan de route en acco's uitzoeken (hmm, moet nog alle acco regelen voor Panama..gelukkig laagseizoen daar).
sinole

Terug naar Around the globe