Kathmandu

Thailand is de favoriet. Maar onze globetrotters zijn gek op reizen. Nog meer vragen, tips en ervaringen over andere landen, kun je hier plaatsen.

Kathmandu

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 15, 2016, 10:19 am

Ineens een behoorlijke wending, maar is iemand al eens in Kathmandu geweest?

Hoeveel dagen daar verblijven zou genoeg zijn?
Wij hebben misschien vreemd geen interesse in een trekking, en willen alleen Kathmandu en omgeving aandoen.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Re: Kathmandu

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Mei 15, 2016, 11:39 am

Ik nog niet, wat een leuk alternatief is, is Ladakh (India), in stadje Leh! Ik heb daar ook geen trekking gedaan, alleen excursies errond!

maar Katmandu heeft wel wat toerisme nodig na de aardbeving!!!
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 15, 2016, 2:47 pm

Ik zit er hard aan te denken om een soort stedentrip vanuit Thailand te doen. Kathmandu heeft me altijd getrokken waarschijnlijk door het mysterieuze Tibet.

Ladakh begrijp ik heel goed maar omdat het een stedentrip is wil ik daar niet verder reizen, uiteraard wel de omgeving van Kathmandu zien en beleven.

Vandaar mijn vraag hoeveel dagen, daar er ook reisdagen bij komen. Ben er nog niet helemaal uit daar er ook redelijke verbindingen moeten zijn vanuit thailand. of ik nu een dag na aankomst zal boeken of eerst 2 dagen Bangkok en dan daarna vertrek Kathmandu. En dan nog van Bangkok naar Krabi komen dus uiteindelijk toch reizen.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Mojo » Mei 17, 2016, 12:53 pm

TF, je bent briljant met je ideeen en laat ik nu hetzelfde hebben met Tibet. Als je dat gaat doen dan wil ik meteen je route en planning opslaan :lol: Succes, lijkt me echt super zo'n stedenstrip naar Kathmandu er tussendoor.
Wie samen ver en lang kan reizen kan ook samen leven
Mojo

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 18, 2016, 10:53 am

hmm de vraag is nog of we hem tussendoor doen of aan het begin van de vakantie; begin is wel prettig want dan zouden we vanuit Bangkok kunnen en anders moet je eerst weer naar Bangkok. En daarna kunnen we lekker relaxen.

Als ik meer zou reizen zou ik een andere route doen; eerst noord Thailand dan afzakken naar Bangkok dan een stedentrip en daarna strand.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor sinole » Mei 18, 2016, 2:39 pm

Kathmandu..even denken hoe lang ik er geweest ben. Is alweer 15 jaar geleden ofzo. In het stadje zelf zijn de tempels leuk bij het plein. In d eomgeving is een stupa die ik zeker zou doen. Ik weet eigenlijkn iet of je in de omgeving naar de uitlopers van de Himalaya kan. Ik kwam vanuit Pokhara en dat is een te lange rit vanuit Kathmandu voor een stedentrip.

Ik zou je dan tippen om in de Lonely Planet od te koekeloeren naar wat zij suggereren qua dagen.
sinole

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Mei 22, 2016, 3:26 pm

Helaas gaat dit keer Kathmandu niet door, de layovers zijn te lang en prijzen niet meer interessant.
Maar het is er zeker eentje die ik op de achtergrond hou.
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Nationale Vlag:
Netherlands

Terug naar Around the globe