Maleisië - Borneo

Thailand is de favoriet. Maar onze globetrotters zijn gek op reizen. Nog meer vragen, tips en ervaringen over andere landen, kun je hier plaatsen.

Maleisië - Borneo

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Oktober 5, 2016, 5:58 pm

Iemand een suggestie voor een goede lokale reisorganisator op Borneo? Om alleen met een kleine groep mee te reizen, vooral voor het natuurgedeelte.
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Re: Maleisië - Borneo

Ongelezen berichtdoor Torra » Oktober 7, 2016, 12:01 am

http://borneoadventure.com/

Deze verzorgde onze trips, zal nog verder kijken of we nog een ander hebben gehad.
Thailand and Corsica addict for ever...........................
Gebruikers-avatar
Torra

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Oktober 9, 2016, 10:42 am

Merci!
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Anneleen » Oktober 9, 2016, 1:44 pm

Ik was al goed aan het lezen op de website... maar je moet met twee volwassenen zijn om een trip te kunnen boeken. Verdorie!
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor tempelflower » Oktober 11, 2016, 12:51 pm

Wij hebben een aantal uitstapjes op onszelf gedaan vanuit Kuching, in Kuching zit ook een soort vvv hier kun je ook trips boeken

Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen.
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg
Gebruikers-avatar
tempelflower
Site Admin

Images: 56
Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Daantje » November 8, 2016, 1:39 am

Hoi, hoi, ik ben er weer :P
Het is weer even geleden maar ik kwam gewoon niet meer bijgelezen de laatste keer dat ik hier was, ik heb me nu maar voorgenomen om niet meer terug te lezen, lukt toch niet!

Even wat betreft jou vraag Anneleen,
Je kan met gemak alles gewoon zelf regelen, zeker rondom Kuching maar ook in Sabah weet ik wel wat leuke opties, ik weet niet precies wat je wil gaan doen, waar je naar toe wil enz......
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » November 11, 2016, 7:13 pm

Dag Daantje, intussen heb ik ongeveer wel beslist om naar Maleisië te gaan, ik zou zeker ook tot op Borneo willen,
- Kuching en iets in de omgeving
- Kota Kinabalu en iets errond

Ik plan een maand reizen, maar ik wil natuurlijk ook in Maleisië reizen, en naar Singapore... dus ik moet zien dat het niet te veel wordt!

alvast bedankt om mee te denken!
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Daantje » November 14, 2016, 1:09 am

Daar ga je zeker geen spijt van krijgen hoor Anneleen, ik vond het onze mooiste reis ooit, zelfs mooier dan Thailand, terwijl ik daar ook al zo enthousiast over was.

Je kan gewoon alles bezoeken door er met een taxi heen te gaan, het is allemaal heel handig te regelen en je hebt er echt geen reisorganisatie voor nodig hoor. Gewoon op een paar verschillende plekken een overnachting boeken en alles is binnen handbereik. Wij zijn in Kuching in het grand Margherita hotel verbleven, dit is een goed hotel, niet te duur en heeft een zwembad, vanuit hier kan je allerlei tripjes regelen. Nog leuker, dit ligt wel weer net buiten het centrum, vonden we het permai rainforrest resort, dit is echt geweldig! Het ligt aan 2 mooie stranden, geen bounty hoor, je kan er een boomhut boeken waar 's morgens de aapjes op je dak zitten, je kan er in de omgeving een paar mooie wandelingen maken, het eten is er goed en niet duur en het Sarawak culture village ligt zowat naast het resort, oh en er zit ook nog een jungle pool bij, bietje koud maar wel geweldig qua omgeving. Ik vond er de excursies wel heel erg aan de prijs.
Vanuit Kuching zou je bijv ook semenggoh (de orang oetans) kunnen combineren met Annah Rais (dit is een Iban stam/koppensnellers) wij hebben hier ook een nachtje doorgebracht maar dat kan ik ivm de hygiene eigenlijk niemand aanraden, wij vonden het er echt vies, achteraf was het wel weer een geweldige ervaring natuurlijk maar voor deze vieze ervaring betaalde wij voor 4 personen, incl vervoer €375, achteraf wel veel te veel eigenlijk.
Wat je zeker moet doen is overnachten in het Bako NP, je kan hier huisjes huren en dan zoveel wandelingen maken als je wil, er is ook een night walk en dit kost echt bijna helemaal niks. Ook het eten is er best redelijk en je kan er ook gidsen huren, daarbij is ook hier weer een mooi strand aanwezig.
Als je het adres wil dan zoek ik het nog even voor je op.
Wat vervoer betreft, je kan gewoon een taxi nemen, de bus kost er ook bijna niets en er rijden ook nog van die simpele minivans rond die haast niets vragen voor een ritje, je zit dan wel tussen de kippen maar wij vonden het wel wat hebben.
In Kota kinabalu zijn wij helaas nog niet geweest maar ik heb er al wel op gezocht, we zijn toen toch naar NY gegaan dus het staat nog zeker op ons lijstje. Ik had het kinabatagan jungle camp toen gevonden, je kan hier allerlei pakketten boeken waar dan alles is inbegrepen en de prijs valt nog best wel mee, ik ken wel mensen die hier zijn geweest en die vinden het geweldig! Je zou evt ook nog de mount kinabalu kunnen beklimmen maar dat vinden wij voor ons gezin wel iets te ambitieus.

Wij vonden Borneo opzich helemaal niet duur, het waren de binnenlandse vluchten die onze reis dat jaar wat duurder maakte.
Je kan bijv ook 3 X in de week vanuit Kuching of Kota kinabalu naar Kota Bharu vliegen om daar dan met een taxi en een boot verder te reizen naar de Perhentians, dit is ook echt een aanrader, de stranden zijn er geweldig, het is betaalbaar en je bent er zo, ik geloof vanuit het vliegveld iets meer dan een uurtje met de taxi en dan nog 40 minuten met een speedboot. Je kan daarna ook met een bus over land via the Cameron highlands weer terug reizen richting Kuala Lumpur, moet ook mooi zijn, ook over George town op Penang hoor ik hele goede berichten dus dit staat bij ons ook nog op het lijstje.
Het Taman negara voegt denk ik niet zo heel veel meer toe als je al op Borneo geweest bent maar moet ook mooi zijn om te verblijven.

Ik hoop dat ik je een beetje opweg heb kunnen helpen, als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel, veel plezier alvast met de voorbereidingen!
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Ongelezen berichtdoor Anneleen » November 14, 2016, 4:38 pm

Bedankt!!!!! Het is zo leuk om op ervaringen terug te kunnen vallen, dan je te moeten baseren op wat je overal leest!! Ik maak er snel werk van, van een planning. Ik zal sowieso ook moeten keuzes maken, omdat ik 'maar' vier weken zal reizen (en ook beetje strand daarin wil natuurlijk).
Gebruikers-avatar
Anneleen

Nationale Vlag:
Belgium

Ongelezen berichtdoor Daantje » November 14, 2016, 10:23 pm

Je kan op mijn FB pagina best veel foto's terug zien, ook heb ik destijds elke dag wel een stukje gepost, misschien dat je dat ook wat mee kan. Je moet dan terug zoeken op augustus 2015.
Ik ben zo dom geweest om de foto's na de vakantie in een mapje te zetten anders had de tekst nu nog bij de foto's gestaan.
Daantje

Nationale Vlag:
Netherlands

Volgende

Terug naar Around the globe